• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 355
Mottagna reaktioner
826
Poäng
717
Jag vet inte hur många gånger varje månad jag räknar på pengar. Hur mycket jag har kvar, vad det behöver räcka till. Sen gör jag nästa löns budget. Korrigerar, gör om den igen. Pengar har varit ett konstant orosmoment sen jag började spela. Trots att jag nu närmar mig ett halvår som spelfri är pengar fortfarande ett ständigt orosmoln. Jag har mönster kvar att bryta. Så nu gör jag ett nytt försök att göra just det. Men först budgetering:

Fasta utgifter 9300:-
Mat 2500:-
Övrigt nödvändigt 2000:-

Mat 2500:- vill jag gärna få ner till 2000:- då jag skulle behöva spara några kronor någon gång eftersom jag så ofta hamnat i kris. Ska göra vad jag kan. Härifrån är jag on my own, inget mer be om hjälp, söka efter lån osv. Jag ska ta mitt ansvar.
Hursomhelst så betalar jag heller inte mer på några lån eller avbetalningar. Nu ska jag bara lära mig att leva på existensminimum och så tar vi en dag i taget.
 
Senast ändrad:

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 006
Mottagna reaktioner
323
Poäng
517
Jag vet inte hur många gånger varje månad jag räknar på pengar. Hur mycket jag har kvar, vad det behöver räcka till. Sen gör jag nästa löns budget. Korrigerar, gör om den igen. Pengar har varit ett konstant orosmoment sen jag började spela. Trots att jag nu närmar mig ett halvår som spelfri är pengar fortfarande ett ständigt orosmoln. Jag har mönster kvar att bryta. Så nu gör jag ett nytt försök att göra just det. Men först budgetering:

Fasta utgifter 9300:-
Mat 2500:-
Övrigt nödvändigt 2000:-

Mat 2500:- vill jag gärna få ner till 2000:- då jag skulle behöva spara några kronor någon gång eftersom jag så ofta hamnat i kris. Ska göra vad jag kan. Härifrån är jag on my own, inget mer be om hjälp, söka efter lån osv. Jag ska ta mitt ansvar.
Hursomhelst så betalar jag heller inte mer på några lån eller avbetalningar. Nu ska jag bara lära mig att leva på existensminimum och så tar vi en dag i taget.
Övrigt nödvändigt är nästan som mat, det borde kanske vara 1500?
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 355
Mottagna reaktioner
826
Poäng
717
Övrigt nödvändigt är nästan som mat, det borde kanske vara 1500?
Det beror ju på vad man har för kostnader? :axelryck: Jag har linser, mediciner, en behandling för min smärtproblematik, hudvård mm som behövs denna månad. Så det är olika, vissa månader ligger övrigt nödvändigt på 500:-.
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 006
Mottagna reaktioner
323
Poäng
517
Det beror ju på vad man har för kostnader? :axelryck: Jag har linser, mediciner, en behandling för min smärtproblematik, hudvård mm som behövs denna månad. Så det är olika, vissa månader ligger övrigt nödvändigt på 500:-.
Det gäller alltså bara en månad (budgetering)okej då.
 

Bobster

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
24 Juli 2022
Meddelanden
162
Mottagna reaktioner
16
Poäng
72
Fått förbehållsbelopp på 14000kr i sedan dras bil på lönen 4000 kr har kvar 10.000 kr fasta utgifter på 8000 kr barn hemma på heltid får 800kr i underhåll.. hur ska man klara sig på 2800kr i månaden måste ju ha bil jobbar natt o dem ska ha 19000kr i utmätning, åtminstone låt mig behålla för Leasingen, sa till dem ändrar jag skift då går jag ner i lön minst 6000 så måste ha bil men men de brydde dem sig inte om. Vad ska man göra liksom. Sluta jobba helt gå i förtidspension
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 853
Mottagna reaktioner
1 840
Poäng
1 277
Fått förbehållsbelopp på 14000kr i sedan dras bil på lönen 4000 kr har kvar 10.000 kr fasta utgifter på 8000 kr barn hemma på heltid får 800kr i underhåll.. hur ska man klara sig på 2800kr i månaden måste ju ha bil jobbar natt o dem ska ha 19000kr i utmätning, åtminstone låt mig behålla för Leasingen
Skulderna som är under verkställighet har företräde framför de som inte är det, därför får du inte behålla något för bilen.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 355
Mottagna reaktioner
826
Poäng
717
Äntligen lön imorgon. Fyfan för att knappt ha några pengar på kontot och långt till lön. Men hur tar man sig ur den cirkeln? Ni som lever på löneutmätning eller liknande ekonomiska förutsättningar och känner att ni får det att fungera, hur mycket pengar har ni kvar med en vecka till lön?

Jag tror också att det är lätt att när man har längre perioder av att ha knappt några pengar, och lönen sen kommer in, så vill man så gärna få unna sig lite extra och så blir det samma sak igen. Jag blir glad av att ha lite pengar att unna mig saker för, även om det givetvis inte är det viktigaste i livet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp