• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Collector betalkoll UC?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
har också fått bara via mail (endast påminelse skickas ut till din brevlåda vid missad betalning)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 406
Mottagna reaktioner
13 479
Poäng
8 917
Jag gjorde min sista inbetalning i juli (!) till dessa....Fortfarande inget till Inkasso. Märkligt för att vare en del utav Collector-familjen.
 

Nyatider76

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
4 September 2019
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Jag fick i september beviljat 50.000 hos betalkoll. Utnyttjade 40.000 direkt för att lösa andra dyrare krediter. Har sedan dess betalt av ca 8000 kronor. Imorse när jag kollade hade dom sänkt min kredit till 10.000 vilket innebär att jag nu har minussaldo på kontot. Förklaringen löd att när jag betalade en faktura på 369 kronor via appen gjordes ytterligare en upplysning därav sänkningen. Värt att notera att inga förändringar skett på min uc förutom att en ff försvunnit och en har tillkommit då jag sökte samlingslån hos lendo. Man kan alltså inte vara säker på att utlovad kredit verkligen kan användas till fullo.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 295
Mottagna reaktioner
1 113
Poäng
897
Jag fick i september beviljat 50.000 hos betalkoll. Utnyttjade 40.000 direkt för att lösa andra dyrare krediter. Har sedan dess betalt av ca 8000 kronor. Imorse när jag kollade hade dom sänkt min kredit till 10.000 vilket innebär att jag nu har minussaldo på kontot. Förklaringen löd att när jag betalade en faktura på 369 kronor via appen gjordes ytterligare en upplysning därav sänkningen. Värt att notera att inga förändringar skett på min uc förutom att en ff försvunnit och en har tillkommit då jag sökte samlingslån hos lendo. Man kan alltså inte vara säker på att utlovad kredit verkligen kan användas till fullo.

vad vill dom nu då?
Att du ska betala allt?
 

Nyatider76

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
4 September 2019
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
vad vill dom nu då?
Att du ska betala allt?
Nej jag kan tydligen hålla mig till samma plan, dvs 36 månaders avbet. Dock kan jag ju inte nyttja krediten mer, jag hade ändå inte tänkt göra det men OM hade det ju varit jävligt surt. Jag tycker det verkar som ett underligt förfarande från deras sida bara.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 295
Mottagna reaktioner
1 113
Poäng
897
Nej jag kan tydligen hålla mig till samma plan, dvs 36 månaders avbet. Dock kan jag ju inte nyttja krediten mer, jag hade ändå inte tänkt göra det men OM hade det ju varit jävligt surt. Jag tycker det verkar som ett underligt förfarande från deras sida bara.

Har du pratat med dem? Kan också vara fel
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp