• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Brixo.se erfarenheter?

C

candy

Gäst
Poäng: 0
Någon som fått avslag efter att ni skickat in bankkonto utdrag, arbetsintyg och vidimerad id?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

zeback

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
30 Juli 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Hmm jag skulle göra det enligt dem.
Lönespec brukar låneföretag kräva när du angett en inkomst som kanske inte motsvarar den inkomst de ser på kreditupplysningen.

Dock verkar Brixo vilja att alla skickar in kontoutdrag eller dylikt för att visa att du är ägare av kontot
 

Huxfluxx

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
13 Februari 2015
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
28
Poäng
92
Ja det e väll bara o göra det om de kräver det för lånet. Jag skickade in en bild på mitt konto för att visa att kontot tillhör mig. Det var det de ville ha från mig:)
Jo jag skickade in bild på kontot och lönespec men måste skicka in vidimerande också
 

Huxfluxx

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
13 Februari 2015
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
28
Poäng
92
Ringer de upp till de som vidimerat?
 
C

candy

Gäst
Poäng: 0
Jag fick avslag i alla fall, innan jag hann skicka in kompletteringarna de bad om..
Synd, hade verkligen hjälpt mig ur låne träsket..
 

Piraten

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
14 September 2011
Meddelanden
396
Mottagna reaktioner
8
Poäng
62
Konstigt att de som blev beviljade i helgen inte behövde lämna in så mycket extra uppgifter och att de bara kräver vidimerad kopia på leg i ansökan
 

zeback

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
30 Juli 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Konstigt att de som blev beviljade i helgen inte behövde lämna in så mycket extra uppgifter och att de bara kräver vidimerad kopia på leg i ansökan
Gissningsvis så insåg de nog inte hur stort tryck det skulle bli. Pengarna tog slut snabbare än räknat och när man har stor efterfrågan och liten tillgång kan de helt enkelt ställa högre krav innan de godkänner.

Jag blev godkänd i söndags, och det jag skickade in var vidimerad kopia (tillsammans med ansökan) Efter det ville de ha ett kontoutdrag, eller något som visade att jag var ägare till bankkontot, 1 timme efter de fått det hade jag fått pengarna på kontot.
 

Huxfluxx

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
13 Februari 2015
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
28
Poäng
92
Jag blev nekad nu efter de fått lönespec kontoutdrag har inte haft tid med vidimerande ön. Men nekades
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp