• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Avslag på skuldsanering pga nytt lån

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 671
Mottagna reaktioner
947
Poäng
787
Ja du tog ju det sista lånet väldigt nära inpå ansökan så det känns ju som inte så konstigt att de avslog.
Låt det nu gå minst 6 månader innan du söker igen och ta inga nya lån under tiden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 268
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Så då var det roliga över. Självklart ändrade inte Tingsrätten på beslutet och det förstod jag ju med. När hade ni sökt på nytt sista lånet togs i September, det som gjorde att jag fick avslag?

Det är väl bara till att söka om och om igen tills att du blir beviljad?
 

Razorsharp666

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
14 Oktober 2021
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Hej, ny medlem här som gärna vill ställa några frågor.
Jag fick ett beslut om ett inledande i Oktober, men i September så tog jag ett lån för det var bättre ränta än det jag hade sen tidigare. Jag trodde ju inte att jag skulle vara aktuell för skuldsanering.

Oavsett vad så kom beslutet nu från Kronofogden att jag uppfyllde alla krav men eftersom jag tog det lånet så får jag avslag...Jag vet att det inte var så smart av mig att ta det men jag sparade ju några 100 lappar i månaden. Vad tro ni mina chanser är om jag överklagar? När man överklagar ska man då betala på sina skulder?
Tacksam för svar, ha en fin dag
Såg dom inte att du tagit lånet i september då dom gav dig inledande i oktober? Kollar dom inte senaste lån innan dom ger dig inladande?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Såg dom inte att du tagit lånet i september då dom gav dig inledande i oktober? Kollar dom inte senaste lån innan dom ger dig inladande?
Dom ser inget alls, dom går på det dom får in. Glömmer man att ange att ett lån är nytt så får dom veta det under utredningen
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
378
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Lite samma här! Dock inga nya lån men tagit av krediter jag betalat in på varje månad! Borde få samtal om två veckor ifall de går vidare med min ansökan! Lär få avslag
 

Razorsharp666

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
14 Oktober 2021
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Lite samma här! Dock inga nya lån men tagit av krediter jag betalat in på varje månad! Borde få samtal om två veckor ifall de går vidare med min ansökan! Lär få avslag
Berätta hur det gick då du får besked.
 

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Absolut, blir att släppa denna månad hur det än går. Är så rädd för hur allt går till då jag aldrig suttit i denna sitsen någonsin!
Då är vi två. Trodde aldrig någonsin att jag skulle hamna i denna sits. Lite mer ödmjuk inför livets prövningar blir man dock
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp