Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Berätta allt om lån hos Thorn

Fick erbjudande om 50 k. Kan isåfall släcka monetti, credway och halva mitt betalkoll. Skulle det vara bättre för mitt uc betyg på kort/lång sikt att ta detta lån? Sparar någon hundring i månaden på det men man vet ju att thorn kanske inte direkt är det bästa lånet.
Syns dem lånen på din UC? Annars gör de ingen skillnad.. vet att monetti inte syns på uc iaf

Fick erbjudande om 50 k. Kan isåfall släcka monetti, credway och halva mitt betalkoll. Skulle det vara bättre för mitt uc betyg på kort/lång sikt att ta detta lån? Sparar någon hundring i månaden på det men man vet ju att thorn kanske inte direkt är det bästa lånet.

Försök låna hos Avida .
Thorn är inte bra

Någon som fått lån hos Thorn nyligen med dåliga förutsättningar?
Fick erbjudande idag.
Egentligen inte så dåliga förutsättningar men uc % är åt helvete..
29.14 %
In: 400.000
Blanco 70.000
Kredit 60 av 70.000 använt.
Underskott: 30.000
4 FF
Inga anmärkningar
Fick erbjudande på 80.000

Fick erbjudande idag.
29.14 %
Blanco 70.000
4 FF
Inga anmärkningar
Till vilken ränta?

Stabila 24%
Valde dock bank Norwegian istället 240.000 till jobbiga 25% ränta.
Men gör att jag kan samla allt jag har iallafall så söker jag nytt när krediterna är borta och bara denna FF är kvar efter december

Om inte Norwegian nekar i efterhand vill säga.
Drog snitt lönen på ansökan och fick skicka in senaste som låg 2000 under det men borde vara ok hoppas jag

Stabila 24%
Valde dock bank Norwegian istället 240.000 till jobbiga 25% ränta.
Men gör att jag kan samla allt jag har iallafall så söker jag nytt när krediterna är borta och bara denna FF är kvar efter december
Fick du inga fler erbjudanden till lägre ränta? Inget fr Remember? Dina förutsättningar är inte så dåliga, hur kommer det sig att din uc är så hög?

Fick du inga fler erbjudanden till lägre ränta? Inget fr Remember? Dina förutsättningar är inte så dåliga, hur kommer det sig att din uc är så hög?
Fick från nystart med men dem undviker jag.
Vet inte hade typ 7% sen försvann min sista anmärkning i april och betyget flög upp till 30% sen har jag tänkt att det ska fixa till sig men 4 månader senare så är det kvar där uppe.
Och med tanke på att mkt är hos inkasso och sånt nu så gjorde jag en chansning idag.

Fick erbjudande idag.
29.14 %
Blanco 70.000
4 FF
Inga anmärkningar
Hur i helvete är ditt betyg så högt med dom förutsättningarna? Din uc ser ju bra ut?

Det måste ju ha stått någon anna % på riskprognosen på kopian du fick eller? Kan ju omöjligt ha stått 29%
Inte varit jätte glad över % om man säger så...
Vet inte har inte kollat än men kan meddela när jag kan ser det imon :)

Förstår inte det heller..
Gick upp när sista anmärkning försvann där
Det är ganska vanligt att betyget försämras när anmärkningarna försvinner eftersom risken för att man ska låna pengar igen höjs. Men visst känns det ologiskt, förstår att man tror att betyget ska förbättras när anmärkningarna försvinner.

Det är ganska vanligt att betyget försämras när anmärkningarna försvinner eftersom risken för att man ska låna pengar igen höjs. Men visst känns det ologiskt, förstår att man tror att betyget ska förbättras när anmärkningarna försvinner.
Oja det vet jag men efter 4 månader utan att ngt hänt så tyckte jag att det borde ha börjar gå ner

Det som irriterar mig med Thorn är att vill jag veta storleken på min skuld så måste jag ringa till kundtjänst och fråga. Inget finns redovisat. Det dras via autogiro. Om man jämför med t ex Credway som också drar via autogiro, så skickar de även en fakturaspec så man ser exakt allt, ränta, amorteringsbelopp, totala skulden.

Det som irriterar mig med Thorn är att vill jag veta storleken på min skuld så måste jag ringa till kundtjänst och fråga. Inget finns redovisat. Det dras via autogiro. Om man jämför med t ex Credway som också drar via autogiro, så skickar de även en fakturaspec så man ser exakt allt, ränta, amorteringsbelopp, totala skulden.

Samma hos "Tando"

Det borde väl inte vara så svårt att skicka/mejla en spec varje månad så man vet hur man ligger till, inte direkt att de måste skriva det för hand! Thorn skickar ändå ett mejl med förvarning om att belopp ska dras. Ränta på 27% håvar de in så jag tycker att de borde redovisa månadsvis istället för att man ska ringa.
Eller så tänker de att när man ringer så kan de passa på att försöka sälja ngt. :mad:

Någon som har lån eller nyligen har blivit beviljad hos Thorn?
Vilka förutsättningar?

Någon annan som fått ”kontoutdrag” från Thorn på kivra idag?

Keffa dyr ränta och även går ej att koma
In för att se nuvarande skuld måste ringa... dessutom skulle slut betlaa min skuld på 11000 va tvungen säga vart pengarna kom ifrån :facejoy: :facejoy: :facejoy:

Thorn är bland de sämsta jag varit vem om. Helt omöjliga att få kontakt med för avslut och slutbetalning. Och jag upplever att dom förhalar att återkoppla så att ränta tickar. Men det är ca 6 år sedan jag hade dom. Dålig kundtjänst överlag. Och ja sjuk ränta!!

Någon annan som fått ”kontoutdrag” från Thorn på kivra idag?
Yes. Har betalat ca 9000 i ränta hos dom förra året. Och skulden har minskat med typ 1000. Dom verkar även lägga till avgifter typ aviavgift och dyr uppläggningsavgift. Kan aldrig rekommendera dom. Ringde till kundtjänst för ett tag sen för att kolla om jag kunde få sänkt ränta men jag hade tydligen inte haft lånet tillräckligt länge, dom har vissa krav sade dom. Ska prova igen om några veckor och hota med att lösa lånet om dom inte sänker räntan.

Detta är Thorns varumärken.
Går det att ha lån på två av deras varumärken samtidigt? Har 50k hos Thorn som jag tog för några månader sen. Har sjukt dåligt förutsättningar trotts en deklarerad inkomst på typ 2 mille de tre sista åren, men tror inte att någon annan långivare skulle ta i mig med tång.

2 miljoner per år?

Vad har du i blanco?

Går det att ha lån på två av deras varumärken samtidigt? Har 50k hos Thorn som jag tog för några månader sen. Har sjukt dåligt förutsättningar trotts en deklarerad inkomst på typ 2 mille de tre sista åren, men tror inte att någon annan långivare skulle ta i mig med tång.
Har du testat söka?

För några år sen sökte jag där, fick lånet om jag köpte tv på avbetalning. Vilket jag självklart tackade nej till

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp