• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Collector betalkoll UC?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Ja gör gärna det, rädd att det ska poppa upp 10 tusen (el mer om ja höjer) som avbetalning/kredit i UCn och betyget försämras. Hade 12k fr Avida(Credigo) som ja nu avslutat men dom skickar info till UC först sista dagen i mpnam sen uppdaterar inte UC förrän 2v senare..=i mitten på jan... Suck!
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Har spärrat upp mej nu och sökt men får avslag på samma sätt som innan avspärrningen och dom är sega på svara. Provat direkt fr utloggat läge och fr inloggat läge..samma svar fast ingen Bisnode el något taget så gissar nåt tekniskt är fel än. Väntar på svar, men hoppas ja får 40k..el 30k.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Ja gör gärna det, rädd att det ska poppa upp 10 tusen (el mer om ja höjer) som avbetalning/kredit i UCn och betyget försämras. Hade 12k fr Avida(Credigo) som ja nu avslutat men dom skickar info till UC först sista dagen i mpnam sen uppdaterar inte UC förrän 2v senare..=i mitten på jan... Suck!
I oktober, men jag kan kolla nästa uppdatering och meddela här om det syns något, det togs dock ingen förfrågan alls när jag höjde.
Det syns inget på min UC varken som avbetalning eller som förfrågan.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Det syns inget på min UC varken som avbetalning eller som förfrågan.
Inga spår alltså å du hade 15k som gräns el mer? Jag har 15k för tillfället men gissar ja ev får höja denna månad om Frogtail skulle neka av nån anledning. Enligt Collector själva där i chatten nämndes ingen skillnad på 10k el 50k, ingen förfrågans syns men skulderna syns i UCn.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Inga spår alltså å du hade 15k som gräns el mer? Jag har 15k för tillfället men gissar ja ev får höja denna månad om Frogtail skulle neka av nån anledning. Enligt Collector själva där i chatten nämndes ingen skillnad på 10k el 50k, ingen förfrågans syns men skulderna syns i UCn.
inga spår alls av Betalkoll varken på 10.000 eller 15.000
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Säkert kan det vara så.. :( Men dyker mitt upp om 6 mån e d lugnt..innan dess har jag lyckats el misslyckats katastrofalt.

Korpen, får man fråga om ditt Lendify lån? Storlek och dina förutsättningar då du sökte? Va dom bra?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Kan det bli så att de skickar in det i batch för alla krediter vid en viss tidpunkt. Exempelvis dök mitt Lendify lån upp som kredit på minuc efter ca 9 månader i somras.
Vid ett tillfälle har Collector gjort det som en UC som inte syns, men det var inte för Betalkoll utan när jag handlade med faktura från Collector med delbetalning och det syns enbart som en UC som inte syns och ingen annanstans.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp