• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Collector betalkoll UC?

K

Kiki

Gäst
Poäng: 0
hmm okej, ser att den förfrågan jag har hos goodcash24 från april är en likadan upplysning som denna också. Så om detta är en microupplysning så borde varken denna förfrågan, goodcash eller cashbuddy synas för andra? Jag har precis i förra veckan avslutat minUC eftersom det kändes onödigt att ha de nu när jag väntar ut alla förfrågningar så jag kan inte kolla där nu..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
I den förfrågan jag har från april från dom så är mina krediter/blancon inte synliga!
Kan bero på att Good cash inte får tillgång till lån och krediter för att dem är dåliga på att rapportera in lån till uc, så då ser det ut som en mikro uc och är egentligen en full uc. Har läst om detta i andra trådar. Tex Thorn är dåliga på att rapportera in till uc men dem tar full uc... (bara ett exempel på vad det var förut, vet ej om thorn gör det nu eller inte)
Som sagt du kan läsa i andra trådar om detta också

Inte samma sak som Collector betalkoll dock, de tar en mikro uc.
 

Sylto

Viktig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
12 April 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
57
Poäng
157
Skillnaden är ju att förfrågan på en microUC inte syns av andra. Förfrågan står ju inte med som de andra förfrågningarna utan under en egen rubrik i UC likt: Förfrågningar = 6 Den andra rubriken lyder ju: 2 Frpgor har registrerats utan att redovisas i upplysningen. Dessa frågor syns inte för andra och är det som kallas microUC.
 

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 127
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
131
Mottagna reaktioner
30
Poäng
127
Är det någon fler än jag som blivit nekad betalkoll pga dålig kreditbetyg? Kollade med collector, har inga andra lån hos dom, glase eller liknande, det berodde helt enkelt på för dåligt kreditbetyg. Så jag fick inte ens 10.000kr. Hur vanligt är detta?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 254
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917
Jag fick beviljat 50K av dom här om veckan med en UC-risk på ca 20% och dessutom historiskt skuldsaldo.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp