• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bank Norwegian, privatlån!

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ska man i ansökan fylla i vilka befintliga lån man har och vilka man vill lösa?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Varning bank norwegian

Min kredit på 2.500 kronor gick tyvärr till inkasso (Intrum Justitia). Jag fick brev från Intrum (krav) där det på kravbrevet tydligt framgick att jag skulle återkomma till dom inom 8 dagar annars skickades ärendet vidare till KF och risken för betalningsanmärkning fanns, så jag ringde samma dag och gjorde upp en betalningsplan men så kom ett brev från UC där det stod att jag fått en anmärkning "missbrukad kredit". Så snopet! Första bolaget för mig som utfärdat anmärkning innan ärendet gått till KF. Jag ringde Intrum och sa att det som stod i deras brev inte var aktuellt dvs betalningsamärkningen kom innan deras kravbrev och handläggaren på Intrum sa att det var omöjligt ioch med att ärendet inte gått till KF från dom. Så himla onödigt och därför varnar jag andra för detta bolag.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Min kredit på 2.500 kronor gick tyvärr till inkasso (Intrum Justitia). Jag fick brev från Intrum (krav) där det på kravbrevet tydligt framgick att jag skulle återkomma till dom inom 8 dagar annars skickades ärendet vidare till KF och risken för betalningsanmärkning fanns, så jag ringde samma dag och gjorde upp en betalningsplan men så kom ett brev från UC där det stod att jag fått en anmärkning "missbrukad kredit". Så snopet! Första bolaget för mig som utfärdat anmärkning innan ärendet gått till KF. Jag ringde Intrum och sa att det som stod i deras brev inte var aktuellt dvs betalningsamärkningen kom innan deras kravbrev och handläggaren på Intrum sa att det var omöjligt ioch med att ärendet inte gått till KF från dom. Så himla onödigt och därför varnar jag andra för detta bolag.

När lånet eller kort är uppsagt och gått till inkasso får man alltid missbrukad kredit
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ja, jag låg efter med tre månadsbetalningar och jag är fullt på det klara med vad det kan innebära MEN varför skriver då Intrum på sina indrivningspapper att man ska svara inom en viss tid för annars kan en betalningsanmärkning utfärdas och det jag även undrar över är varför Intrums handläggare säger att det är omöjligt att jag kan ha fått en anmärkning redan eftersom dom inte hade skickat ärendet till Kronofogden. Jag ska skriva till Intrums klagomålsavdelning och be dom ta bort den falska förhoppningstexten som står och istället skriva något liknande: "du har här fått ett inkassobrev och du har 8 dagar på dig att återkomma till oss ifall du skulle önska få dela upp betalningen, men tyvärr är en betalningsanmärkning sedan en månad tillbaka utfärdad". Klartext ska gälla!
Mitt Julakort gick till inkasso - ingen betalningsanmärkning
 

hjultomten

V.I.P
Poäng: 72
Blev medlem
2 Augusti 2012
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
14
Poäng
72
Du måste skilja på anmärkning och anmärkning. Missbrukad kredit får du av banken
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
På min mail fick jag en PDF-fil med faktura och texten: Ditt konto är sänt till inkasso och i högra hörnet står det kontoutdrag. Alltså ett mycket "vagt" uppsägningsbrev. Ordet uppsägning/spärr eller ngt i den stilen borde det ändå ha stått. Detta mail med ämne kontoutdrag fick jag på mailen den 15 oktober och den 16 oktober - dagen efter - fastställde UC en anmärkning under rubriken "missbrukade kontokort". Kan hända finns det flera anmärkningssorter men för mig är denna missbrukadekreditanmärkning en svart plump i min UC tyvärr och jag vet att jag bara har mig själv att skylla men ville bara varna andra att inte vänta med att betala så länge som jag gjorde. Nu hade jag inte möjlighet på sjukhuset att ens komma åt en dator så jag hade som sagt inget val i den sits jag befunnit mig i sista månaderna.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp