Tyckte allt gick otroligt smidigt, sökte på 350 000 och fick beviljat med möjlighet att öka lånebeloppet direkt på skärmen samt även sms nästan direkt om beviljat lån, sökte och signerade allt med bank id direkt i mobilen natten mot söndag och på måndag morgon hade jag fått mail om utbetalning och vid 14 tiden samma dag låg pengarna på kontot, inget att klaga på med andra ord och en ränta på 5,24
O
Oregistrerade
Gäst
Poäng: 0
Men herregud, du skulle ju få beviljat var som helst!
- Meddelanden
- 2
- Mottagna reaktioner
- 0
- Poäng
- 2
Låter lovande men vågar inte hoppas för mycket... Efter flera år i träsket där jag försökt hålla näsan över vattenytan. Skulle klara mig mycket bra på min lön om jag inte varit spelmissbrukare..
Nåja, sista månaderna/månaden tog jag i stort sett alla lån som var möjliga och insåg att jag alldrig skulle klara kostnaderna.
Jag har verkligen försökt att undvika UC-upplysningar för att nån gång få ett samlingslån. Insåg att med det underskott jag har kommer jag aldrig få ett samlingslån.
Så med fakta i hand prövade jag Norwegian bank.
Dåvarande:
Underskott av kapital: 46000 (när årets deklaration är gjord: 79000)
Lån synliga på UC: ca 460000 (egentligen mer)
inkomst: ca 370000
Inga betalningsanmärkningar eller inkassonoteringar.
Dock flera nytagna lån/smslån.
Jag ansökte om lånesanering hos Norwegian bank på 45000 och blev erbjuden 80000!!
Jag la upp alla lån jag ville betala av och än så länge verkar det som det är godkänt.. Som sagt, vågar inte hoppas för mycket men detta skulle kunna ändra mitt liv.
Räntan blir relativt hög ca 20% men månadskostnaden gör att jag klarar mig bra.
Håller nu alla tummar som finns att detta är sant
Nåja, sista månaderna/månaden tog jag i stort sett alla lån som var möjliga och insåg att jag alldrig skulle klara kostnaderna.
Jag har verkligen försökt att undvika UC-upplysningar för att nån gång få ett samlingslån. Insåg att med det underskott jag har kommer jag aldrig få ett samlingslån.
Så med fakta i hand prövade jag Norwegian bank.
Dåvarande:
Underskott av kapital: 46000 (när årets deklaration är gjord: 79000)
Lån synliga på UC: ca 460000 (egentligen mer)
inkomst: ca 370000
Inga betalningsanmärkningar eller inkassonoteringar.
Dock flera nytagna lån/smslån.
Jag ansökte om lånesanering hos Norwegian bank på 45000 och blev erbjuden 80000!!
Jag la upp alla lån jag ville betala av och än så länge verkar det som det är godkänt.. Som sagt, vågar inte hoppas för mycket men detta skulle kunna ändra mitt liv.
Räntan blir relativt hög ca 20% men månadskostnaden gör att jag klarar mig bra.
Håller nu alla tummar som finns att detta är sant
- Meddelanden
- 246
- Mottagna reaktioner
- 102
- Poäng
- 257
tenderxx, jag befinner mig i en identisk situation som du - jag vågade heller inte hoppas på för mycket, men det är lugnt - jag la in massa SMS lån som de skulle lösa och det gick kanon! Stort grattis 

- Meddelanden
- 108
- Mottagna reaktioner
- 24
- Poäng
- 102
Fick också avslag, 10 uc förfrågningar, 17000 i blancolån, men 10 anmärkningar, blandat utslag och missbruk av kredit, det sista blev nog avlag på, gissar jag!
Jag sökte på 220000 kr.
Har lån på 190tkr ca, angav att jag ville lösa skulder!
Jag sökte på 220000 kr.
Har lån på 190tkr ca, angav att jag ville lösa skulder!
O
Oregistrerade
Gäst
Det låter som om att det är hos bank norwegian som jag ska ansöka. Tror ni att jag har en chans med dessa förutsättningar?
Uc ff: 20
Blanco: 15.000kr
Inkomst: 265.000kr
Underskott: 46.000kr
Uc ff: 20
Blanco: 15.000kr
Inkomst: 265.000kr
Underskott: 46.000kr
- Meddelanden
- 124
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 62
Tips är att först kolla dott kreditbetyg på minuc.se Så länge du har Svag, eller mindre bra kommer du inte få något lån, eller väldigt svårt. Så kan vara bra att betala ett ettårs kreditbetyg bevakning där, innan du drar på dig fler UC-ff. Då ser du även direkt när ditt kreditbetyg förbättras.
- Meddelanden
- 66
- Mottagna reaktioner
- 8
- Poäng
- 12
Räcker det med bra?
- Meddelanden
- 41
- Mottagna reaktioner
- 16
- Poäng
- 52
Har också sökt och blivit beviljad.
Sökte i fredags 130000kr och blev beviljad, detta är för inlösning av lån/krediter.
Min nuvarande UC ser ut som följer:
Kreditbetyg: (Bra) 4%
FFr: 6st (varav en är Bank Norwegian)
Inga anmärkningar
Blancolån som syns ca 40k
Underskott av kapital 9000kr
Inkomst: 280k
Har lagt upp lån/krediter som jag vill ha inlösta, dock blev det inte så mycket som jag trodde, hade gjort lite överslagsräkning innan jag ansökte, så totalt blev det 102k och då återstår 28k, man får restbelopp utbetalt till konto man anger, men i sista steget står det att restbeloppet avviker för mycket från det jag skulle lösa in för, har mailat Bank Norwegian och frågat om dom kan sänka mitt lån till typ 110k istället då. Har inte fått svar än då det är helg osv, men hoppas det går igenom när det blir vardag igen, har fått sms och mail om att det bara är ett steg kvar i ansökan, att jag ska godkänna den, ingen uppmaning om att skicka in lönespec eller liknande. Har redan signerat skuldebrev med BankID och det står som godkänt, nog fan borde man inte få avslag nu väl?..
Återkommer med update.
Sökte i fredags 130000kr och blev beviljad, detta är för inlösning av lån/krediter.
Inga anmärkningar
Har lagt upp lån/krediter som jag vill ha inlösta, dock blev det inte så mycket som jag trodde, hade gjort lite överslagsräkning innan jag ansökte, så totalt blev det 102k och då återstår 28k, man får restbelopp utbetalt till konto man anger, men i sista steget står det att restbeloppet avviker för mycket från det jag skulle lösa in för, har mailat Bank Norwegian och frågat om dom kan sänka mitt lån till typ 110k istället då. Har inte fått svar än då det är helg osv, men hoppas det går igenom när det blir vardag igen, har fått sms och mail om att det bara är ett steg kvar i ansökan, att jag ska godkänna den, ingen uppmaning om att skicka in lönespec eller liknande. Har redan signerat skuldebrev med BankID och det står som godkänt, nog fan borde man inte få avslag nu väl?..
Återkommer med update.
O
Oregistrerade
Gäst
Inga anmärkningar
Har lagt upp lån/krediter som jag vill ha inlösta, dock blev det inte så mycket som jag trodde, hade gjort lite överslagsräkning innan jag ansökte, så totalt blev det 102k och då återstår 28k, man får restbelopp utbetalt till konto man anger, men i sista steget står det att restbeloppet avviker för mycket från det jag skulle lösa in för, har mailat Bank Norwegian och frågat om dom kan sänka mitt lån till typ 110k istället då. Har inte fått svar än då det är helg osv, men hoppas det går igenom när det blir vardag igen, har fått sms och mail om att det bara är ett steg kvar i ansökan, att jag ska godkänna den, ingen uppmaning om att skicka in lönespec eller liknande. Har redan signerat skuldebrev med BankID och det står som godkänt, nog fan borde man inte få avslag nu väl?..Återkommer med update.
Fick igenom lånet utan problem, 130000 blev det, fick 26k i näven.
- Meddelanden
- 2 122
- Mottagna reaktioner
- 2 376
- Poäng
- 1 497
Kul! Vilken ränta fick du?
O
Oregistrerade
Gäst
Kul! Vilken ränta fick du?
15,64 , Inte världens bästa men det gick snabbt och smidigt och löser många problem för mig, tänkte vänta ett år eller nåt och sedan försöka lägga om lånet hos någon av de större bankerna och förhoppningsvis få en betydligt lägre ränta, men det får bli när Kreditscore är högre osv

- Meddelanden
- 309
- Mottagna reaktioner
- 42
- Poäng
- 157
15,64 , Inte världens bästa men det gick snabbt och smidigt och löser många problem för mig, tänkte vänta ett år eller nåt och sedan försöka lägga om lånet hos någon av de större bankerna och förhoppningsvis få en betydligt lägre ränta, men det får bli när Kreditscore är högre osv![]()
Tyckte det var helt okey, skönt att få ett samlingslån. Löste de även Sms- lån åt dig?
- Meddelanden
- 41
- Mottagna reaktioner
- 16
- Poäng
- 52
Tyckte det var helt okey, skönt att få ett samlingslån. Löste de även Sms- lån åt dig?
Hade inga SMS-lån att lösa, men 25k på Cashbuddy, 15k på Cash2You, hade även Bank Norwegian Kreditkort maxat på 30k som löstes in, sen la jag med Klarna-konto, H&M Konto, och lite annat, tror dom löser vad som helst, skulle säkert kunna lagt in månadens räkningar där 😛
- Meddelanden
- 309
- Mottagna reaktioner
- 42
- Poäng
- 157
Hade inga SMS-lån att lösa, men 25k på Cashbuddy, 15k på Cash2You, hade även Bank Norwegian Kreditkort maxat på 30k som löstes in, sen la jag med Klarna-konto, H&M Konto, och lite annat, tror dom löser vad som helst, skulle säkert kunna lagt in månadens räkningar där 😛
Tack för svar! Vad bra att dom inte verkar bry sig om vilka skulder dom löser. Vet du om dom kontaktade din arbetsgivare eller var du tvungen att skicka in lönespec?
- Meddelanden
- 3
- Mottagna reaktioner
- 1
- Poäng
- 7
Pengar dagen efter
Jag lånade av dem i mars, skrev in dem små lån jag ville ha inlösta. Dagen efter betalade dem alla utan frågor eller något. Mailade bara angående ett lån där det va lite oklart med ocr nummer. Resten av lånet på kontot dagen därpå, tog totalt två dagar. Skickade inte in något, allt skedde via hemsidan och bank ID.
Jag lånade av dem i mars, skrev in dem små lån jag ville ha inlösta. Dagen efter betalade dem alla utan frågor eller något. Mailade bara angående ett lån där det va lite oklart med ocr nummer. Resten av lånet på kontot dagen därpå, tog totalt två dagar. Skickade inte in något, allt skedde via hemsidan och bank ID.
- Meddelanden
- 41
- Mottagna reaktioner
- 16
- Poäng
- 52
Tack för svar! Vad bra att dom inte verkar bry sig om vilka skulder dom löser. Vet du om dom kontaktade din arbetsgivare eller var du tvungen att skicka in lönespec?
Dom kontaktade varken mig eller min arbetsgivare, behövde inte skicka in lönespec heller

O
Oregistrerade
Gäst
Är det någon med missbruksregistrering som fått lån?
Har en sådan, 3 uc, 30 000 kr i Bianco, fastighet dör jag ligger ca 600 000 kr i belåning under husets värde samt 380 000 kr i lån.
Jag får inget lån hos min bank pga att vår relation är dålig efter att jag sagt till dem vad jag tyckte om dem efter att de nekade mig en höjning av mitt huslån. jag kommer lämna denna bank när vi flyttar.
Har en sådan, 3 uc, 30 000 kr i Bianco, fastighet dör jag ligger ca 600 000 kr i belåning under husets värde samt 380 000 kr i lån.
Jag får inget lån hos min bank pga att vår relation är dålig efter att jag sagt till dem vad jag tyckte om dem efter att de nekade mig en höjning av mitt huslån. jag kommer lämna denna bank när vi flyttar.
O
Oregistrerade
Gäst
380 000 i årsinkomst menar jag. Ds
- Meddelanden
- 309
- Mottagna reaktioner
- 42
- Poäng
- 157
Dom kontaktade varken mig eller min arbetsgivare, behövde inte skicka in lönespec heller![]()
Det låter enkelt och bra. Ska nog ansöka om ett samlingslån där med när min UC ser lite bättre ut.
B
bibbi
Gäst
Jag ska också söka samlingslån där, men verkar som man behöver ha minst "BRA" som UC-score? Har idag "MINDRE BRA" men beviljades idag 100000:- hos Konsumentkredit, ska ta det lånet och samla ihop dyra lån, vänta nåt halvår och sen satsa på Norwegian...
- Meddelanden
- 66
- Mottagna reaktioner
- 8
- Poäng
- 12
Bibbi. Hur många förfrågningar? Fick du låna hundratusen?
B
bibbi
Gäst
Bibbi. Hur många förfrågningar? Fick du låna hundratusen?
6 förfrågningar. ja fick 100000:-.
- Meddelanden
- 66
- Mottagna reaktioner
- 8
- Poäng
- 12
Hej alla! Lystring! Jag har blivit nekad lån överallt då jag har 30 förfrågningar men jag blev beviljad 120.000 hos norwegian! Känns underbart. Hett tips. Hade uc score mindre bra 8%
O
Oregistrerade
Gäst
Hej alla! Lystring! Jag har blivit nekad lån överallt då jag har 30 förfrågningar men jag blev beviljad 120.000 hos norwegian! Känns underbart. Hett tips. Hade uc score mindre bra 8%
Stort Grattis!!!
- Meddelanden
- 309
- Mottagna reaktioner
- 42
- Poäng
- 157
Stort grattis! Kul att höra. Hade du underskott av kapital?
- Meddelanden
- 66
- Mottagna reaktioner
- 8
- Poäng
- 12
Ja,40.000 i underskott
- Meddelanden
- 149
- Mottagna reaktioner
- 17
- Poäng
- 72
Hur mkt i blancolån hade du?Hej alla! Lystring! Jag har blivit nekad lån överallt då jag har 30 förfrågningar men jag blev beviljad 120.000 hos norwegian! Känns underbart. Hett tips. Hade uc score mindre bra 8%
- Meddelanden
- 627
- Mottagna reaktioner
- 117
- Poäng
- 307
ÄR DET SANT?!?!?!
På skärmen stog det att jag var GODKÄND och att lånet ska betalas ut!!
Sen när jag fyllde i alla uppgifter om de lån de skulle lösa stog det sen:
Tack för inskickad dokumentation. Vi kommer nu påbörja behandlingen av din ansökan. Om vi skulle ha några frågor eller önskar ytterligare information tar vi kontakt med dig via e-post. Vanlig behandlingstid är 0-2 arbetsdagar.
men på mejl stod det: Vi tackar för din ansökan och har glädjen att ge dig följande låneerbjudande XXX....
jag tror jag är räddad!!

På skärmen stog det att jag var GODKÄND och att lånet ska betalas ut!!
Sen när jag fyllde i alla uppgifter om de lån de skulle lösa stog det sen:
Tack för inskickad dokumentation. Vi kommer nu påbörja behandlingen av din ansökan. Om vi skulle ha några frågor eller önskar ytterligare information tar vi kontakt med dig via e-post. Vanlig behandlingstid är 0-2 arbetsdagar.
men på mejl stod det: Vi tackar för din ansökan och har glädjen att ge dig följande låneerbjudande XXX....
jag tror jag är räddad!!

- Meddelanden
- 627
- Mottagna reaktioner
- 117
- Poäng
- 307
Någon som vet om det går att få tag i listan man gjorde med de Smålån man ville lösa?
- Meddelanden
- 66
- Mottagna reaktioner
- 8
- Poäng
- 12
Jag hade bara 15000kr i blanco när jag blev godkänd
- Meddelanden
- 627
- Mottagna reaktioner
- 117
- Poäng
- 307
jag har 60,000 blancolån
20,000 kr i kontokrediter
28,000 i avbetalningar
35 UC ff.
blev beviljad att lösa alla mina smslån
28,000 i avbetalningar
35 UC ff.
blev beviljad att lösa alla mina smslån

O
Oregistrerade
Gäst
jag har 60,000 blancolån
28,000 i avbetalningar
35 UC ff.
blev beviljad att lösa alla mina smslån![]()
Inkomst? Score?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.