Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Bank Norwegian, privatlån!

Kan säga att jag inte kommer köra BN igen. Har fått mail i ett års tid att jag kan höja mitt lån till en viss summa. Denna summa steg för varje månad då jag amorterade kraftigt på BN lånet. Tänkte tillslut baka ihop med mitt sista lån och ansökte då om upplåningen som jag fått erbjudande om.
Kan tillägga att jag inte dragit på mig nya ff, inte ökat mina skulder osv som dom reserverar sig för.

Fick avslag!!!

Testade låneförmedlare och fick flera erbjudanden från många olika banker med hyfsad ränta dessutom.

Skönt för dig att det löste sig. Som sagt vill jag ha BN.

Det kan inte vara så att du fick t.om. bättre ränta för lånet du tog via låneförmedlare? Ansöker man om en höjning av lån hos BN så får man höjningen till samma ränta som tidigare. BN har inte de billigaste lånen på marknaden, däremot kan de ibland erbjuda rätt höga lånebelopp om omständigheterna är de rätta.

Jag lade om ett lån som jag hade hos BN (+15% ränta) till ett lån hos lånebolag (via Lendo) och fick 4.6%. Rätt stor skillnad :)

Det kan inte vara så att du fick t.om. bättre ränta för lånet du tog via låneförmedlare? Ansöker man om en höjning av lån hos BN så får man höjningen till samma ränta som tidigare. BN har inte de billigaste lånen på marknaden, däremot kan de ibland erbjuda rätt höga lånebelopp om omständigheterna är de rätta.

Jag lade om ett lån som jag hade hos BN (+15% ränta) till ett lån hos lånebolag (via Lendo) och fick 4.6%. Rätt stor skillnad :)

Vad var dina förutsättningar då?

Jag vill nämligen ha allt digitalt och låneförmedlare är lite för bra på att posta hem saker.

Mina förutsättningar var rätt så hyfsade med 0.4% UC risk. Lånepappren fick jag hem per post för underskrift men sedan är det digitalt. Mitt inlägg var lite riktad mot skribenten "aldrig mer BN"

Kan tala om att det inte gick att utöka lånet, systemet sa per automatik ifrån. Ingen UC togs så det var skönt. Har dock mailat dom och förklarat samt frågat ifall det går att göra något men ej fått svar.

I värsta fall klarar jag mig, men tråkigt att gå knapert under sommaren
Hej vad svarade de? Varför fick du ett erbjudande om ökning för att sen bli nekad?

Hej vad svarade de? Varför fick du ett erbjudande om ökning för att sen bli nekad?

Jag vet inte, tror det sköts per automatik på deras hemsida. De svarade att jag tyvärr får vänta i tre månader innan de tittar på detta igen. Antar att de vill ha någon betalningshistorik. Tror ni det är lugnt att utöka mitt lån i september eller oktober?

Har 2,6 i UC betyg, 5 ff. 1 försvinner nu den 16:e (dvs 4 ff) Deklarerad inkomst på UC 226 tkr, 2 tkr överskott av kapital.
Kan visa på en inkomst på 300 tkr/år.

Kommer vilja ha en del som buffert och en del för att lösa smålån som ej syns. Bör jag ange samtliga lån eller kanske bara någon enstaka?

Senast ändrad:
Någon som vet om bank norwegians privatlån försvinner automatiskt från uc:n när allt är betalt, eller måste man ringa och avsluta krediten? På min uc ser det ut som att kreditutrymmer går ner i takt med mina inbetalningar.

Någon som vet om bank norwegians privatlån försvinner automatiskt från uc:n när allt är betalt, eller måste man ringa och avsluta krediten? På min uc ser det ut som att kreditutrymmer går ner i takt med mina inbetalningar.
Det är väl ett lån inget kreditkort?

Det är väl ett lån inget kreditkort?
Japp det är ett lån, men på uc:n står det beviljat kredit 9000, utnyttjad kredit 9000. Båda sjunker i takt med att jag betalar.

Det jag undrar är om när lånet är betalt kommer stå beviljad kredit 0kr, utnyttjad kredit 0kr. Eller om det kommer stå att den är avslutad.

Japp det är ett lån, men på uc:n står det beviljat kredit 9000, utnyttjad kredit 9000. Båda sjunker i takt med att jag betalar.

Det jag undrar är om när lånet är betalt kommer stå beviljad kredit 0kr, utnyttjad kredit 0kr. Eller om det kommer stå att den är avslutad.

Är det ett lån så kommer den att avslutas per automatik och det kommer att stå avslutat på din UC och datum. Den kommer dock att synas som avslutat i 1 år (detta då man kan i UC följa kredithistorik ett år tillbaka i tiden.)

Är det ett lån så kommer den att avslutas per automatik och det kommer att stå avslutat på din UC och datum. Den kommer dock att synas som avslutat i 1 år (detta då man kan i UC följa kredithistorik ett år tillbaka i tiden.)

Den kommer inte synas som avslutad för andra utan endast din skuldhistorik kommer synas i 1 år.

Det stämmer det som 2pac skriver. Det är bara du själv som ser att det är avslutat. Däremot kan andra som tar UC utläsa hur många aktiva lån och krediter man har ett år bakåt.

Jag vet inte, tror det sköts per automatik på deras hemsida. De svarade att jag tyvärr får vänta i tre månader innan de tittar på detta igen. Antar att de vill ha någon betalningshistorik. Tror ni det är lugnt att utöka mitt lån i september eller oktober?

Har 2,6 i UC betyg, 5 ff. 1 försvinner nu den 16:e (dvs 4 ff) Deklarerad inkomst på UC 226 tkr, 2 tkr överskott av kapital.
Kan visa på en inkomst på 300 tkr/år.

Kommer vilja ha en del som buffert och en del för att lösa smålån som ej syns. Bör jag ange samtliga lån eller kanske bara någon enstaka?
3 månader sa dom, då är det nog 3 månader. September är om ett par veckor och oktober 1.5 månad

Med Aug-fakturan kommer jag ha betalt 3 fakturor sedan jag talat med dom senast. Mitt kreditbetyg sjönk precis inatt också från 2,6 till 2.

Hej, har en beviljad ansökan hos Norweigan som jag snart måste välja om jag ska ta eller inte, ett privatlån på 50.000 sek, ansökan är drygt 2 veckor gamal och har fått ständiga påminelse mail om att dom vill att jag registrerar min profil så dom kan betala ut. Kommer dom ta ytterligare en UC innan utbetalning? Har jag möjlighet att öka beloppet så här i efterhand eller gör dom ny ansökan då? Den viktigaste frågan av dom alla, kommer dom kontakta min arbetsgivare om jag godkänner den beviljade ansökan?

Så länge du inte godkänt det hela bör du väl kunna höja beloppet på mina sidor? annars testa maila dom och fråga. Godkänner du 50 000 kr, kommer du med allra största sannolikhet inte kunna höja det direkt efter, utan du kommer behöva (likt mig) vänta 3 månader innan de tittar på ditt ärende igen. Har svårt att se att de tar en ny UC om det bara var 2 veckor sedan. Om jag var du skulle jag ha ringt dom och frågat.

Tror ni det är bättre att ange att man tänkt lösa sms-lån som ej syns på UC vid ansökan om upphöjning eller ska jag bara ansöka som vanligt? Har 4ff, 2 % i riskbedömning.

Funderar på om Bank Norwegian? kan vara den utväg jag söker för att lösa lån och krediter.
Årsikomst på 160 000, inga anmärkningar 5st UC.

Söker isåfall lån på 50-65 000 på max 3år. Min årsinkomst kommer dubbleras inför nästa år.

Är det ens värt en ansökan/UC eller vänta ett år till?

Funderar på om Bank Norwegian? kan vara den utväg jag söker för att lösa lån och krediter.
Årsikomst på 160 000, inga anmärkningar 5st UC.

Söker isåfall lån på 50-65 000 på max 3år. Min årsinkomst kommer dubbleras inför nästa år.

Är det ens värt en ansökan/UC eller vänta ett år till?

Borde vara lugnt tror jag

9% betyg på MinUC kan tilläggas. En UC försvinner den 22:dra september. Bör jag vänta med min ansökan för väldigt större chansen, eller tror ni chanserna är "lika stora" till lån/avslag?

Mitt tips är att du håller ut till 22/9, det är inte många dagar och dina chanser ökar med en förfrågan mindre lycka till!

Hur är dem nu? Hård bedömning?
Ni som har fått avslag vilket kreditbetyg hade ni?

Japp dom har blivit hårdare med utlåningen numera.Till och med när vissa har velat höja upp sitt befintliga lån så har det blivit stopp,trots att dom fått det erbjudandet av BN.

Ansökte igår och blev beviljad hos BN, ett samlingslån. Fyllde i alla uppgifter. Fick sen ett mail att pengarna var iväg-skickade, och på ”mina sidor” så finns betalningsplanen och allting.

Då BÖR allt vara grönt kan man tycka väl?

Ansökte igår och blev beviljad hos BN, ett samlingslån. Fyllde i alla uppgifter. Fick sen ett mail att pengarna var iväg-skickade, och på ”mina sidor” så finns betalningsplanen och allting.

Då BÖR allt vara grönt kan man tycka väl?

Grattis, vad hade du för förutsättningar?

Grattis, vad hade du för förutsättningar?

9 ff, 3,3 score, 340 i blanco.
Tjänar 350k om året. Blev beviljad 200 men kunde låna 250. Hade medlåntahare med i prencip ”ren” uc.

Men visst, när dom har skickat ut mail att allt är grönt och pengarna skickats, då bör det vara klart? Man har hört att vissa nekats efter dom blivit godkända.

Tjänar 350k om året. Blev beviljad 200 men kunde låna 250. Hade medlåntahare med i prencip ”ren” uc.

Men visst, när dom har skickat ut mail att allt är grönt och pengarna skickats, då bör det vara klart? Man har hört att vissa nekats efter dom blivit godkända.

Tror inte det blir något stök med det faktiskt, är dem beviljade och på väg utan kompletteringar så är det grönt

Hej! Har en fråga till någon som ansökt med upplåning av sitt befintliga lån hos norwegian, om man ansöker om ett visst belopp som de anser är för högt att bevilja, ger dom då ett förslag på ett lägre belopp eller blir det helt avslag?

Hade du lån hos dem tidigare?

Hej!

Fick ett lån om 150.000 kr beviljat Juni 2017 hos Bank Norwegian. Jag var då inte medveten om de otroligt kassa förusättningarna som följde på lånet - däribland en effektiv ränta på 25 %! Kalla mig oansvarig men glädjeruset som följde över att NÅGON bank kunde hjälpa mig, förblindade mig. Betalar av lånet med ca 3000 kr per månad och trots detta har min skuld hos BN ÖKAT till ca 159.000 kr! Räntan är såklart boven i dramat. Även om BN för många är "en räddare i nöden" uppmanar jag er alla att tänka till en eller två gånger och se över era alternativ innan ni signerar ett avtal med BN. Idag står jag mitt kast men ångrar djupt att jag inte löste min dåvarande situation utan att blanda in BN.

Ta hand om er

Hälsar
Televinken

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp