Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Betalkoll lägger ner

V.I.P
Poäng: 357
Meddelanden
569
Mottagna reaktioner
153
Poäng
357
Såg nu när jag skulle logga in på betalkoll, att Collector ska lägga ner tjänsten?! Men va fan

Bilagor

• A10DC559-352A-496A-8808-C517DB72AF64.webp
    A10DC559-352A-496A-8808-C517DB72AF64.webp
    124.8 KB · Visningar: 347
Billender är väl ett alternativ

Billender är väl ett alternativ
Mm, förvisso, fast de har väl inte upp till 50 000 som betalkol? Själv har jag alltid nekats Billender, då de ansåg att jag inte hade lön, då de kollar av med vad det nu heter. Det systemet verkar missa alla mina olika utbetalningar från Frilans Finans.

Mm, förvisso, fast de har väl inte upp till 50 000 som betalkol? Själv har jag alltid nekats Billender, då de ansåg att jag inte hade lön, då de kollar av med vad det nu heter. Det systemet verkar missa alla mina olika utbetalningar från Frilans Finans.
Vet inte, aldrig använt dessa tjänster för betala mina räkningar

Där ser man. Har använt dom en gång typ....

Det går även att avsluta den innan 15 maj, då försvinner den från UC innan och man kan avbetala enligt samma villkor som tidigare :)

Max 5 000 kr hos Billender! Dessutom går det inte att betala fakturor som har samma ocr, så värdelöst!

Det går även att avsluta den innan 15 maj, då försvinner den från UC innan och man kan avbetala enligt samma villkor som tidigare :)
Om man inte avslutar den innan den 15 mars, kommer krediten att vara kvar på uc efter den 15 mars eller kommer den att försvinna?

Om man inte avslutar den innan den 15 mars, kommer krediten att vara kvar på uc efter den 15 mars eller kommer den att försvinna?
Vad jag uppfattade som när jag ringde kommer den försvinna 15 maj, eftersom den avslutas automatiskt ifrån deras sida. Men att man kunde återbetala enligt plan tills skulden är slutbetald. Men då kommer den synas fram till uppdateringen i juni :)

Vad jag uppfattade som när jag ringde kommer den försvinna 15 maj, eftersom den avslutas automatiskt ifrån deras sida. Men att man kunde återbetala enligt plan tills skulden är slutbetald. Men då kommer den synas fram till uppdateringen i juni :)
Ok, då vet jag! Som sagt tråkigt att de tar bort en bra tjänst, dessutom har de ingen konkurrens för just den tjänsten, vad jag vet men de har väl säkert sina skäl.

Ok, då vet jag! Som sagt tråkigt att de tar bort en bra tjänst, dessutom har de ingen konkurrens för just den tjänsten, vad jag vet men de har väl säkert sina skäl.
Ja precis, är väl både på gott och ont. Skönt och bli av med en kredit på uc, men de har ju vart en bra tjänst som du säger så klart att de är tråkigt när de försvinner.

Hej,

Jag har en skuld till Betalkoll på ca 40 tusen. Nu när de ska lägga ner tjänsten funderar på att säga upp den snarast för att få bort den snabbare från UC:n.

Vid uppsägning från min sida, antar att man kommer överens med dem om att betala en viss summa varje månad. Min fråga är, om man då lyckats betala av beloppet snabbare så sparar man väl pengar på det(mindre ränta)? (eller kan de "låsa" hur mycket total ränta ( i kronor) som ska in oavsett eventuell snabbare betalningstakt?)

Hej,

Jag har en skuld till Betalkoll på ca 40 tusen. Nu när de ska lägga ner tjänsten funderar på att säga upp den snarast för att få bort den snabbare från UC:n.

Vid uppsägning från min sida, antar att man kommer överens med dem om att betala en viss summa varje månad. Min fråga är, om man då lyckats betala av beloppet snabbare så sparar man väl pengar på det(mindre ränta)? (eller kan de "låsa" hur mycket total ränta ( i kronor) som ska in oavsett eventuell snabbare betalningstakt?)
Man får betala som vanligt enligt avtal. Man kommer alltså inte överens med de om att betala en viss summa varje månad. Sen är det ju upp till dig om du betalar mer än avtalat. Har för mig att du endast betalar ränta för det du faktiskt använder, alltså mindre ränta om du amorterar mer. :) Ring i morgon och fråga, de är jätte trevliga.

För mig står det att tjänsten kommer att kunna användas fram till 15 maj och efter det kommer man att avveckla tjänsten. Sedan är den stängd för nya användare. Har precis använd den för att betala en faktura.

För mig står det att tjänsten kommer att kunna användas fram till 15 maj och efter det kommer man att avveckla tjänsten. Sedan är den stängd för nya användare. Har precis använd den för att betala en faktura.
Ja precis. För oss som redan har betalkoll kan utnyttja den fram till 15 maj. Men de har redan nu stoppat för nya kunder.
Efter 15 maj försvinner den för samtliga :)

Hej, ställde en fråga inför avvecklingen av Betalkoll den 15/5 Fråga kommer skulden jag försvinna från UC från och med uppdateringen i juni.

Hej,

Tack för ditt mail.

Skulden kommer inte försvinna från UC men kreditutrymmet (under "beviljat kreditutrymme") försvinner från UC. Skulden försvinner först när du betalat hela skulden.
Du kan se dina fakturor genom att logga in på MyWalley eller ladda ner vår app Walley.

Ha en fin dag!

Vänligen / Best Regards

Isak

Contact Center

Lilla Bommens Torg 11 • Box 11914 • 404 39 Göteborg

Hej, ställde en fråga inför avvecklingen av Betalkoll den 15/5 Fråga kommer skulden jag försvinna från UC från och med uppdateringen i juni.

Hej,

Tack för ditt mail.

Skulden kommer inte försvinna från UC men kreditutrymmet (under "beviljat kreditutrymme") försvinner från UC. Skulden försvinner först när du betalat hela skulden.
Du kan se dina fakturor genom att logga in på MyWalley eller ladda ner vår app Walley.

Ha en fin dag!

Vänligen / Best Regards

Isak

Contact Center

Lilla Bommens Torg 11 • Box 11914 • 404 39 Göteborg
Det beror nog på att de är de som avslutar den, alltså collector. Avslutar du den innan 15 maj, så försvinner den från UC :)
Iallafall enligt hon på kundtjänst som jag pratade med i veckan :)

Sa upp min Betalkoll själv idag, och den försvinner då från UC sa hon som tog emot min uppsägning, så det var ju iaf något positivt =) Hon sa att det sedan bara är att fortsätta att betala fakturorna enligt betalplan, och fakturorna skickas ut per mail samt att man kan betala i appen Collector Bank fortfarande.

Så om man inte själv säger upp skulden så försvinner den inte fr uc utan bara fr Bevilja kredit???

Så om man inte själv säger upp skulden så försvinner den inte fr uc utan bara fr Bevilja kredit???
Jo, jag tror den försvinner från UC också. Eftersom deras kreditkort gör det när man avslutar fast man har skuld att betala fortfarande. Det gjorde det för mig.

Min Betalkoll syns fortf i kreddy.

De tog bara bort den från UC om du aktivt själv sa upp den före de avslutade den.
Så jag kommer ha min på uc tills jag betalat tillbaka allt? Ha 45 000 kr utnyttjat, vore så bra att få bort den men jag sa aldrig upp den så nu är det antagligen för sent.

Så jag kommer ha min på uc tills jag betalat tillbaka allt? Ha 45 000 kr utnyttjat, vore så bra att få bort den men jag sa aldrig upp den så nu är det antagligen för sent.
Antagligen, men vet inte säkert, bästa är att maila dem och fråga kanske :)

Jag har inte nyttjat betalkoll på flera månader och har ingen skuld där, men den står fortfarande kvar som tillgänglig kredit när jag loggar in på Collector. Den måste väl försvinna snart av sig själv, hade jag tänkt?

Jag har inte nyttjat betalkoll på flera månader och har ingen skuld där, men den står fortfarande kvar som tillgänglig kredit när jag loggar in på Collector. Den måste väl försvinna snart av sig själv, hade jag tänkt?
Säkert, men hur som helst fungerar det inte att använda tjänsten sen när du kommer till sista steget.

Min har inte försvunnit fr kreddy vilket är lite surt men jag har skuld kvar att betala men hoppades att den skulle försvinna nu när själva tjänsten försvinner.

@Mollymunter som jag förstod det så skulle man säga upp krediten för att få bort den fr uc innan tjänsten stängdes ner.

@Mollymunter som jag förstod det så skulle man säga upp krediten för att få bort den fr uc innan tjänsten stängdes ner.
Stämmer jag gjorde det och min är borta. Kunde avsluta den fast jag till och med låg efter med betalning....det kändes som lite tur.

Ja, det stämmer säkert, tycker bara att den måste väl försvinna någon gång från UC ändå. Vet att Santander hade kvar avslutad/uppsagd kredit i tre månader så det kanske är något liknande här.

Stämmer jag gjorde det och min är borta. Kunde avsluta den fast jag till och med låg efter med betalning....det kändes som lite tur.
Bra gjort att avsluta den! Önskar jag också hade gjort!

Nån som vet??? Om man inte har sagt upp sitt Betalkoll så den syns på uc och avbetalas som vanligt, vad händer om man hoppar över en månad? Kommer det påminnelse på dubbla beloppet?

Nån som vet??? Om man inte har sagt upp sitt Betalkoll så den syns på uc och avbetalas som vanligt, vad händer om man hoppar över en månad? Kommer det påminnelse på dubbla beloppet?
För mig har det alltid ökat räntan bara typ 1 betalningen typ 2000 om jag inte betalar blir det 2500 ca sen typ 3100 eller nått sånt. Både innan och efter jag sa upp krediten.

För mig har det alltid ökat räntan bara typ 1 betalningen typ 2000 om jag inte betalar blir det 2500 ca sen typ 3100 eller nått sånt. Både innan och efter jag sa upp krediten.
Undrar om det är skillnad i hur de hanterar uppsagt och icke uppsagd kredit. Om det kan vara inkasso direkt om man inte har sagt upp krediten och inte betalar en månad?

Undrar om det är skillnad i hur de hanterar uppsagt och icke uppsagd kredit. Om det kan vara inkasso direkt om man inte har sagt upp krediten och inte betalar en månad?
Jag har inte betalat den här månaden och avvaktar och ser men räknar kanske inte med att dem skickar fakturan till inkasso utan att den läggs på till nästa månad? Har inte sagt upp krediten

Jag har inte betalat den här månaden och avvaktar och ser men räknar kanske inte med att dem skickar fakturan till inkasso utan att den läggs på till nästa månad? Har inte sagt upp krediten
Vi hoppas på det scenariot :tummen:

Ligger efter med 2 fakturor. Kan man betala ikapp allt nästa månad eller vad tror ni? Hur ser inkassoprocessen ut annars?

Ligger efter med 2 fakturor. Kan man betala ikapp allt nästa månad eller vad tror ni? Hur ser inkassoprocessen ut annars?
Det brukar gå att betala ikapp två månader. Själv har jag släppt mitt, och än inte ens gått till inkasso. Inte betalat på 2-3 månader tror jag det är.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp