• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Collector betalkoll UC?

S

Sigge

Gäst
Poäng: 0
Tog själv 10k redan men inget syns än, scoren är iaf desamma..men livrädd om det syns för då är det meningslöst och skulle sabba mkt..väntar ut 3 ff närmsta 2v och årslånet på Credigo/Avida just löst så hoppas en avslutad kredit, minus 3 ff..får ner mitt 10,3 betyg till iaf 8..och ytterligare lite amorteringar runt jul.. Tänker dunka in en Frogtail på 40k om möjligt när ja vågat låta nån vidimera mitt ID. Väntar på svar fr Frogtail om man kan få 40k första gången med Creditsafe betyg på "hög". El tog dom Bisnode? Bra att min BN kortkredit är hög på 80k fast spärrad så den är på 70 nu å tickar nedåt å outnyttjade krediter är ju bra...enda kortkredit nu. Sen blir det höja bolån i början på jan! Om inte det gå¨r är det illa...
Mig veterligen tar Frogtail Bisnode - inte Creditsafe !
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Bisnode e ok oxå..sålänge UCn fredas. Hoppas dom godkänner 40k på första lånet bara
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Så INGEN uc tas överhuvudtaget, är detta bekräftat nu då?

Godkänner dom betalningsanmärkningar?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Inte än, kanske på måndag. Inte fått nåt svar från dom angående max lån första gången.

Terry, UC tas men bara en mikroupplysning som inte syns..iaf upp till 10k som jag körde. Fick kopian på Kivra och ser väldigt simpel ut, bara inkomst och skatt senaste 2 åren visas. Betyget påverkades inte alls.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Tack Tourettesguy,
Följdfråga.
Är det lätt att få höjt 10 till 15 eller 20.000 och hur ställer dom sig till betalningsanmärkningar?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Medlemmen Slutalånanu skrev så här i tisdags:
"Höjde 15 igår på dagen.
30 och 50 på kvällen .
Vet ej om krediten syns än märks väl vid nästa uppdatering
Fick detta som svar om uc:n
Hej,
Tack för ditt mejl.

Samtliga förfrågningar hos UC går under typen mikroupplysning oavsett belopp och kommer därmed inte att synas."

Och nån skrev att upp till 20k syns inget alls på UCn..hoppas båda har rätt. Nån mer kanske kan bekräfta det ena och det andra?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Ok! Chattade just med Fanny på Collector...suck. Blev inte mkt mer klok.

"Fanny(10:10:56)
Hej, hur kan jag hjälpa dig?
Jag(10:11:35)
Den här Betalkoll tjänsten ni har, vid vilken nivå syns den på UC som kreditköp? Har hört 20 tusen, stämmer det?
Fanny(10:14:33)
Förfrågan syns inte och kommer inte påverka din kreditvärdighet, däremot så syns det att du har en utnyttjad kredit.
Jag(10:15:25)
Även på 10 tusen kr?
Jag(10:15:43)
En utnyttjad kredit påverkar ju UC scoren
Fanny(10:19:36)
Det syns att du har en kredit hos oss men det kommer inte synas på förfrågan om ett annat företag tar en UC på dig.
Jag(10:21:00)
Ok så om Swedbank tar en vanlig UC på mig angående bolån tex så ser dom inte att jag har en utnyttjad kredit hos er på tex 30 tu sen?
Fanny(10:22:23)
Som sagt, Swedbank kan se att du kan en utnyttjad kredit hos oss men den kommer inte synas på förfrågan, alltså kommer förfrågan inte synas på upplysningen
Jag(10:23:31)
Men när Swedbank tar en upplysning/förfrågan ser dom ju skulden. Dom tittar ju i min UC då dom gör en förfrågan, syns det att jag har en skuld där från er så måste det ju även påverka UC betyget
Fanny(10:24:22)
Ja dem ser att du har en kredit men den påverkar inte din kreditvärdighet.
Jag(10:24:59)
Hur går det ihop? Betyget försämras väl om dom ser en nytagen kredit
Fanny(10:25:15)
Nej det gör det inte.
Jag(10:25:23)
Varför påverkar den inte? Alla sorters synliga krediter påverkar ju betyget. Om Swedbank ser att jag har 10 kr sen förra månaden och sen denna månad har den krediten vuxit till tex 30 tusen då måste dom väl bli oroliga och även UC scoren borde varna.
Fanny(10:28:40)
Som jag skrivit tidigare, så kan Swedbank se att du har en utnyttjad kredit hos oss men den kredit syns inte på förfrågan. Om detta är oklart så är du välkommen att kontakta oss på telefonnummer 0101610100 så kan vi försöka förklara för dig så att du förstår.
Jag(10:30:28)
Nej ansökt summa kanske inte syns i meddelandefältet på er förfrågan men det uppkommer en ny kredit på min UC vilket såklart påverkar betyget. Ok spelar det någon roll om man har 10 el 50 tusen, det är samma förfarande vad som redovisas och inte i UC?
Fanny(10:32:28)
Nej det syns inte att vi har tagit en UC. Detta gäller oavsett om krediten är på 10 000 kr eller 50 000kr.
Jag(10:33:56)
ok, så har ja nu 10 tusen så kommer det att synas på UCn denna el nästa månad som en kreditskuld?
Fanny(10:35:30)
UC uppdaterar sin information en gång i månaden, så det beror på om den är uppdaterad. Rekommenderar dig att kontakta dem gällande detta.
Jag(10:36:22)
ok hej då"

Visst fan kommer UC betyget påverkas då en synlig kredit uppkommer plötsligt, med el utan förfrågan??
Kan nån här som har nyttjat Collector Betalkolltjänst ett tag kolla om sin kreditskuld hos Collector syns på UCn som avbetalning/kredit/blanco?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag höjde från 10.000 till 15.000 och det syns inte på något sätt på min UC.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp