• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Avslag trots mycket bra kreditbetyg + fast jobb

lyxföllan

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
7 April 2023
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Riktigt usel inkomst. Så klart ingen bank vill låna ut pengar till er. Varför arbetar inte du?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Slingshot

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
19 Februari 2023
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Jag är mammaledig just nu. Jag hade ett jobb innan men det var tyvärr ett vikariat som tog slut under graviditeten. Det var svårt att hitta ett nytt jobb då ingen vill anställa en gravid kvinna. Jag trodde det skulle vara enklare eftersom jag har en lång universitetsutbildning i bagaget. Men icke, var för naiv helt enkelt.

Anledningen till min frågeställning är att jag själv tidigare fick ett lån trots låg taxerad inkomst, lägre än min makes då jag jobbade deltid. Jag hade dessutom redan en hel drös privatlån och usel UC score. Jag fick ändå låna mycket mer än vad min man får idag, han får inte ens erbjudanden från skräpbanker.
 

lyxföllan

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
7 April 2023
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag är mammaledig just nu. Jag hade ett jobb innan men det var tyvärr ett vikariat som tog slut under graviditeten. Det var svårt att hitta ett nytt jobb då ingen vill anställa en gravid kvinna. Jag trodde det skulle vara enklare eftersom jag har en lång universitetsutbildning i bagaget. Men icke, var för naiv helt enkelt.

Anledningen till min frågeställning är att jag själv tidigare fick ett lån trots låg taxerad inkomst, lägre än min makes då jag jobbade deltid. Jag hade dessutom redan en hel drös privatlån och usel UC score. Jag fick ändå låna mycket mer än vad min man får idag, han får inte ens erbjudanden från skräpbanker.

Det är andra tider nu. Guldåren är över. Nu behöver du vara höginkomsttagare för att få vettiga lån.
 

Slingshot

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
19 Februari 2023
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36

Det är andra tider nu. Guldåren är över. Nu behöver du vara höginkomsttagare för att få vettiga lån.
Det är förstås rimligt. Svenskarna är överbelånade, framförallt jag själv!

Det värsta i allt det här, med min situation, är att jag tidigare jobbat på bank som investeringsrådgivare och har en utbildning inom finans. Så ironiskt, nästan komiskt. Som en läkare som knarkar eller nåt. Om det är något jag kan så är det räntor, sparande och investeringar, och ändå sitter jag här med äckligt höga räntekostnader.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
Det är andra tider nu. Guldåren är över. Nu behöver du vara höginkomsttagare för att få vettiga lån.

Bankerna skärper bolånekraven​

Sveriges bolånetagare pressas från flera håll. Inte nog med att boräntorna rusar uppåt, den skenande inflationen har gjort att samtliga banker skärpt kraven för bostadslån.
Enligt nya siffror från Konsumentverket krävs nu att en småbarnsfamilj har minst 30.000 kronor – efter att alla boendekostnader betalats.
Fler än tidigare får nu nobben vad gäller bolånelöften.


 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp