• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Collector betalkoll UC?

Nyatider76

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
4 September 2019
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Har du pratat med dem? Kan också vara fel
Visst har jag pratat med dom. Det ska visst vara på det viset. Orkade inte diskutera med dom då jag inte planerat att använda krediten mer, ville bara varna er andra här om vad som kan hända.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Jag fick i september beviljat 50.000 hos betalkoll. Utnyttjade 40.000 direkt för att lösa andra dyrare krediter. Har sedan dess betalt av ca 8000 kronor. Imorse när jag kollade hade dom sänkt min kredit till 10.000 vilket innebär att jag nu har minussaldo på kontot. Förklaringen löd att när jag betalade en faktura på 369 kronor via appen gjordes ytterligare en upplysning därav sänkningen. Värt att notera att inga förändringar skett på min uc förutom att en ff försvunnit och en har tillkommit då jag sökte samlingslån hos lendo. Man kan alltså inte vara säker på att utlovad kredit verkligen kan användas till fullo.
Men oj
Har du mycket i lån?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Bra information!

betalkoll är ganska dyrt om man tar 40-50 000 kr i månaden ändå
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Jag fick i september beviljat 50.000 hos betalkoll. Utnyttjade 40.000 direkt för att lösa andra dyrare krediter. Har sedan dess betalt av ca 8000 kronor. Imorse när jag kollade hade dom sänkt min kredit till 10.000 vilket innebär att jag nu har minussaldo på kontot. Förklaringen löd att när jag betalade en faktura på 369 kronor via appen gjordes ytterligare en upplysning därav sänkningen. Värt att notera att inga förändringar skett på min uc förutom att en ff försvunnit och en har tillkommit då jag sökte samlingslån hos lendo. Man kan alltså inte vara säker på att utlovad kredit verkligen kan användas till fullo.

Ska dom ha in övertraseringen dirket nu då?

Förfarandet lät tveksamt..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Nej jag kan fortsätta betala som vanligt enligt kundtjänst men det känns olustigt likväl.

Låter som dom gjort en deluppsägning av en kredit, det är i så fall reglerat i konsumentkreditlagen vad som får göras och inte.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Jag fick i september beviljat 50.000 hos betalkoll. Utnyttjade 40.000 direkt för att lösa andra dyrare krediter. Har sedan dess betalt av ca 8000 kronor. Imorse när jag kollade hade dom sänkt min kredit till 10.000 vilket innebär att jag nu har minussaldo på kontot. Förklaringen löd att när jag betalade en faktura på 369 kronor via appen gjordes ytterligare en upplysning därav sänkningen. Värt att notera att inga förändringar skett på min uc förutom att en ff försvunnit och en har tillkommit då jag sökte samlingslån hos lendo. Man kan alltså inte vara säker på att utlovad kredit verkligen kan användas till fullo.
Vad var det för faktura på 369 kr du betalade?
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Betalar de alltid så nära sista betaldag som möjligt och får man något meddelande om den inte går igenom? Lade in en räkning för några dagar sedan, syns inte ännu men kreditbeloppet minskade med samma summa. Sista betaldag är 31a så tänker att det borde synas imorgon?

Blir lite orolig och nervös över det NyaTider drabbades av. Jag har inte nån skillnad i läge så det borde väl inte hända men den här månaden behöver jag definitivt betalkoll om räkningarna ska kunna bli betalda i tid :(
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 386
Poäng
8 917
Jag betalade senast fakturan till Betalkoll i augusti typ. Fortfarande inget ifrån inkasso - vi är snart i december. WTF?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp