• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Baka ihop/Samlingslån?

C

Clintan

Gäst
Poäng: 0
Jag har ju ett lån på slantar.nu, som syns på bisnode. Hur kommer dom ställa sig till det? Tror det är kört då alltså..

Ska grubbla ikväll :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

495509

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 Maj 2018
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Minns inte riktigt vad jag hade för förutsättningar då. Var typ 2 år sedan jag tog det lånet på 150 000.
 
C

Clintan

Gäst
Poäng: 0
Det blev ett lån från Collector. Jag har redan ett litet lån där som vi löste i samband med detta. Jag tog dom, då dom inte har lösenkrav på sina lån. Ringde runt igårkväll till övriga, som alla ställde det kravet. Valet blev ganska enkelt, då kalkylen inte hade gått ihop enligt dom med mina andra lån utanför UC.

Fick en liten sänkning på räntan också, så det landade på 6.9% till slut iaf. Behövde aldrig komplettera med några specifika dokument heller. Min UC steg till 1.5% från 1.2, så det var heller ingen större höjning.

Jag får nu endast 2 långivare, istället för utspritt på 12 olika, och sänker min månadskostnad med nästan (!) 10000 kronor. Det är naturligtvis aldrig roligt att ha mkt blanco, men framtiden känns ljusare nu, och det är bara att lägga alla extrapengar på hög nu. Min sambo har stått bakom mig i allt, vilket har betytt massor.

Tack till er alla här på forumet som har kommit med massa tips, tankar och spridit ljus i mörkret! Kämpa ni andra också!

MVH Clintan
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp