Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Bank Norwegian, privatlån!

BN erbjuder aldrig ränta under 10%. De lånar ut pengar för enkelt.
Det är väl en del av deras strategi, att ta lite högre risker än andra banker och justera risken med högre räntor. Personligen tycker jag att det är riktigt bra eftersom det möjliggör någorlunda vettiga lån till personer som annars aldrig fått, trots att de kan visa att kalkylerna går ihop med ett samlingslån. När man väl har fått lånet kan man ju söka sig efter ett med bättre villkor.

Jag vill bara instämma i hyllningskören. Med en UC-score på 40%, 120k inkomst 2015 samt 12 ff blev jag beviljad 15k+25k, (utökade dagen efter). Fick dock komplettera med lönespec och har bättre inkomst nu än tidigare. Pengarna fanns på mitt bankkonton inom 24h.

Jag har bara gott att säga om Bank Norwegian. Kanske något hög ränta, men det känns otroligt skönt att de är en av få banker som tar risken.

Min stora fråga är nu:

Eftersom jag utökade från 15 till 40k inom 24h, när kan man ansöka om nästa höjning för att det inte ska se alldeles för tokigt ut för dem? Tänkte nämligen köpa en enklare, beg., bil. Så jag tänker mig att ha runt 60k totalt hos dem. Det värsta som kan hända är avslag, men man vill ju inte att de ska bli allt för fundersamma.

Jag vill bara instämma i hyllningskören. Med en UC-score på 40%, 120k inkomst 2015 samt 12 ff blev jag beviljad 15k+25k, (utökade dagen efter). Fick dock komplettera med lönespec och har bättre inkomst nu än tidigare. Pengarna fanns på mitt bankkonton inom 24h.

Jag har bara gott att säga om Bank Norwegian. Kanske något hög ränta, men det känns otroligt skönt att de är en av få banker som tar risken.

Min stora fråga är nu:

Eftersom jag utökade från 15 till 40k inom 24h, när kan man ansöka om nästa höjning för att det inte ska se alldeles för tokigt ut för dem? Tänkte nämligen köpa en enklare, beg., bil. Så jag tänker mig att ha runt 60k totalt hos dem. Det värsta som kan hända är avslag, men man vill ju inte att de ska bli allt för fundersamma.

Jag har fattat det som att när länken för att höja lånet dyker upp på "mina sidor" hos BN så ska det gå bra? Det kanske inte är så. Vänta 6 månader annars, ganska nära i tid men inte desperat :)

Jag har fattat det som att när länken för att höja lånet dyker upp på "mina sidor" hos BN så ska det gå bra? Det kanske inte är så. Vänta 6 månader annars, ganska nära i tid men inte desperat :)

Ja, ok. Den fliken är låst just nu. Kanske får avvakta två månader då i alla fall.

Hur menar du? Hur kan man söka sig till ett med bättre ränta?

Ja precis, samla samlingslånet så att säga. Beror ju på dina förutsättningar så klart, men jag förbättrade mitt kreditbetyg rejält när BN ersatte mina andra lån och krediter och kunder få ett lån till 4.9% ränta hos SEB via facket.

Ok, men jag har bara Bank Norwegian, ingen annan bank har beviljat mig.

Samma som jag då. Jag samlade lån och krediter hos BN i februari 2015, sedan, några månader senare, "samlade" jag BN-lånet hos SEB istället. Jag använde alltså pengarna från SEB för att lösa BN-lånet och har nu ett lån till skaplig ränta istället.

Samma som jag då. Jag samlade lån och krediter hos BN i februari 2015, sedan, några månader senare, "samlade" jag BN-lånet hos SEB istället. Jag använde alltså pengarna från SEB för att lösa BN-lånet och har nu ett lån till skaplig ränta istället.

Schysst! Ska testa att göra något liknande om ca ett år då!

Jag har idag sökt lån hos BN och på deras hemsida när jag nu loggar in så står det att jag är godkänd på150000 kr och att utbetalning kommer att ske snarast .
Min fråga är : är det helt säkert att jag kommer få lånet utbetalt när det står så eller kan dom fortfarande neka mig ?
Tacksam för svar

De kan fortfarande neka dig. Jag råkade ut för det i söndags!

Oj varför ?
Det låter onekligen oroväckande ...:(
Det står på mina sidor lånet är godkänt väntar på utbetalning det har stått så sen kl 15

De gör antagligen en manuell kontroll också efter att dem godkänt det och i den kontrollen kan man bli nekad vilket hände i mitt fall. Jag hade skrivit under allt och skickat in allt, fick sms om att lånet var godkänt. Sen dagen efter fick jag mail om att det avslagits i den manuella kontrollen

Det låter ju jättekonstigt att men blir nekad efter godkännande
Jag har som sagt blivit beviljad lån på 150000 ska lösa 30000 som syns på uc har uppgivit detta . Men det står klart och tydligt på mina sidor att lånet är beviljat men väntar på utbetalning
Stod det så för dig med ...?

Ja allt var klart! Ringde och sa att de borde ju inte skicka ut avtal och allt sådant för underskrift innan de själva har behandlat färdigt ansökan!

stackars dig det låter helt galet ...
Väldigt dåligt skött
Jag pratade med kundtjänst tidigare idag och vad hon kunde se såg allt bra ut med min ansökan så hoppas det stämmer jag borde få slutgiltigt besked imorgon då dom har öppet trots midsommar
Nån annan som råkat ut för detta ?

Det låter ju jättekonstigt att men blir nekad efter godkännande
Jag har som sagt blivit beviljad lån på 150000 ska lösa 30000 som syns på uc har uppgivit detta . Men det står klart och tydligt på mina sidor att lånet är beviljat men väntar på utbetalning
Stod det så för dig med ...?

Du ska inte ha något att oroa dig för om den summa du har angett som skall lösas även syns hos UC. Problemet uppstår när man anger lån som ska lösas och som inte syns på UC.

Ok
Tack för svaret
Sitter riktigt illa till ekonomiskt har haft sån ångest idag
Jag är såååå orolig att detta inte ska gå igenom efter att ha läst svar här i forumet
Jag Trodde aldrig att jag skulle bli godkänd uc score 27
Jag hoppas hoppas att detta kan lösa sig en gång för alla sitter med smslån på över 50000 som ska lösas har dock inte uppgett det..
Är bara veckor kvar till KF

Har tänkt att ansöka om ett samlingslån hos NB med inte dom bästa förutsättningarna men det är kris just nu med massor som gått till inkasso. Min undran är om man ska ansöka direkt till NB eller ska man använda sig av en låneförmedlare som har denna bank som samarbetspartner? När har man störst chans att bli beviljad tror ni?

Du har ju större chans att få napp via förmedlare och vet ju också lite hur landet ligger iom att du ser avslag och erbjudanden

skickade in en ansökan nu via axo finans som har BN som samarbetspartner så nu får det bära eller brista... blir en lång natt till jag kanske får besked imorgon Någon som har erfarenhet av AXO finans?

skickade in en ansökan nu via axo finans som har BN som samarbetspartner så nu får det bära eller brista... blir en lång natt till jag kanske får besked imorgon Någon som har erfarenhet av AXO finans?
Bekymrad har du fått svar på din ansökan?

Jag fick avslag. Axo mailade och bad om en medsökande så det var kört. Ringde även BN för att höra vad som krävs eller om ett mindre belopp kunde erbjudas (för att klara den värsta krisen) tull mina förutsättningar blivit bättre. Detta var en ren chansning från min sida. Hade tio förfrågningar och 28 risk prognos såg jag efteråt ( har legat på 17 jätte länge och inte tagit något nytt lån så det måste hänt något strax innan månadsskiftet vilket jag missar totalt), den har efter ansökan ökat till 37 så dåligt har jag aldrig haft.
Så nu sitter jag med enorma avbetalningar till inkasso och bara väntar på att mitt liv och äktenskap ska Gå under. Hade verkligen behövt ett litet lån för att kunna rida ut stormen... Vet inte hur allt ska sluta.

satsa på att fråga en medsökande, det är värt det för att slippa de enorma inkassokostnaderna och avbetalningarna. Vad har du för förutsättningar på din UC? Inkomst, lån och underskott? Ska själv söka om ett par veckor så uppskattar ditt svar.

satsa på att fråga en medsökande, det är värt det för att slippa de enorma inkassokostnaderna och avbetalningarna. Vad har du för förutsättningar på din UC? Inkomst, lån och underskott? Ska själv söka om ett par veckor så uppskattar ditt svar.

Har ingen medsökande tyvärr så det är kört...
Min uc
Intjänat 344
Underskott 94
Blancolån 618
Kontokrediter 52

En stor katastrof!!! Jag skäms så magen värker samtidigt är jag så förbannad att man trots denna katastrof blivit beviljad nya lån, kan inte fatta detta och vet inte vad som ska hända nu. Vet inte vilken ände jag ska börja i. Och inte en ända runt mig har en aning om detta men nu är det nära att hela mitt liv faller i bitar....

Jag gjorde nyss en ansökan på norwegian och hade turen och få det biviljad och tog och betalade min cash2 och cashbuddy och har 9ff och underskott på 40k och trodde inte på ett mirakel men det händer och fick 5 minuter senare ett sms som sa resten av pengarna är på väg till konto ?

Grattis till lånet det måste kännas bra att bli av med cash2you och cashbuddy:). Vilken ränta fick du?

Fick 12.85% ränta och det roliga är att goodcash nekade mig för 6 dagar sen blir det några sms lån att betala av det som betalas ut till kontot

vad hade du för score och hur mycket i skulder och inkomst? Jag ska själv söka om ca en vecka när en förfrågan försvinner. Min UC ser då ut såhär:

300 inkomst
440 lån
3 förfrågningar
90 underskott
Inga anmärkningar

7,6 i betyg har jag nu(hoppas att det blir lite bättre när nån förfrågan försvinner om en vecka)

Har jag en chans att få ett samlingslån på minst 150 000 tror ni? Är väldigt nervös och stressad över detta !!!

Jag gjorde nyss en ansökan på norwegian och hade turen och få det biviljad och tog och betalade min cash2 och cashbuddy och har 9ff och underskott på 40k och trodde inte på ett mirakel men det händer och fick 5 minuter senare ett sms som sa resten av pengarna är på väg till konto ?

Vad hade du för inkomst och lån och UC betyg?
Uppskattar ditt svar då jag själv snart ska söka.

Har 335k inkomst 40 i underskott sökte på 125k blev biviljad till 225k

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp