• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Brixo.se erfarenheter?

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Svårt att veta hur många de beviljat, men med tanke på att de stängde ansökningarna tämligen kvickt kan man anta att kapitalet tog slut (eller riskerade göra det). De får hoppas på att de gjort vettiga kreditbedömningar så att pengarna börjar strömma in vid månadsskiftet, annars kan Brixo bli en kortvarig bekantskap.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Undrar om man nu kan använda BankID ? Står ju det när man läser på deras sida, men hittar inte BankID när man skall ansöka . Någon som vet?
 

hopo

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
15 November 2013
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
17
Poäng
62
Maila dom och fråga eller ring.
 

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Står ned all säkerhet länge bak i tråden , vad har ni haft för förrutsättningar ni som fått beviljat?
Funderar på att ansöka men väntar tills de får igång sitt BankID.
 

Sixten

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
17 Maj 2015
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Jag blev beviljad 20000 kr som blev utbetalt i fredags samma dag som jag sökte till mitt konto i Swedbank. Blev nekad när jag sökte 50000 kr. Har en betalningsanmärkning men det var ganska längesen nu. Någon som blivit beviljad 50000 sedan de öppnade igen? Lite krångligt med passkopia och vidimering, men de sa att de skulle öppna Bank-ID på måndag.
 

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Vad jag förstår så kan man använda BankID redan nu.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Jag blev beviljad 20000 kr som blev utbetalt i fredags samma dag som jag sökte till mitt konto i Swedbank. Blev nekad när jag sökte 50000 kr. Har en betalningsanmärkning men det var ganska längesen nu. Någon som blivit beviljad 50000 sedan de öppnade igen? Lite krångligt med passkopia och vidimering, men de sa att de skulle öppna Bank-ID på måndag.
Sökte du två gånger eller blev du erbjuden 20 tkr efter att blivit nekad 50 tkr?
 

Sixten

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
17 Maj 2015
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Jag sökte två gånger. Den första stod det direkt att det var avslag och den andra gången svara de först lite senare samma dag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp