Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Jag är i chock ! Frågade CSN om jag har nån möjlighet att ta nya studielån trots pågående skuldsanering där både nåt återkrav och nåt årsbelopp ingår. Och svaret var ja. Även omställningsstöd. Nu har jag iaf lite studiepoäng att ta ikapp innan men det är gjort på ett par månader när jag är opererad och någorlunda läkt. Tror inte detta är sant. Isf vet jag precis vart jag ska yrkesmässigt, även om vi såklart inväntar resultatet efter op så man inte väljer nåt som inte heller håller över tid. Men detta var alltså en dörr som jag trodde mig veta var stängd pga csn skulder i skuldsaneringen. 🙏
Hej! Längesen jag var inne här. Också sjukskriven lika länge. Är lika strulig med pengar. Mår dåligt med mycket värk mm. Men nu vill de att jag ska börja med rehabilitering för återgång i arbete. Fått avboka resa p.g.a att jag inte orkade. Men det kanske blir bättre med rehabilitering. Det är tråkigt att vara så här.
Har du fått operations tid? Vad vill du göra om du måste byta jobb?🙂

Hej! Längesen jag var inne här. Också sjukskriven lika länge. Är lika strulig med pengar. Mår dåligt med mycket värk mm. Men nu vill de att jag ska börja med rehabilitering för återgång i arbete. Fått avboka resa p.g.a att jag inte orkade. Men det kanske blir bättre med rehabilitering. Det är tråkigt att vara så här.
Har du fått operations tid? Vad vill du göra om du måste byta jobb?🙂
Tråkigt att höra! Hoppas det blir bra så småningom. Det är tufft när man mår så dåligt att man inte ens orkar göra nåt man egentligen skulle må bra av.
Jag tycker dock att osäkerheten är det tyngsta att hantera.
Ja, jag ska opereras nu i maj. Om det är hållbart med skadan på lång sikt så vill jag läsa till fysioterapuet. En tanke som fanns redan innan skadan men då trodde jag inte att jag fick ta CSN och den utbildningen läser man inte på distans så la ner den idén.

Va roligt att du har planer.🙂 Kolla först om arbetsgivaren betalar, som andra sa.
Efter operation måste du träna handen? 🤗

Va roligt att du har planer.🙂 Kolla först om arbetsgivaren betalar, som andra sa.
Efter operation måste du träna handen? 🤗
Nej min arbetsgivare betalar inte sånt tyvärr.
Ja det är en lång rehabilitering efter läkning. Ingen "enkel" skada tyvärr. Men, en dag i taget. Insett hur mycket jag tagit för givet tidigare när det gäller vad kroppen ska tåla, men har väl lärt mig en läxa den hårda vägen nu.

Senast ändrad:
Hur går det för dig med din skuldsanering? <3
Jag har inte riktigt hängt med.
Har för mig jag läste att du gjorde en omprövning i och med sjukskrivningen och inte kunde betala den i början. Men visst fick du lägre inbetalningsbelopp att betala och den rullar på nu? 🥰

Hur går det för dig med din skuldsanering? <3
Jag har inte riktigt hängt med.
Har för mig jag läste att du gjorde en omprövning i och med sjukskrivningen och inte kunde betala den i början. Men visst fick du lägre inbetalningsbelopp att betala och den rullar på nu? 🥰
Det stämmer 🥰 Beloppet sänktes och även retroaktivt och så förlängde man skuldsanerigen ett par månader. Så just nu rullar den på. Men jag ska väl ärligt säga att denna sjukskrivning gett mig perspektiv på saker med. Hälsan och att hitta en väg att ha en relativt trygg yrkesframtid behöver vara prio ett, men förhoppningsvis går det att lösa så att även skuldsaneringen kan klaras. Mycket som är oklart just nu, försöker ta en dag i taget men det är sannerligen inte min starka sida ❤️

Det stämmer 🥰 Beloppet sänktes och även retroaktivt och så förlängde man skuldsanerigen ett par månader. Så just nu rullar den på. Men jag ska väl ärligt säga att denna sjukskrivning gett mig perspektiv på saker med. Hälsan och att hitta en väg att ha en relativt trygg yrkesframtid behöver vara prio ett, men förhoppningsvis går det att lösa så att även skuldsaneringen kan klaras. Mycket som är oklart just nu, försöker ta en dag i taget men det är sannerligen inte min starka sida ❤️
Då kommer jag ihåg rätt! ❤️
Skönt att det ändå kan flyta på, även om såklart hälsan kommer först! Men en dag i taget kommer man långt på!
Jag hoppas för din skull att din skada blir någorlunda återställd!
Jag studerade när jag fick inledande sanering och det var inga problem ❤️

Jag har börjat göra digitala enkäter på ett bra ställe online där man får mellan 300-800kr. Räddar mig verkligen! PM om någon behöver lite extra då man inte får dela här.

Vilket gensvar det blev att många hörde av som om digitala enkäterna. Kul att det kan hjälpa när jag vet det är många som har det tufft.

Nån mer som har eller haft Folksam försäkring där man fått utbetalt månadsvis vid sjukskrivning och upplevt att utbetalningsdatum plötsligt ändras ? Fick den 20e hela tiden men förra månaden 21e, och denna månad ännu senare då det inte ens bokförts än (syns 2 dar innan hos min bank).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp