• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Behöver hjälp/förslag, samlalån och studera

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
915
Poäng
817
Jag menar att igår försvann en ff så en handläggare ansökte samlings lån tror summan var inte mycket. Men nu har det gåt nästan 20 timmar och har inte fått något erbjudnaden. Och idag ringde mig en från sambla och sa hon att vi har 46 bankar o sånt men de har inte sökt ens , tror de ska göra på onsdag nästa vecka. så ska jag inte ansöka eller? och jag har inte betalt förra månadens fakturor ? så hur ska jag gör ? om jag betalar ändå de som kommer kunna inte belata januaris fakturor?
Sök inte på sambala du kommer inte få ngt nu därifrån som hjälper dig!
Du får ut en hel del på skatten va? Kommer ju i april då kan du kanske ta bort ngt eller komma ikapp med det du ligger efter.
Inte hela världen om du ligger efter lite men se till så att dem inte sägs upp.
Betala 4 lån ena månaden och dem andra 4 nästa månad så sägs inget upp.
Skulden går inte ner då absolut inte men sen med skatten kan du betala så du ligger rätt igen.
Så köper du dig lite tid på det sättet och sen vänta ut FF och försöker jobba ner krediterna så att ditt betyg blir bättre för att ha en chans att samla allt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 049
Poäng
867
Jag menar att igår försvann en ff så en handläggare ansökte samlings lån tror summan var inte mycket. Men nu har det gåt nästan 20 timmar och har inte fått något erbjudnaden. Och idag ringde mig en från sambla och sa hon att vi har 46 bankar o sånt men de har inte sökt ens , tror de ska göra på onsdag nästa vecka. så ska jag inte ansöka eller? och jag har inte betalt förra månadens fakturor ? så hur ska jag gör ? om jag betalar ändå de som kommer kunna inte belata januaris fakturor?
Det kommer inte funka där heller. Inkomsten är alldeles för låg.
 

Neoz

Viktig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
30 November 2020
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
Vad ska jag göra nu? Finns det någon alternativ? Nu måste jag betala alla fakturor från december och januaris också på slutet of den här månaden.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
915
Poäng
817
Vad ska jag göra nu? Finns det någon alternativ? Nu måste jag betala alla fakturor från december och januaris också på slutet of den här månaden.
Gissar på att du inte ha så du kan betala?
Annars vet jag inte, försöka betala i omgångar så inget sägs upp och vänta in skatt och nya inkomsten är mitt bästa förslag tyvärr
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Vad du än gör, skippa inte att betala din hyra och din el. Det bästa du kan göra i övrigt är att kontakta dina långivare och berätta om din situation. Kanske någon kan dig uppskov så att du kan köpa dig lite tid och/eller kan sänka räntan på något lån. Skattejämkar du? Om inte kan det vara värt att överväga då du får mer över varje månad. Alternativt att invänta skatteåterbäringen i April.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp