• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Collector betalkoll UC?

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 365
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Jag hade också bara en, nekas automatiskt då.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tapetklister

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 April 2017
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Godkväll.

Har testat att göra en höjning av krediten på betalkoll, ett gäng försök snarare den senaste tiden men det blir såklart ej godkänt. Fine tänker jag, ingenting hänger på betalkoll. Men vid varje försök till höjning så tas ingen upplysning. Det finns sparade uc13 på minuc bakåt i tiden med ett då sämre kreditbetyg, väljer de att gå på den infon tro och bara nekar mig per automatik?

Frågar var hur som helst om detta har hänt någon annan med?
 
K

Kakan

Gäst
Poäng: 0
Godkväll.

Har testat att göra en höjning av krediten på betalkoll, ett gäng försök snarare den senaste tiden men det blir såklart ej godkänt. Fine tänker jag, ingenting hänger på betalkoll. Men vid varje försök till höjning så tas ingen upplysning. Det finns sparade uc13 på minuc bakåt i tiden med ett då sämre kreditbetyg, väljer de att gå på den infon tro och bara nekar mig per automatik?

Frågar var hur som helst om detta har hänt någon annan med?



Det enda jag vet är att en ny uc inte tas vid flera ansökningar inom 30 dagar.

Dom tar ju microuc, men på den ser dom antal ff. Är det någon som beviljats höjning med 15uc ff?
 

tapetklister

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 April 2017
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Det enda jag vet är att en ny uc inte tas vid flera ansökningar inom 30 dagar.

Dom tar ju microuc, men på den ser dom antal ff. Är det någon som beviljats höjning med 15uc ff?
Det är så ja, det slätar ut en del frågetecken.

Ja, antalet FF hos lyckade ökningar som folk har fått igenom kan ju vara lite intressant! :)
 

tapetklister

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 April 2017
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Lite intressant detta att i eftermiddags så ansökte jag 350 000 på Advisa.

De erbjudanden som dök upp var Collector bank som erbjöd hela beloppet, Santander erbjöd 80 000 och komplett bank erbjöd 50 000. Ganska många som inte svarade med andra ord av 30 banker.

Men jag valde Collector, men höja betalkoll ifrån 10 000 till 15 000 är omöjligt. 350 000 går bättre!

Betyget gick direkt ifrån 4 % till 4.3 %.

Dock verkar de vilja ha en del kompletteringar i form av intyg ifrån bankerna där jag har lån som jag vill samla ihop med hjälp av Collector, intyg som de bankerna tycker låter onödigt att ge ut - moment 22. Men vi får se om de kommer imorgon. Bild på mig, samtidigt som jag håller i körkortet ska in med trots digital signering.

Egentligen hade jag velat söka direkt på lendo gör ytterligare 250 000 för att samla allt men man ska nog inte gapa efter för mycket, och särskilt inte innan pengarna sitter på kontot då collector även finns hos Lendo.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 365
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Vad hade du för förutsättningar tapetklister? Vilken ränta?
 

tapetklister

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 April 2017
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Vad hade du för förutsättningar tapetklister? Vilken ränta?

25 FF vid ansökan, den senaste tagen den 8:e nov.

580 000 i blanco och 410 000 i inkomst.

14 % i ränta vilket INTE är bra, men bättre än BN:s ränta på 23 %, Remember på 21 % och Sveas på 17 %. Synliga krediter minskar och räntan sjunker marginellt, det går åt rätt håll åtminstone! Nästa försök sker efter sommaren då förfrågningarna är runt 4 st.

Inga anmärkningar eller skuldsaldo och slutligen 4 % i riskprognos som steg till 4.3.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 365
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Ett stort jävla grattis :)!

Med 25 förfrågningar är 4% riktigt riktigt lågt betyg. Onekligen. Men i för sig är dom flesta ganska gamla.
 

tapetklister

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 April 2017
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
30
Poäng
137
Tack du Terry, man bara pusslar och bygger precis som alla andra kämpar här inne! :)

Ja jag utgick ifrån att inga skulle svara pga antalet FF, trots betyget och i synnerhet inte på hela beloppet men tills allt är klart så går jag inte upp på scen och sjunger körsång - the act of god som det heter, allt kan hända på vägen! :p
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
25 FF vid ansökan, den senaste tagen den 8:e nov.

580 000 i blanco och 410 000 i inkomst.

14 % i ränta vilket INTE är bra, men bättre än BN:s ränta på 23 %, Remember på 21 % och Sveas på 17 %. Synliga krediter minskar och räntan sjunker marginellt, det går åt rätt håll åtminstone! Nästa försök sker efter sommaren då förfrågningarna är runt 4 st.

Inga anmärkningar eller skuldsaldo och slutligen 4 % i riskprognos som steg till 4.3.

Grattis! Kul att höra att man kan få ett samlingslån med många FF (troligtvis räknas det att de är ”gamla”)!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp