E
Eskimå
Gäst
Poäng: 0
Funderar på att söka lån, var in på deras sida och tittade, verkar vara bra, men funderar då jag bara har kontant kort i min mobil, fungerar det att lämna det numret ??
- Meddelanden
- 963
- Mottagna reaktioner
- 373
- Poäng
- 487
Du bör nog registrera kontantkortet, de går ju fort.Funderar på att söka lån, var in på deras sida och tittade, verkar vara bra, men funderar då jag bara har kontant kort i min mobil, fungerar det att lämna det numret ??
N
Norrlandstös41
Gäst
Någon som vet om man kan signera med id från Telia ?
- Meddelanden
- 3 961
- Mottagna reaktioner
- 1 016
- Poäng
- 907
Eftersom man kan logga i med Bankid från Telia borde man väl kunna signera med det också.Någon som vet om man kan signera med id från Telia ?
- Meddelanden
- 236
- Mottagna reaktioner
- 53
- Poäng
- 167
Bank Norwegian lånar ut pengar alldeles för lättvindigt, hur kan man t ex låna ut 250 000kr? Utan att ens kolla upp arbete, lönespec etc?
- Meddelanden
- 2 322
- Mottagna reaktioner
- 830
- Poäng
- 777
Bank Norwegian lånar ut pengar alldeles för lättvindigt, hur kan man t ex låna ut 250 000kr? Utan att ens kolla upp arbete, lönespec etc?
Lånat av Handelsbanken, SEB och Länsförsäkringar, de har aldrig bett om någon lönespec.
- Meddelanden
- 80
- Mottagna reaktioner
- 28
- Poäng
- 92
Fast dom ser ju rätt tydligt om man har haft jobb en längre tid vid upplysningen hur mycket inkomsten, underskott osv legat på senaste 2-3 åren?Bank Norwegian lånar ut pengar alldeles för lättvindigt, hur kan man t ex låna ut 250 000kr? Utan att ens kolla upp arbete, lönespec etc?
Är nog så hos andra banker med att man inte alltid behöver bevisa inkomst, arbete osv skulle jag tro.
C
Challe
Gäst
När jag lånade på BN, så behövde jag skicka in lönespec.
- Meddelanden
- 235
- Mottagna reaktioner
- 37
- Poäng
- 137
Det behövde faktiskt inte jag heller när jag lånade av dom för något år sedan.
- Meddelanden
- 2 322
- Mottagna reaktioner
- 830
- Poäng
- 777
Gissningsvis begär BN in lönespec när de inte är säkra nog för att låna ut?
P
pengakris
Gäst
Ansökte precis om lån via Freedom finance såg att dom nu börjat samarbeta med BN
Tidigare har jag för mig att det bara var axofinans som gjorde det.
Tidigare har jag för mig att det bara var axofinans som gjorde det.
P
Pengakris
Gäst
Ja fick på 50000
Men valde inte BN
Fick bättre ränta med collector
Men valde inte BN
Fick bättre ränta med collector
- Meddelanden
- 1 939
- Mottagna reaktioner
- 1 373
- Poäng
- 967
Hur hårda är BN? Tänker ett samlingslån om ett tag men vill gärna ha lite info om vilka förutsättningar som krävs.
- Meddelanden
- 2 322
- Mottagna reaktioner
- 830
- Poäng
- 777
Minst hårda av de seriösa som det verkar, men det är på bekostnad av högre ränta.Hur hårda är BN? Tänker ett samlingslån om ett tag men vill gärna ha lite info om vilka förutsättningar som krävs.
H
Herre
Gäst
fick precis avslag från BN utan att de verkar ha tagit en UC, någon som vet om en förfrågan hos UC registreras direkt efter ansökan??
- Meddelanden
- 1 939
- Mottagna reaktioner
- 1 373
- Poäng
- 967
Det kan ta lite tid innan du ser att den registrerats. Vad har du för kreditbetyg och/eller övriga förutsättningar?
- Meddelanden
- 235
- Mottagna reaktioner
- 37
- Poäng
- 137
Den borde nog ses omedelbart på dina sidor UC,dvs om dom ens tog någon sådan.fick precis avslag från BN utan att de verkar ha tagit en UC, någon som vet om en förfrågan hos UC registreras direkt efter ansökan??
- Meddelanden
- 1 939
- Mottagna reaktioner
- 1 373
- Poäng
- 967
Samma här. Det tog tid.
H
Herren
Gäst
jag blev beviljad ett samlingslån hos bank Norwegian via axo finans! 225 000 kr, en sån lättnad!
Min UC:
440 lån (10 krediter)
300 inkomst
3 förfrågningar
90 underskott
5,4 i betyg
Räntan är på 13% men jag sänker månadskostnaden mycket!!
Tack för hjälp på forumet!
Min UC:
440 lån (10 krediter)
300 inkomst
3 förfrågningar
90 underskott
5,4 i betyg
Räntan är på 13% men jag sänker månadskostnaden mycket!!
Tack för hjälp på forumet!
A
aaaaaa
Gäst
nu vart man här igen har 6ff risk på 5,6 och blanco på runt 365tkr billån på 50tkr sen har jag kontokrediter på 20tkr så sammanlagt 8krediter varav en redan är bank norw på 107tkr kvar
när tror ni man borde kunna söka om upplåning, på sidan står det bara upplåning och fyll y summan man önskar
när tror ni man borde kunna söka om upplåning, på sidan står det bara upplåning och fyll y summan man önskar
D
desperat:)
Gäst
hej när jag ville söka om upplåning första gången stod de att det ej fanns möjlighet till det. Några månader senare vart det som för dig aaaa, o då vart jag beviljad en höjning som var bra 200 000:- i höjning o det hjälpte otroligt mycket då
L
Lättnad
Gäst
Jag fick godkänd upplåning från norwegian idag, har över 20ff hos UC men kunde låna upp till 125 000:- 19% ränta dock men kommer hjälpa något oerhört!
L
Låååånma
Gäst
Ok med vilket inderskott o inkomst? jag har 330tkr och 84 i underskott
- Meddelanden
- 193
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 197
Ok med vilket inderskott o inkomst? jag har 330tkr och 84 i underskott
Inga problem med den inkomst och underskott, men behöver veta hur mycket andra lån du har som syns på UC och gärna UC score, för att kunna ge någon vägledning.
L
lllåånma
Gäst
jadu har 4banklån ett billån 2kreditkortslån, 5uc ff, sammanlag blanco på 367tkr och 5.6uc risk
L
låånma
Gäst
provade nyss men vart inte godkänd på bn ville utöka med 20tkr skulle underlättat mycket men men.. undrar när man vågar prova igen kanske i december då???
- Meddelanden
- 978
- Mottagna reaktioner
- 411
- Poäng
- 537
Testa att skriv till dom om en manuell granskning. Funkade för mig. Dom ville ha en lönespecifikation bara. BN är guld tycker jag
L
Lååå
Gäst
Hur menar du skriv till dom
- Meddelanden
- 978
- Mottagna reaktioner
- 411
- Poäng
- 537
E-post?
L
Lååånmann
Gäst
Vad ska man skriva då typ
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Hej, sökte om ett lån på BN att lösa skulder hos inkasso. Fick beviljat 50 000 kr men kunde söka om upp till 115000. Jag har en väldigt rörlig lön. Beror på helger och kvällar infaller. Så jag uppgav den högsta lönen. Skiljer ca 2000 kr. Skickade in de 2 senaste lönespec. Hur hårda är de?
Fick lån idag på 350k. 18% i uc. 600k i inkomst. 90k underskott. 14ff. 190k i lån som dom löser åt mig. Fick ett mail att dom har betalt ut till mitt konto så jag hoppas att det är helt klart. Stod att jag kunde låna 500k men gjorde inte det.
- Meddelanden
- 483
- Mottagna reaktioner
- 222
- Poäng
- 407
Ränta Brosse?Fick lån idag på 350k. 18% i uc. 600k i inkomst. 90k underskott. 14ff. 190k i lån som dom löser åt mig. Fick ett mail att dom har betalt ut till mitt konto så jag hoppas att det är helt klart. Stod att jag kunde låna 500k men gjorde inte det.
Tyvärr blev den hög. 19%. Men jag kan lösa alla lån. Kommer betala av det på 7 år. Blev av med min sista anmärkning igår. Då gick uc från 5.9% till 18%.
Hoppas bara att det inte blir nåt krångel med utbetalningen. Fick ju mail att det är utbetalt och tar 1-2 dagar innan det syns på kontot.
Hoppas bara att det inte blir nåt krångel med utbetalningen. Fick ju mail att det är utbetalt och tar 1-2 dagar innan det syns på kontot.
- Meddelanden
- 483
- Mottagna reaktioner
- 222
- Poäng
- 407
Grattis!Tyvärr blev den hög. 19%. Men jag kan lösa alla lån. Kommer betala av det på 7 år. Blev av med min sista anmärkning igår. Då gick uc från 5.9% till 18%.
Bra jobbat!
Tyvärr blev den hög. 19%. Men jag kan lösa alla lån. Kommer betala av det på 7 år. Blev av med min sista anmärkning igår. Då gick uc från 5.9% till 18%.
Hur stor blir kostnaden per månad?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.