• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Behöver hjälp/förslag, samlalån och studera

Neoz

Viktig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
30 November 2020
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
Skuldsanering känns svårt. Du är ung och anses säkert kunna betala denna skulden. Däremot kan du ju släppa alla skulder till KFM och vänta på utmätning. Du kommer garanterat ha mer pengar över då. MEN skulderna kommer knappast att minska.

Du sitter i en hyfsad rävsax faktiskt. Hur ser det ut med att någon går i borgen för dig? Till ett samlingslån?
Tänkte att vill inte att min familj vetta om den.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Neoz

Viktig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
30 November 2020
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
Ja som det ser ut just nu. Du kommer ju få ex antal betalningsanmärkningar och på så sätt inte få lån, abonnemang osv på 3 år. Är det pga spel detta? Hur har du kunnat låna upp dig såpass med din relativt låga inkomst?
Ska berätta nu: det var i juni typ förra året hade 4K på kontot och lån var på 228k. Sen jag tippade en 100 och vann 27k. Sen börja spela live vann mycket typ 500k dragit jag i vinster bara på 3 månader. Jag kunde inte själv tro att hur gick det till så här. Men jag hade 230k på kontot men när jag kollade tillbaka historik så tagit ut typ 500k från spel kontot. Sen som vanligt börja förlora de allt och började låna för att jag kände att jag kommer vinna igen. Men det hände inte så sen förlorade jag de pengar som lånat. Och sist hade jag 150 på avida kredit men har inte använt de sen på slutet gjorde det och förlorade de också , då hamnar jag här.
 

nolimit

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
2 April 2019
Meddelanden
262
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Detta är än så länge inte för sent att lösa. Hur mycket har du i rena kontokrediter/kreditkort? Ser ut som Ca 90k.

1. Spelpaus. Spärra alla kontokrediter som finns, vivus, ferratum mfl. Tro aldrig att dessa någon gång kommer rädda dig.

2. Gör allt du kan för att nolla eller sänka dina krediter direkt, sälj bilen, datorn, sälj allt du inte behöver, du kan köpa tillbaka allt senare. När du fått ned krediterna sjunker ditt uc betyg rejält. Vänta tills antalet upplysningar är färre än 5. Ditt betyg lär nu ligga runt 5-10%.

3. Ansök om samlingslån på 200k hos Lendo. Lös skulder för hela beloppet, högst ränta först. Vänta sedan ett par mån tills din uc uppdaterats. Du bör nu vara nere på betyg runt 3 - 5%.

4. Ansök om samlingslån på 250k. Har du tur får du på 200k. Lös skulder för hela beloppet. Betyget sjunker till under 3% och du har möjlighet till ännu ett bra samlingslån så länge antalet ff är under 5.

Nu har du bara ett par större blanco kvar på uc till ok ränta. Betala på dessa så mycket du kan och spela aldrig igen, ta aldrig en kredit igen och ta aldrig ett snabblån igen. Om du inte gör enligt ovanstående kan du räkna med många års skuldsättning, slit och tårar. Tro mig, jag vet...

Ett annat alternativ är såklart att släppa allt, jobba hårt under flera år och låta utmätningen sköta allt. Men jag tror det är för tidigt att ge upp. Sluta spela och låna, jobba hårt, håll din budget och ta smarta samlingslån så är du ur detta på 1 eller 2 år.
 
Senast ändrad:

Neoz

Viktig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
30 November 2020
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
Detta är än så länge inte för sent att lösa. Hur mycket har du i rena kontokrediter/kreditkort? Ser ut som Ca 90k.

1. Spelpaus. Spärra alla kontokrediter som finns, vivus, ferratum mfl. Tro aldrig att dessa någon gång kommer rädda dig.

2. Gör allt du kan för att nolla eller sänka dina krediter direkt, sälj bilen, datorn, sälj allt du inte behöver, du kan köpa tillbaka allt senare. När du fått ned krediterna sjunker ditt uc betyg rejält. Vänta tills antalet upplysningar är färre än 5. Ditt betyg lär nu ligga runt 5-10%.

3. Ansök om samlingslån på 200k hos Lendo. Lös skulder för hela beloppet, högst ränta först. Vänta sedan ett par mån tills din uc uppdaterats. Du bör nu vara nere på betyg runt 3 - 5%.

4. Ansök om samlingslån på 250k. Har du tur får du på 200k. Lös skulder för hela beloppet. Betyget sjunker till under 3% och du har möjlighet till ännu ett bra samlingslån så länge antalet ff är under 5.

Nu har du bara ett par större blanco kvar på uc till ok ränta. Betala på dessa så mycket du kan och spela aldrig igen, ta aldrig en kredit igen och ta aldrig ett snabblån igen. Om du inte gör enligt ovanstående kan du räkna med många års skuldsättning, slit och tårar. Tro mig, jag vet...

Ett annat alternativ är såklart att släppa allt, jobba hårt under flera år och låta utmätningen sköta allt. Men jag tror det är för tidigt att ge upp. Sluta spela och låna, jobba hårt, håll din budget och ta smarta samlingslån så är du ur detta på 1 eller 2 år.
 

Neoz

Viktig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
30 November 2020
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
först och främst jag tackar dig stort från mitt hjärta att du skrev så bra förslag. stort tack för det. Jag ska aldrig spela nu har jag lärt mig, som sagt att det började allt med en hundring som tog mig till 27k vinsten, sen under 3 månader blev det typ 500k, till med mig jag tänkte att jag ska inte jobba mer för att jag vinner bra på betting.Tänkte att folk jobbar hela månaden och de får typ20-25k men jag vinner 20k på en dag, jag blev så over confident, men som sagt jag visste inte att det blir värre än jag hade tänk o hamna i den här situationen.

Jag är mycket ambitiös person, har gått jättebra på gymnasiet fick diplom o sånt. men när jag kollar på min situation så som du sa att jag gråter nu, mår inte bra, kan inte sova bra, tänker på helt fel vägen ni fattar vad jag menar.

men igår en handläggare har ansökt på lendo men fortfarande fick inte något erbjudnaden, sen ringdes idag från Sambla och de sa att vi har 46 banker fast lendo har 30. så hoppas det kommer gå bra nästa vecka.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
först och främst jag tackar dig stort från mitt hjärta att du skrev så bra förslag. stort tack för det. Jag ska aldrig spela nu har jag lärt mig, som sagt att det började allt med en hundring som tog mig till 27k vinsten, sen under 3 månader blev det typ 500k, till med mig jag tänkte att jag ska inte jobba mer för att jag vinner bra på betting.Tänkte att folk jobbar hela månaden och de får typ20-25k men jag vinner 20k på en dag, jag blev så over confident, men som sagt jag visste inte att det blir värre än jag hade tänk o hamna i den här situationen.

Jag är mycket ambitiös person, har gått jättebra på gymnasiet fick diplom o sånt. men när jag kollar på min situation så som du sa att jag gråter nu, mår inte bra, kan inte sova bra, tänker på helt fel vägen ni fattar vad jag menar.

men igår en handläggare har ansökt på lendo men fortfarande fick inte något erbjudnaden, sen ringdes idag från Sambla och de sa att vi har 46 banker fast lendo har 30. så hoppas det kommer gå bra nästa vecka.


Vad menar du med det sista du skriver? Att du ska söka ett lån via Sambla nästa vecka? Det tycker jag verkligen inte att du ska göra. Sambla kommer inte att kunna hjälpa dig. Sambla har samma banker som Lendo har förutom några små,små aktörer som erbjuder små,små summor till skyhöga räntor och jag tror ändå inte att du kommer få någonting ens från dem. Det enda du gör är att du drar på dig en till UCförfrågan. Man vill SÄNKA antalet kreditupplysningar, inte öka dem. Det är bara säljtaktik från Samblas sida, det är försäljare som försöker göra en låneansökan på dig för att de får betalt för det.
 

Neoz

Viktig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
30 November 2020
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
Vad menar du med det sista du skriver? Att du ska söka ett lån via Sambla nästa vecka? Det tycker jag verkligen inte att du ska göra. Sambla kommer inte att kunna hjälpa dig. Sambla har samma banker som Lendo har förutom några små,små aktörer som erbjuder små,små summor till skyhöga räntor och jag tror ändå inte att du kommer få någonting ens från dem. Det enda du gör är att du drar på dig en till UCförfrågan. Man vill SÄNKA antalet kreditupplysningar, inte öka dem. Det är bara säljtaktik från Samblas sida, det är försäljare som försöker göra en låneansökan på dig för att de får betalt för det.
Jag menar att igår försvann en ff så en handläggare ansökte samlings lån tror summan var inte mycket. Men nu har det gåt nästan 20 timmar och har inte fått något erbjudnaden. Och idag ringde mig en från sambla och sa hon att vi har 46 bankar o sånt men de har inte sökt ens , tror de ska göra på onsdag nästa vecka. så ska jag inte ansöka eller? och jag har inte betalt förra månadens fakturor ? så hur ska jag gör ? om jag betalar ändå de som kommer kunna inte belata januaris fakturor?
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Du är i en väldigt tuff situation men om du inte fått ett enda bud från Lendo så kommer du nog med allra största sannolikhet inte få det från Sambla heller. Lendo har ju trots allt också aktörer som beviljar småbelopp till höga räntor men om du fått avslag från även dem så ser det inte ljust ut. Varför skulle Sambla söka nästa onsdag? Gör ingen ansökan hos Sambla, ditt kreditbetyg kommer bara bli värre.

Har du provat ringa de du har lån hos och fråga om du kan få betalningsfritt eller skjuta upp betalningen? Hur mycket pengar är det du behöver få loss nu,nu, nu? Alltså det mest akuta?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp