Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

chanser till samlingslån

Måste flika in och fråga, vet du om man måste vara kund hos Nordea för att få samlingslån där (tänker höga belopp över 500k?)
För min del fick jag flytta över allt till Nordea. Jag fick känslan av att de var allra mest intresserade av tjänstepensionen, men det kan ha baserats på den enskilda handläggarens intresse. Förutsättningen var i alla fall att jag blev helkund. Men för mig fanns inga krav alls på att ha varit kund ett visst antal månader. Överföringen från Swedbank tog tvärtom någon månad efter att jag hade blivit kund och fått lånet beviljat.

För min del fick jag flytta över allt till Nordea. Jag fick känslan av att de var allra mest intresserade av tjänstepensionen, men det kan ha baserats på den enskilda handläggarens intresse. Förutsättningen var i alla fall att jag blev helkund. Men för mig fanns inga krav alls på att ha varit kund ett visst antal månader. Överföringen från Swedbank tog tvärtom någon månad efter att jag hade blivit kund och fått lånet beviljat.
Hade du då säkerhet som bostadsrätt eller fastighet/bolån? Eller var det enbart pension/tjänstepension som räckte och var det då mycket pension du hunnit tjäna in? Bokade du möte på kontor eller ringde du dom via kundtjänst?

Hade du då säkerhet som bostadsrätt eller fastighet/bolån? Eller var det enbart pension/tjänstepension som räckte och var det då mycket pension du hunnit tjäna in? Bokade du möte på kontor eller ringde du dom via kundtjänst?
Ingen säkerhet och inte speciellt höga pensioner. Drygt en miljon i tjänstepension/ips totalt. Mycket pengar förstås, men är 54 år nu och har haft CSN totalt 16 terminer (Komvux/Uni) så egentligen inget remarkabelt i sammanhanget. Däremot hade jag förberett mig väldigt noga innan mötet (som alltså var fysiskt på bankkontoret). Papper och penna, visade alla utgifter, inkomster, lilla sparandet, aktuella lån osv. Framför allt fokuserade jag på det jag faktiskt hade jobbat bort senaste åren. Ville visa att jag kämpat och var i en bra kurva/utvecklingen som de gärna kunde få tjäna typ 50 K per år i räntor (utöver förvaltningsavgifter på pensionsfonder osv) på :)

Sjukt bra kämpat , försök att samla ihop allt över 10% i ett enda lån om du har tur så kan du nog samla 450k då din årsinkomst är högre så borde det lätt gå har du nyligen spel transaktioner så borde du vänta minst 3 månader annars ska det gå. Samla 450k nu och sedan vänta 4-5 månader och samla resterande. Hoppas du lyckas

Egentligen borde du bara samla avida och brixo det verkar som att du har ändå rätt så ok ränta svårt att säga om du skulle kunna få mindre än 9%

Sjukt bra kämpat , försök att samla ihop allt över 10% i ett enda lån om du har tur så kan du nog samla 450k då din årsinkomst är högre så borde det lätt gå har du nyligen spel transaktioner så borde du vänta minst 3 månader annars ska det gå. Samla 450k nu och sedan vänta 4-5 månader och samla resterande. Hoppas du lyckas
Tack så mkt, det ända jag har är 75 spänn i veckan till svenskaspel (lottorad o eurojackpot) Ska söka så fort min nya lön är klar, kommer hamna strax över 600k i årslön ca. Surt med det retroaktivt from 1 april då det blir engångsskatt påt men men chefen kan ej rå för att ett sjukdomsfall kom i vägen, familjen e ju nummer 1.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp