Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

chanser till samlingslån

Halloj, tänkte höra vad ni tror om mina chanser att samla allt till ett stort lån alt samla ihop dom med högst ränta samt det utanför UC

Lånen just nu (dagens aktuella skuld)
Sevenday 10% 232600:-
Avidafinans 15% 228000:-
Marginalen 9,9% 184000:-
Resurs (kreditkort) 0:- av 50000:-
Summa skulder UC 645300:-

Utanför UC
Brixo 22000:-

Förutsättningar
UC-betyg 0,9
Årsinkomst 573000:-

Vad tror ni? Tack på förhand :)

vad har lånen gått till om man får fråga. Är bara nyfiken tack för svar.

vad har lånen gått till om man får fråga. Är bara nyfiken tack för svar.
Dumma val som ung, gifte mig som 20 åring.. är idag 41, dumma lån o snäll som va man, hon va hos kf så allt togs i mitt namn...vi skilde oss 2014, då hade jag 1,3milj i lån, kämpat som en tok, jobbat över etc för att amortera så mkt jag kunnat, sedan samlat lån osv...rätt stolt att på egen hand att på 12år gått från 1,3milj till 640' o nu vill jag försöka samla det sista till så bra ränta som möjligt 🙏

Alltid svårt att sia, men jag tror du kommer kunna ha en bra chans att samla allt lite längre fram. Hade du kommit ner under 500 K innan du söker vore det förstås toppen, men trots hur bra du har kämpat hittils (sjukt imponerande) är det ju en bra bit dit så förstår att du vill få till det tidigare. Har du några aktuella förfrågningar som kan försvinna och därigenom spetsa till UCn lite extra?

Avida måste kännas som en tung pjäs att jobba med. Nästan 35 K om året bara i ränteutgift. Kanske du i nuläget skulle satsa på att försöka ersätta den med något bättre tills du kommit ner under 500 K och har större chans att samla allt?

Men det riskerar förstås också att du bränner en UC i onödan (=att du inte får några bättre erbjudanden) som du får dras med ett år. Men jag tror (spekulerar förstås bara) ändå inte att du har en realistisk chans att samla allt riktigt ännu.

Nordea kan i och för sig vara en möjlighet. De har hjälpt ganska många, inklusive mig, att samla mer än 500 K (712 för mig).

Alltid svårt att sia, men jag tror du kommer kunna ha en bra chans att samla allt lite längre fram. Hade du kommit ner under 500 K innan du söker vore det förstås toppen, men trots hur bra du har kämpat hittils (sjukt imponerande) är det ju en bra bit dit så förstår att du vill få till det tidigare. Har du några aktuella förfrågningar som kan försvinna och därigenom spetsa till UCn lite extra?

Avida måste kännas som en tung pjäs att jobba med. Nästan 35 K om året bara i ränteutgift. Kanske du i nuläget skulle satsa på att försöka ersätta den med något bättre tills du kommit ner under 500 K och har större chans att samla allt?

Men det riskerar förstås också att du bränner en UC i onödan (=att du inte får några bättre erbjudanden) som du får dras med ett år. Men jag tror (spekulerar förstås bara) ändå inte att du har en realistisk chans att samla allt riktigt ännu.

Nordea kan i och för sig vara en möjlighet. De har hjälpt ganska många, inklusive mig, att samla mer än 500 K (712 för mig).
Måste flika in och fråga, vet du om man måste vara kund hos Nordea för att få samlingslån där (tänker höga belopp över 500k?)

Tack varit en lång väg tillbaka kan man säga men det känns så bra att man lyckats.

Har inga förfrågningar, inte tagit någon sen senaste samlingslånet för över 1,5 år sen. Skulle vilja hamna under 500k innan men det är en lång väg dit sen är det här avida lånet (står som kredit) som svider rätt tungt så min tanke är väl o ta ett på kanske 350k samla det o brixo o slänga in resten på marginalen bank och amortera så mkt på det som är kvar typ 80k ??

Måste flika in och fråga, vet du om man måste vara kund hos Nordea för att få samlingslån där (tänker höga belopp över 500k?)
Jag pratade med nordea några veckor sedan via telefon och där sa dom att man måste va kund innan x månader. Jag ljug sa att min släkting fick beviljat om hon flytta över pension osv som folk skrivit i forumet och där sa hon att det ska absolut inte va så och hon pratade med avdelningen efter min fråga för att ge bättre svar till mig. Så antingen snackade hon kaka eller så är det så att det är extremt få fall som går igenom

Jag pratade med nordea några veckor sedan via telefon och där sa dom att man måste va kund innan x månader. Jag ljug sa att min släkting fick beviljat om hon flytta över pension osv som folk skrivit i forumet och där sa hon att det ska absolut inte va så och hon pratade med avdelningen efter min fråga för att ge bättre svar till mig. Så antingen snackade hon kaka eller så är det så att det är extremt få fall som går igenom

Stämmer väl med vissa undantag från forumet. Deras principiella är man ska varit kund 3 mån men sett andra på forumet få större summor o blivit helkund där och då

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp