• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Avslag på skuldsanering pga nytt lån

Lars73

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 November 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
5
Poäng
7
Lånet var på 30 tusen, 21 gick till att lösa ett lån med dålig ränta. 5500 på en faktura och resten i underhåll som inte kunde betala.

Min skuld jag sökte för var 511 000
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Jag ansökte först o sedan tog jag lånet. Tiden gick ju och jag hamna efter med en räkning på 5500...Vid samtalet tog jag upp lånet och skälet, jag tyckte att de behövde inte räknas med.
Ah ok, då kan jag fatta avslaget. Det var inte en räkning du kunde släppa eller släppte du inget alls?
 

Lars73

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 November 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
5
Poäng
7
Nä jag betala ju allt fram tills jag fick det inledande beslutet. Var ju van att leva fattigt och ville så klart betala för mig så gott jag kunde
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Nä jag betala ju allt fram tills jag fick det inledande beslutet. Var ju van att leva fattigt och ville så klart betala för mig så gott jag kunde
Jag släppte allt så fort jag ansökt och bunkrade överskottet som blev, var svettiga månader men är glad så här i efterhand. Har du intentionen att ansöka igen så släpp redan nu skulle jag säga, ju större skuldberg desto bättre för att vara lite krass.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 671
Mottagna reaktioner
947
Poäng
787
Nä jag betala ju allt fram tills jag fick det inledande beslutet. Var ju van att leva fattigt och ville så klart betala för mig så gott jag kunde
Du skulle ha släppt allt när du ansökte och bara betalat på fasta kostnader. Det är ingen idé att överklaga..killgissar jag oxå fast jag inte är kille ;) Du behöver låta det gå ett tag och absolut inte ta några nya lån.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 270
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Du skulle ha släppt allt när du ansökte och bara betalat på fasta kostnader. Det är ingen idé att överklaga..killgissar jag oxå fast jag inte är kille ;) Du behöver låta det gå ett tag och absolut inte ta några nya lån.

Han har väl dock ingenting att förlora på överklaga har ju bara något att vinna :D
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 270
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Hur lång tid brukar en omprövan ta?
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 341
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
Kommer nog inte långt med en överklagan då du ansökte om ytterligare lån EFTER du skickat in ansökan. Om man skickar in ansökan om skuldsanering varför ens ta nytt lån då? Du hade ju redan kommit fram till att det inte gick längre? Hårt kanske men det är verkligheten tyvärr.
Jag skulle släppa allt och låte det gå m några månader så kfm ser en tydlig brytpunkt och sen söka igen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp