Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Bank Norwegian, privatlån!

Dom tar UC
Det var ett mirakel att de ville hjälpa mig!!
85000kr hjälpte dom mig att lösa :)
Nu är man helt borta från "smsträsket"
Och ska aldrig mer dit!

Norwegian verkar bra nuförtiden, blev själv beviljad 130k för att lösa andra lån/krediter

Det var lite blandat, Klarna konto, Svea, Cashbuddy + Cash2You och lite sånt, blev 102k totalt, resterande 26k fick jag utbetalt till mitt konto så det blir en bra sommar :)

Dom begärde ingen lönespec, ringde inte mig eller min arbetsgivare. Signerade med BankID :)

När jag sökte hade jag iofs Kreditbetyg BRA 4% 9k underskott och 6-7 UC-förfrågningar, Har väntat länge på att mitt betyg skulle bli bättre och jag tror förfrågningar gör mycket på betyget.

Kul att se att fler har lyckats få hos dom, inte den bästa räntan, runt 15% men blir man inte beviljad nån annanstans så får man inte klaga :)

Norwegian verkar bra nuförtiden, blev själv beviljad 130k för att lösa andra lån/krediter

Det var lite blandat, Klarna konto, Svea, Cashbuddy + Cash2You och lite sånt, blev 102k totalt, resterande 26k fick jag utbetalt till mitt konto så det blir en bra sommar :)

Dom begärde ingen lönespec, ringde inte mig eller min arbetsgivare. Signerade med BankID :)

När jag sökte hade jag iofs Kreditbetyg BRA 4% 9k underskott och 6-7 UC-förfrågningar, Har väntat länge på att mitt betyg skulle bli bättre och jag tror förfrågningar gör mycket på betyget.

Kul att se att fler har lyckats få hos dom, inte den bästa räntan, runt 15% men blir man inte beviljad nån annanstans så får man inte klaga :)

Tro mig, du hade fått bättre ränta med dina förutsättningar som du nämnde ovan.

Tro mig, du hade fått bättre ränta med dina förutsättningar som du nämnde ovan.

Ja, det är möjligt, men vågade inte chansa och dra på mig ytterligare förfrågningar då betyget dras ner mycket av dessa så jag är nöjd ändå, sökte dessutom dagen efter 30k på Lendo för bilköp, endast 2 banker svarade, med räntor runt 15% (Collector & GE) Så hade jag sökt 130k på Lendo med en gång hade jag troligen inte fått nåt alls.

Tänkte kolla om ngn kanske kunde hjälpa mig har ca 220k i inkomst har haft det 4 år i streck tog ett blanco på 100 från min egen bank för 1 månad sedan har 2 uc senaste 36 mån alltid skött min ekonomi behöver 100k till för att lösa skulder åt min bror tror ni att norwegian beviljar mig 100k?

Vad tror ni om mina chanser?

Överskott av tjänst 288
Allmänna avdrag 0
Taxerad förvärvsinkomst 288
Underskott av kapital 63
Sammanräknat netto efter avdrag, före skatt 225
Slutlig skatt 48

Blanco/Borgen 17.453
Kontokrediter 21.223
Totalt utnyttjat 38.676
Totalt beviljat 44.140
Antal krediter 5

Uc 40 st (26 om 2 veckor)

Kommer någon låna mig pengar?

Kommer min score förbättras när det blir färre förfrågningar?

Funderar själv på att ta ett samlingslån hos norwegian
Bank.
Har nu ett kreditkort där på 15.000kr
Annars så har jag
248tkr 2013
25tkr underskott av kapital
143tkr i lån därav 97.000kr är bostadsrätt
29 UC, antar att det e där det skiter sig om jag inte skulle få.
Inga anmärkningar

MASSA SMSLÅN:( det syns ju inte på UC som tur är!

I november så har jag bara 9uc, så frågan är om jag skulle vänta till dess?

Ringde och pratade med axofinans idag och dom sa att vissa banker inte kollar på UC utan kollar mer på andra faktorer så bankerna är jätteolika.

Ringde och pratade med axofinans idag och dom sa att vissa banker inte kollar på UC utan kollar mer på andra faktorer så bankerna är jätteolika.

Stämmer inte, det är bara falsk marknadsföring, UC rules.

Nej menade att dom inte kollar antalet UC förfrågan :)

Idag fick jag lån på hos dom!

160.000kr för att lösa andra lån.

Har 248tkr inkomst
137.000 lån därav 97.000kr är bostadslån.
29 UC förfrågningar

Inte världens bästa ränta men det får jag nog sen till hösten när fler förfrågningar försvinner.

Det känns jäääääkla skönt!

Idag fick jag lån på hos dom!

160.000kr för att lösa andra lån.

Har 248tkr inkomst
137.000 lån därav 97.000kr är bostadslån.
29 UC förfrågningar

Inte världens bästa ränta men det får jag nog sen till hösten när fler förfrågningar försvinner.

Det känns jäääääkla skönt!

Stort grattis! Vad hade du för score på UC?

Hej!

någon som vet hur det funkar att få lån om man är egen företagare och inte kan visa en "lön".

Fått beviljat 280 000 kr men behöver bara 100 000 men har inga lönespec att visa.

Vad menar du?

Tog själv ett lån där i mars, man behöver inte skicka in några lönespecifikationer, eller liknande. Utbetalning skedde efter två dagar när dem löst in dem lån man angett. Smidigt och enkelt.

Tror nu att de ser att man har en anmärkning om misskött kredit? Villka banker ser det om de hämtar en UC?

Alla banker ser nog anmärkning när dom hämtar UC från upplysningscentralen:/

var fick du ditt lå yoyo?? uppfatta ite det riktigt?? genom axofinanas eller??

Nä jag kontaktade axofinans,men jag beslöt att endå söka själv via bank norweigans hemsida.

Riktigt sugen att testa Norwegian.

Men är det någon mening i dagsläget tror ni?

Har nyligen fått ett lån på 100k, och med det betalat bort 3 mindre lån, så min belåningsgrad är lika hög men jag har minskat antal långivare.

Inkomst 430k, blancolån på 300k, UC-score MINDRE BRA 13%.

Är det lönt att söka lån för att lösa ännu fler skitlån?

9 uc-frågor. Om 7 månader bara 2 kvar...

Söka nu? Vänta?

Kram.

Om du söker lån för qtt lösa andra lån så är det oftast enklare, än tex att bli beviljad ett nylån. Så om du vill samla några lån hos Bank Norwiegan, så lär du bli beviljad för det, dock kan du räkna med en ränta runt 15%

Jag sökte ett samlingslån hos dem förra veckan men blev nekad direkt utan att en UC togs? Förstår inte varför jag blev nekad när de inte ens tog en upplysning på mig?

Jag sökte ett samlingslån hos dem förra veckan men blev nekad direkt utan att en UC togs? Förstår inte varför jag blev nekad när de inte ens tog en upplysning på mig?

Nu har jag inte sökt på Norwiegan, men har vart med om liknande på andra sidor t ex på Cashbuddy. Det verkar som dom tar en lättare upplysning (ejUC) först direkt per automatik för att kolla upp olika saker, tex skuldsaldo hos kfm eller anmärkning pga löneutmätning/ tillgångsundersökning.

För min del blev det blank nej, men nu när min tillgångsundersökning gällande löneutmätning försvann så kommer jag vidare till manuell granskning (där de tar UC)

Nu har jag inte sökt på Norwiegan, men har vart med om liknande på andra sidor t ex på Cashbuddy. Det verkar som dom tar en lättare upplysning (ejUC) först direkt per automatik för att kolla upp olika saker, tex skuldsaldo hos kfm eller anmärkning pga löneutmätning/ tillgångsundersökning.

För min del blev det blank nej, men nu när min tillgångsundersökning gällande löneutmätning försvann så kommer jag vidare till manuell granskning (där de tar UC)

Ja, det det är nog som du skrivet att de tar någon form av annan upplysning först. Tycker det är konstigt bara att jag blev nekad direkt, har inga anmärkningar eller liknande. Har aldrig haft lån hos dem tidigare så jag kan Inte vara spärrad pga det. Hoppas det går bättre för dig om du ska söka lån där.

Jag sökte om ett lån hos Norwegian. Blev avslag direkt och UC tagen. Dock erbjöd de mig ett kreditkort istället (på ett lägre belopp).

Jag är lite confused. Efter jag sett allt snack här, så gjorde jag ett kreditbetyg hos UC, och jag har tyckt jag har mycket lån å så (4 krediter, tot ~350k), men blev förvånad att min % var 0,6% och Mycket Bra.

Hur får man 8%-28% ?

Är förfrågningarna som gör det antar jag...

Jag har 28% och bara två krediter (totalt 20.000)
men massa förfrågningar som gör det...

Tar de UC på utökning av befintligt lån? Fick ett mail fr dem idag ang detta..där stod det att "baserat på den information vi har tillgänglig kan du öka ditt lån med xxxxx kr". Själva uttalandet låter nästan som att de garanterar en att få utöka. Vad tror ni?

Skulle nästan tror att det tar en "UC",det skulle förvåna mig mycket om dom inte gjorde detta.

Tar de UC på utökning av befintligt lån? Fick ett mail fr dem idag ang detta..där stod det att "baserat på den information vi har tillgänglig kan du öka ditt lån med xxxxx kr". Själva uttalandet låter nästan som att de garanterar en att få utöka. Vad tror ni?

Skulle tro att du redan har "fått" ökningen godkänd...fick ett sånt erbjudande på mitt kreditkort för ett tag sen å då togs ingen ny uc....

Jag får helt enkelt maila och fråga dem. Vet att jag vid erbjudande om höjd kredit på kreditkort har det inte tagits UC, men var en annan aktör än Norwegian.

Skulle tro att du redan har "fått" ökningen godkänd...fick ett sånt erbjudande på mitt kreditkort för ett tag sen å då togs ingen ny uc....

Har jag också fått och ingen förfrågan på någonting gjordes överhuvudtaget. Tror dom har ett automatiskt system i alla fall gällande kreditkorten. När man betalat felfritt 6-7 gånger får man höjt helt enkelt. Inte hur mycket som helst, men börjar man på 5000:- verkar det som att dom flesta får 15.000:- och sen 30.000:-, efter det vet jag inte. Kanske blir hårdare därefter.

Jag har nästan betalt 12 x men fick ingenting !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp