• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Banky & Lendo .. Advisa. Lita aldrig på låneförmedlaren

furbin

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 April 2021
Meddelanden
70
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Jag ansökte om ett samlingslån hos lendo igår men fick inte ett erbjudande. Så man kan alltså ringa dom och sänka beloppet så kan man få erbjudanden helt plötsligt?
Det står väl att man får förslag på erbjudanden även på mindre summor än det man sökt om dom skulle bevilja det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Jag ansökte om ett samlingslån hos lendo igår men fick inte ett erbjudande. Så man kan alltså ringa dom och sänka beloppet så kan man få erbjudanden helt plötsligt?
Det står väl att man får förslag på erbjudanden även på mindre summor än det man sökt om dom skulle bevilja det?
Enligt min erfarenhet och enligt många här och även Lendos kundtjänst är okej med det, att man ringer och sänker ner summan.
Vissa på Lendo säger att bankerna erbjuder lägre summor, andra säger att man ringer och ändrar. Du har fem dagar på dig att ändra ansökan med samma UC. Det säger de själva. Men helt ärligt så ja. Det hände mig nån gång att jag fick lägre belopp typ 350k från en långivare som godkänner Max 600k, tror det var Coop, när jag ansökt om 400k

Inget resultat vid ca tre tillfällen för mig, utan Banky, men till sist efter det sista samtalet så fick jag direkt ett erbjudande, sen mer. Men har bestämt mig att inte ta via dem nu. Tar Dnb via advisa.
 
Senast ändrad:

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Jag ansökte om ett samlingslån hos lendo igår men fick inte ett erbjudande. Så man kan alltså ringa dom och sänka beloppet så kan man få erbjudanden helt plötsligt?
Det står väl att man får förslag på erbjudanden även på mindre summor än det man sökt om dom skulle bevilja det?
Det är likadant också när de säger/meddelar att ansökan är färdigbehandlad och Inger kommer dyka upp, men sen får man ett eller flera erbjudanden, därför det är viktigt att avvakta hela 24h.
Bifogar här vad hände med Advisa utan att jag ändrade min ansökan men fick ett nytt erbjudande.
Ibland känns det att de verkligen vill att man tar de första erbjudanden, men något skumt/konstigt som ni ser.
 

Bilagor

  • EB795E71-30D0-463C-AE18-BF4BB73B4342.jpeg
    EB795E71-30D0-463C-AE18-BF4BB73B4342.jpeg
    782.6 KB · Visningar: 126

furbin

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 April 2021
Meddelanden
70
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Enligt min erfarenhet och enligt många här och även Lendos kundtjänst är okej med det, att man ringer och sänker ner summan.
Vissa på Lendo säger att bankerna erbjuder lägre summor, andra säger att man ringer och ändrar. Du har fem dagar på dig att ändra ansökan med samma UC. Det säger de själva. Men helt ärligt så ja. Det hände mig nån gång att jag fick lägre belopp typ 350k från en långivare som godkänner Max 600k, tror det var Coop, när jag ansökt om 400k

Inget resultat vid ca tre tillfällen för mig, utan Banky, men till sist efter det sista samtalet så fick jag direkt ett erbjudande, sen mer. Men har bestämt mig att inte ta via dem nu. Tar Dnb via advisa.

Det hade jag ingen aning om. Då ska jag nog ta och ringa dom imorgon och sänka summan. Jag ansökte om 130k. Så om jag säger typ 70 istället så kanske någon ger ett erbjudande. Värt att försöka kanske.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Det hade jag ingen aning om. Då ska jag nog ta och ringa dom imorgon och sänka summan. Jag ansökte om 130k. Så om jag säger typ 70 istället så kanske någon ger ett erbjudande. Värt att försöka kanske.
Absolut. Jag tycker fortfarande att det är konstigt att de som erbjuder 10-500/600k har dykt upp när jag har ändrat min ansökan för den sista gången sa jag till dem och sen inget från Banky överhuvudtaget haha.
Jag har läst nånstans här att Zmarta är hårda och vill inte ändra, men det går via Lendo, Advisa.
Lycka till.
 

furbin

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 April 2021
Meddelanden
70
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Absolut. Jag tycker fortfarande att det är konstigt att de som erbjuder 10-500/600k har dykt upp när jag har ändrat min ansökan för den sista gången sa jag till dem och sen inget från Banky överhuvudtaget haha.
Jag har läst nånstans här att Zmarta är hårda och vill inte ändra, men det går via Lendo, Advisa.
Lycka till.

tack så mycket. Nu fick jag upp hoppet lite grann. Får ringa imorgon.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp