• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Banky & Lendo .. Advisa. Lita aldrig på låneförmedlaren

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
Det är likadant också när de säger/meddelar att ansökan är färdigbehandlad och Inger kommer dyka upp, men sen får man ett eller flera erbjudanden, därför det är viktigt att avvakta hela 24h.
Bifogar här vad hände med Advisa utan att jag ändrade min ansökan men fick ett nytt erbjudande.
Ibland känns det att de verkligen vill att man tar de första erbjudanden, men något skumt/konstigt som ni ser.
Det där är en bugg tror jag har hänt mig med. Sms kommer inte fram när erbjudandet väl kommer utan kommer sen efter att man fått att den är färdigbehandlad.
Hänt mer än en gång att jag fått erbjudande som sms inte kommit förrens efter sen
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Jag är inte säker att jag förstår vad du menar. Du söker på ett högt belopp och får avslag av alla banker på det beloppet, förutom Banky. Och du blir förbannad. Men när du sänker beloppet så får du erbjudanden från andra banker och tror att Lendo är i maskopi med Banky för att du inte fick dom erbjudandena från början? Det handlar ju om att du sökte på för högt belopp från början men det lägre beloppet var OK.

Och vad gäller att du fick erbjudanden från Advisa som du inte fick hos Lendo så kanske det inte är svårare än att du sökte på ett för högt belopp hos Lendo först men 70.000 som du sänkte till kanske inte var max? Du kanske kunde få mer beviljat? Mer än 70.000 men mindre än det du sökte från början.
Du borde bett Lendo ringa till dom banker som du blivit beviljad 70.000 ifrån och fråga vad du kan få som mest. Kunde Avida och DNB ge dig 250k hos Advisa så kan du få det hos Lendo också.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Åå
Jag är inte säker att jag förstår vad du menar. Du söker på ett högt belopp och får avslag av alla banker på det beloppet, förutom Banky. Och du blir förbannad. Men när du sänker beloppet så får du erbjudanden från andra banker och tror att Lendo är i maskopi med Banky för att du inte fick dom erbjudandena från början? Det handlar ju om att du sökte på för högt belopp från början men det lägre beloppet var OK.

Och vad gäller att du fick erbjudanden från Advisa som du inte fick hos Lendo så kanske det inte är svårare än att du sökte på ett för högt belopp hos Lendo först men 70.000 som du sänkte till kanske inte var max? Du kanske kunde få mer beviljat? Mer än 70.000 men mindre än det du sökte från början.
Du borde bett Lendo ringa till dom banker som du blivit beviljad 70.000 ifrån och fråga vad du kan få som mest. Kunde Avida och DNB ge dig 250k hos Advisa så kan du få det hos Lendo också.
fick förslag om lägre belopp, 70k direkt efter samtalet med Lendo ang Banky. Inget förslag från Banky då.
DNB har inte tagit del av min ansökan överhuvudtaget hos Lendo kunde jag se, innan det sista samtalet.
Ansökt om samma summa hos båda Lendo sen Advisa. Fick Dnb 250k, godkänt och klart, så det handlar inte om mina förutsättningar . Ja, är fortfarande skeptisk mot Banky&Lendo.
 
Senast ändrad:

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Det där är en bugg tror jag har hänt mig med. Sms kommer inte fram när erbjudandet väl kommer utan kommer sen efter att man fått att den är färdigbehandlad.
Hänt mer än en gång att jag fått erbjudande som sms inte kommit förrens efter sen
Ja, jag förstår det. Hände mig också, fick mejl tex med ett förslag men sent sms. Men den här gången handlar om det inte fanns nya förslag/erbjudande överhuvudtaget på sidan så jag vill bara flagga att man avvaktar 24h oavsett vad.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Åå

fick förslag om lägre belopp, 70k direkt efter samtalet med Lendo ang Banky. Inget förslag från Banky då.
DNB har inte tagit del av min ansökan överhuvudtaget hos Lendo kunde jag se, innan det sista samtalet.
Ansökt om samma summa hos båda Lendo sen Advisa. Fick Dnb 250k, godkänt och klart, så det handlar inte om mina förutsättningar . Ja, är fortfarande skeptisk mot Banky&Lendo.
Banky kommer ju bara med om du fått avslag av alla banker.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp