• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Behöver hjälp för samlingslån

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Egentligen spelar det kanske ingen större roll.
Jag skulle göra ansökan hos sambla som gjort bra intryck i egen tråd här, alternativt lendo som varit med längst.
2 på bisnode är det nästan bäst eller nästan sämst?
 

Larsson6

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
9 Juli 2019
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
11
Poäng
42
Tack för tipset. 2 är tyvärr näst sämst :(
Bara att lösa Onea, Vivus, Ferratum och Risicum, totalt 77,6k skulle minska utgifterna med 9400 som nästan enbart är räntor. Känns helt galet att ha gått med på dom villkoren men har inget att skylla på. Jag ska kolla upp Sambla lite mer. Har dom Marginalen? Har fått för mig att dom kan vara intressanta/möjliga att få hos?
 

Larsson6

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
9 Juli 2019
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
11
Poäng
42
Det stämmer bra. Tog upp det lite som exempel på vilka grymma räntekostnader det är frågan om, rakt ut i sjön. Får jag bara 80k så fortsätter (om det nu går med Bisnode i botten och alla Creditsafe som finns) bollandet med lån-inbetalningar-uttag. Därför skulle jag behöva ca 230k för att komma på 0. Något som har erfarenhet av Marginalen, Collector, Resurs, Nordnet via Advisa? Hur ser dom på hög blanco?
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
736
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Men alltså du har väl inte så mycket val om du nu går back 18k i mån ?

Dra iväg en ansökan omgående på Lendo eller Advisa, är väl bara att välja något av dem.

Sen är det bara att hålla tummarna för att det går vägen.
Lån kommer du nog få men problemet är väl att det förmodligen kommer bli lösenkrav på det.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Collector har det skrivits en del positivt om på slutet, marginalen också kanske.. men ja, har du inget att välja på är det bara att köra.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
587
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Collector borde kunna erbjuda dig lån utifrån de förutsättningar du anger, om du trycker samla lån iaf. Jag sökte via Advisa i april, samla lån och bland annat Marginalen och Collector erbjöd sökt belopp. Jag var överbelånad - in 425/lån 630 ca. Hade 4 ff.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
587
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Tillägg: Resurs bank gillar inte min lånebild, trots att de gärna höjer krediten på mitt Supremecard. Vad gäller blancolån erbjöd de 60.000 via Advisa, jag sökte 300.000.
 

Larsson6

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
9 Juli 2019
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
11
Poäng
42
TACK! för alla råd och pepp det gjorde så jag vågade skicka in en ansökan på 230k till Advisa, (utan några större förhoppningar). Fick väldigt snabbt flera erbjudanden på hela från bla. Marginalen 7,29%, Collector 7,7%, Resurs 8,01% Komplett 11,8% så jag känner mig j-kligt nöjd. Har ni några erfarenheter och tips på vad jag ska välja? Marginalen och Collector känns intressanta. Collector hade 80k i lösenkrav och Resurs komplettering med senaste lönespecen. Brukar det komma kompletteringar, risk för avslag eller lösenkrav efter man har accepterat erbjudande?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp