Hej, detta har inte med själva ämnet i sig att göra, vet någon hur det är gällande regler för spelbolaget? Jag köpte igår en bonus på en slot, det kom upp server error och startade spelet igen men då var denna borta, pengarna är dragna ifrån mitt spelkonto. Allt dom säger i supporten är att dom ska kontakta spel leveratören och att det kan dröja dagar, har dom verkligen rätten att göra såhär mot mig? Då jag måste ligga ute med mina pengar på grund av ett fel hos casinot, ska jag behöva lida och vänta på MINA pengar i flera dagar för att spelet tog dom i princip? Finns det inga lagar/regler som gäller kring detta eller den nya svenska licensen? För mig är det här helt sjukt, att jag ska behöva vänta i dagar på pengar som är mina när det var fel på spelet, aldrig hänt förut... Tänkte bara det är segt att man som kund köper en tjänst, sen får man inte tjänsten och då ska dom hålla ens pengar i flera dagar tills dom fått tag i spel leverantören? Har dom verkligen rätten till detta? Det är Nordicbet jag körde hos. Mvh
Det brukar inte ta längre än nån dag i de fall något sådant händer. Allt finns inte specifikt reglerat och så länge du får tillbaka dina pengar/ditt bet inom en rimlig tid så är det nog svårt att driva. Exakt samma sak hände mig, på Nordicbet, för några månader sedan och det var löst på en dag. Du får dock inte tillbaka pengarna utan vinsten av spelrundan som avbröts.
Okej hoppas det går lika snabbt för mig, men för mig är det fortfarande sjukt att dom kan hålla mina pengar även fast felet sitter i dom, dom har fortfarande inte löst mitt ärende.. Tycker dom borde kunna erbjuda pengarna tillbaka för bonusen under väntan då jag verkar få vänta ännu längre, att dom ska hålla mina pengar för sitt eget fel på casinot är för mig förjävligt..
Alltså jag är absolut inte den som försvarar casinon, men jämför med vilken vara/tjänst du än köper -de måste få en möjlighet att rätta till felet först. Du kommer få tillbaka dina pengar/få vad du köpte -det tar bara lite längre tid på grund av oförutsett tekniskt strul, vilket de håller på att lösa. Och du får som sagt inte tillbaka pengarna du köpte spinnet/bonusen för -du får det som du vann. Därför behöver de vara säkra på att du får rätt belopp. Att de kontaktar spelleverantören är för din säkerhet. Eftersom du troligtvis kommer anklaga dem för att mixtra med resultatet (om vinsten är låg) av spinner/bonusen så behöver de kunna vara helt säkra på att det är korrekt.
Jo förstår att det kan uppstå, men dom svarade mig i chatten att det inte kommer lösa sig under helgen, så jag ska alltså vänta 5 dagar (minst) på att få pengarna, sen undrar jag då bonusen har en funktion när du köper den att du kan snurra på ett hjul för fler spins, hur vet dom att jag inte hade tänkt att göra det..?
Jo förstår att det kan uppstå, men dom svarade mig i chatten att det inte kommer lösa sig under helgen, så jag ska alltså vänta 5 dagar (minst) på att få pengarna, sen undrar jag då bonusen har en funktion när du köper den att du kan snurra på ett hjul för fler spins, hur vet dom att jag inte hade tänkt att göra det..?
Nu gällde detta odds för mig och inte casino men lite lika ”fall”.
Jag skulle betta 500 kr på ett livespel, men under tiden spelet accepterades så stängdes det. Det blev alltså inte lagt, men mina 500 kr försvann och kom inte tillbaka.
Det var ca 2,5 månader sen, har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar.
Dom har blockat mig från chatten och svarar inte på mail. Har typ skickat 100 mail om detta.
Finns riktiga jävla svin inom denna bransch alltså.
Nu gällde detta odds för mig och inte casino men lite lika ”fall”.
Jag skulle betta 500 kr på ett livespel, men under tiden spelet accepterades så stängdes det. Det blev alltså inte lagt, men mina 500 kr försvann och kom inte tillbaka.
Det var ca 2,5 månader sen, har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar.
Dom har blockat mig från chatten och svarar inte på mail. Har typ skickat 100 mail om detta.
Finns riktiga jävla svin inom denna bransch alltså.