• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Brixo.se erfarenheter?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
X

Xara

Gäst
Poäng: 0
Ni som fått avslag, det har kollat med Kronofogden, era historiska kunduppgifter där. :)
Kund som kf tidigare = Inget lån.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Ni som fått avslag, det har kollat med Kronofogden, era historiska kunduppgifter där. :)
Kund som kf tidigare = Inget lån.
Det stämmer, jag fick avslag, eftersom Creditsafe har ett "historiskt saldo". Har kreditvärdighet "Mycket hög" där. Tyvärr är noteringen felaktig eftersom Skatteverket gjort ett fel, vilket de erkände och allt skulle plockas bort. Tyvärr missade Creditsafe det historiska saldot. Jag mejlade Creditsafe igår och bad om en rättning och det gjorde de väldigt snabbt, de skulle även skicka ett brev till Brixo, men jag tror inte att det hjälper, skadan är redan skedd... Detta visar bara att man måste kontrollera varje upplysningföretag så att de gör sitt jobb ordentligt.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 625
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 217
Hej, fint att ni håller er till ämnet igen. Igår spårade det ur en del. Tänk på att inte svara när någon "trollar", det är frestande men exakt det trollet vill.
 
B

bästagästen

Gäst
Poäng: 0
Hej! Är det någon här som har koll på hur de skickar fakturorna? Hem i brevlådan eller e-post? Går det att fixa autogiro? Har de ringt upp någon som intygat ert id?
 

Huxfluxx

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
13 Februari 2015
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
28
Poäng
92
Ni som fått beviljat var ni tvunga att skicka 1månads bankutdrag med lönespec till dem?
 

Yoyo

V.I.P
Poäng: 112
Blev medlem
24 September 2013
Meddelanden
374
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Hmm jag skulle göra det enligt dem.
Ja det e väll bara o göra det om de kräver det för lånet. Jag skickade in en bild på mitt konto för att visa att kontot tillhör mig. Det var det de ville ha från mig:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp