• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Billån, bättrat mitt score och vill låna

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 869
Mottagna reaktioner
1 865
Poäng
1 277
Sjukt skumt. Fattar inte detta, jag har ju råd med betalningen, blir så frustrerad att inte få godkänt. Det värsta är att ingen vill stå på avtalet åt mig heller så jag vet inte hur jag ska bära mig åt.
Fick du veta varför du blev nekad?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 869
Mottagna reaktioner
1 865
Poäng
1 277
Vågar inte köpa begagnade bilar, har haft otur med varenda en efter ett tags ägande.
Det är klart att en riktigt billig begagnad bil inte håller i evighet. Men det är vad man är hänvisad till när man inte har pengar och inte är kreditvärdig. Man lever med andan i halsen varje gång man ska starta bilen. Jag köper i snitt en bil per år (plus minus några månader) för en kostnad av ca 12000 kr (plus minus 5000kr). Köper bara om det är minst 9 mån kvar till besiktning. Och kör tills den inte går igenom besiktningen. Efter det får man uppskatta om det är värt att lägga pengar på att åtgärda felen eller skrota och köpa ny (gammal förstås). Och håller tummar och tår att den ska hålla ett tag, starta även vid -30 och inte börja krångla. Har varit med om att bilen inte startat när jag kommit hem till flygplatsen (har 2.5 mil hem därifrån). Den gången var det sommar och varmt, hyfsad tid på dygnet och fanns hygglig granne som kunde komma och hämta mig. Men sen blev det bogsering direkt till skroten och panikköp av ny bil pronto.
 

Nevadamojave

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
16 Juli 2018
Meddelanden
70
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Det är klart att en riktigt billig begagnad bil inte håller i evighet. Men det är vad man är hänvisad till när man inte har pengar och inte är kreditvärdig. Man lever med andan i halsen varje gång man ska starta bilen. Jag köper i snitt en bil per år (plus minus några månader) för en kostnad av ca 12000 kr (plus minus 5000kr). Köper bara om det är minst 9 mån kvar till besiktning. Och kör tills den inte går igenom besiktningen. Efter det får man uppskatta om det är värt att lägga pengar på att åtgärda felen eller skrota och köpa ny (gammal förstås). Och håller tummar och tår att den ska hålla ett tag, starta även vid -30 och inte börja krångla. Har varit med om att bilen inte startat när jag kommit hem till flygplatsen (har 2.5 mil hem därifrån). Den gången var det sommar och varmt, hyfsad tid på dygnet och fanns hygglig granne som kunde komma och hämta mig. Men sen blev det bogsering direkt till skroten och panikköp av ny bil pronto.
Exakt det vill jag inte utsätta mig själv för, vill ha en bil jag litar på. Får inget lån till en bil för 20K heller..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp