Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Collector betalkoll UC?

Någon som nyligen sökt collector betalkoll och kan informera om förfrågan och krediten syns på UC? Viktigt att veta om man söker denna tjänst!
Sökte och blev beviljad betalkoll i mitten av juli. Togs en mikro-uc ej synlig för andra. Krediten syns inte på min uc alls.

Sökte och blev beviljad betalkoll i mitten av juli. Togs en mikro-uc ej synlig för andra. Krediten syns inte på min uc alls.
Exakt samma för mig.
Jag har även Collector lån - rapporterades in från dem som var nytaget men inte betalkoll, syns ej.
Betalkoll ff syns inte för andra långivare. Tror andra övriga ff syns (om man har andra ff)

Seriöst har du tittat några svar upp?

Oerhört frustrerande här på forumet att många är så pass lata att man bara kommer in och skriver sin fråga utan att bemöda sig att läsa 1 eller 2 sidor bakåt i en tråd. Förstör en hel del.

Jo men blev osäker när "mucked"skrev att dennes uc gick upp från 7 till 14 då denne skaffat betalkoll och det går ju emot vad ni andra skriver...

Oerhört frustrerande här på forumet att många är så pass lata att man bara kommer in och skriver sin fråga utan att bemöda sig att läsa 1 eller 2 sidor bakåt i en tråd. Förstör en hel del.

Ja det förstör trådar samtidigt som de blir onödigt stora och oläsbara på grund av att likadana frågor ställs 10x gånger.
Vem vill läsa igenom en sådan tråd.. då slutar man halvvägs in.

I samband med att kreditutgivare och företag förändrar sina villkor är det alltid att rekommendera att läsa de senaste inläggen/sidorna och utgå från de.

Edit: Tänk dig att läsa hela Klarna tråden Terry haha.

HAHA!
För dom pengarna som man kan få loss med tur kan det vara värt det ;)

På tal om Betalkoll så hoppas jag fan bara dom håller i detta med ingen UC någon månad till, helst höjer upp det med 100.000 också :D

2 olika "mucked" och "svartröd" har nämnt att collector tagit ucförfrågningar på betalkolls tjänst nyligen...inte konstigt man blir fundersam när det skrivs olika här på forumet...

2 olika "mucked" och "svartröd" har nämnt att collector tagit ucförfrågningar på betalkolls tjänst nyligen...inte konstigt man blir fundersam när det skrivs olika här på forumet...

Det finns väl inte någon som har sagt att de inte tar UC?

Jag har ett lån från Collector bank - dem rapporterade in fort
Betalkoll (Collector) har dem inte rapporterat in även fast jag skaffat det i juli.
”Mucked” var gäst och har inte svarat på mina frågor. Jag frågade om betalkoll stod listad under krediter på dennes uc... så inte säkert att personen verkligen vet om betalkoll påverkade eller inte...

Jag har iaf mailat collector nu idag och hoppas få ett svar på vad som gäller i nuläget, behöver veta med säkerhet då jag ev ska söka detta själv. Annars tycker jag att betalkoll verkar vara en bra tjänst.

Jag har iaf mailat collector nu idag och hoppas få ett svar på vad som gäller i nuläget, behöver veta med säkerhet då jag ev ska söka detta själv. Annars tycker jag att betalkoll verkar vara en bra tjänst.

Återkom när du vet mer. Men i nuläget så tas mikroUC och ingen kredit syns på UC.

Fick svar idag, de tar full UC på betalkoll samt att krediten också syns...tyvärr dåliga nyheter.

Kanske har börjat ta full UC nu?

Detta var svaret: Tack för ditt mail: Det görs en riktig fullt synlig UC och det är en kredit som syns. Vi har alltid tagit en synlig UC när det avser Betalkollappen eftersom man har en kredit....

har haft betallkoll i 1 år nu och ingen syns på min kredit på minuc.se och har 48.000 kr utnytjad

Detta var svaret: Tack för ditt mail: Det görs en riktig fullt synlig UC och det är en kredit som syns. Vi har alltid tagit en synlig UC när det avser Betalkollappen eftersom man har en kredit....
Tyvärr går det inte att lita på Betalkoll/Collectors kundtjänstmedarbetare jag har under de år jag varit kund hos dem fått olika svar på samma ärende, då det tagit tid att få svar och jag då har skickat flera mejl om samma fråga.

Så syns det eller inte?

Vet inte, mågon här som sökt senaste månaden och kan svara på detta?

Jag mejlade i somras. Det är inget som syns på UC. Det stämmer enligt min UC också

Jag har ansökt i september och det var microuc. Ansökt om höjning bara för att se om de gick, Microuc.

Gud vad konstigt att de svarar så ändå..vågar nog inte riskera ny förfrågan på uc i nuläget...

Sökte 10k i slutet av augusti och det var microuc. Inget syns på UC

Senast ändrad:
Skaffade betalkoll idag, och det har bara tagits en micro-UC. Blev beviljad 10000 kr till att börja med. Men det funkar ju inte att logga in på appen. Får bara fram ett felmeddelande "något gick fel med inloggningen". Jo, jag märker det!

Brukar appen strula?

Ralle hade du inte anmärkningar, eller har jag förväxlat dig med någon?

Skaffade betalkoll idag, och det har bara tagits en micro-UC. Blev beviljad 10000 kr till att börja med. Men det funkar ju inte att logga in på appen. Får bara fram ett felmeddelande "något gick fel med inloggningen". Jo, jag märker det!

Brukar appen strula?

Brukar funka men nu verkar ingen komma in

Men hur funkar collectors kundtjänst när de säger att de tar full uc både vid förfrågan och att krediten syns?! Vågar man prova då ..?

Ralle: om du höjer din kredit, meddela gärna om denna förfrågan syns som full uc..tack!

För första gången sedan 2006 så är jag fri från betalningsanmärkningar. Blev av med mina två sista anmärkningar i söndags. :)

Då tar vi tillfället i akt och gratulerar!
Dra inte på dig en massa onödiga förfrågningar och dylikt nu ;)

Jag tog collector betalkoll för några veckor sedan. Såhär står det när jag sedan kollar min uc via deras kreditkollen.

33 frågor har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen
Datum Belopp kr Frågeställare
2018-09-23 50.000 Collector Bank AB
2018-09-21 10.000 Collector Bank AB

Jag tog collector betalkoll för några veckor sedan. Såhär står det när jag sedan kollar min uc via deras kreditkollen.

33 frågor har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen
Datum Belopp kr Frågeställare
2018-09-23 50.000 Collector Bank AB
2018-09-21 10.000 Collector Bank AB
Står samma för mig, syns ej.
Men det är bara betalkolls förfrågan, dvs syns ej för andra lånegivare.

Men hur funkar collectors kundtjänst när de säger att de tar full uc både vid förfrågan och att krediten syns?! Vågar man prova då ..?
Har dem skrivit full uc till dig?
När jag frågade dem förut innan jag gjorde ansökan så svarade dem väldigt kortfattat så jag var tvungen att fråga specifikt om dem tar full uc eller micro uc...
Collector bank tar full uc på deras andra krediter/lån men ej betalkoll...
Edit: såg dina tidigare inlägg - konstigt att dem skriver olika

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp