Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Collector betalkoll UC?

Jag har bara fått en avisering i appen att det finns en ny samlingfaktura att betala. Aldrig några brev hem.

Kan tillägga att jag även sökte om ytterligare 150 000 via Lendo och fick hela summan av Marginalen bank till en ränta på 9.7 %. Åter igen, inte bra men en bättre som sagt än nuvarande. Vill få ner antalet kreditgivare och väntar nu till slutet av året/början på nästa innan man analyserar och går vidare.

Betyget gick även upp till 4.6 %. Så totalt en halv miljon kronor via två olika förmedlare men 25 FF vid första ansökningen och med disskuterbar ränta, men det är inte omöjligt att få erbjudanden gott folk - vi fortsätter kampen! :)

Kan tillägga att jag även sökte om ytterligare 150 000 via Lendo och fick hela summan av Marginalen bank till en ränta på 9.7 %. Åter igen, inte bra men en bättre som sagt än nuvarande. Vill få ner antalet kreditgivare och väntar nu till slutet av året/början på nästa innan man analyserar och går vidare.

Betyget gick även upp till 4.6 %. Så totalt en halv miljon kronor via två olika förmedlare men 25 FF vid första ansökningen och med disskuterbar ränta, men det är inte omöjligt att få erbjudanden gott folk - vi fortsätter kampen! :)

Så bra! Jag ska söka mitt första samlingslån i juni. Räknar då med 29 gamla UC FF och en score på under 15%. Vill söka 260.000:-. Hoppas det går, nu fick jag hopp iallafall!

Hur nära inpå sökte du?

Är det möjligt att göra det?
Fick du nya låneerbjudanden av samma banker eller var det bara nya?

Det kom fem st erbjudanden. Forex med ungefär samma ränta och hela beloppet, collector erbjöd 100 000 men då är samtidigt en process om godkänt lån igång redan hos dem på 350 000 som jag sökte via Advisa första ansökningen. Euroloan på 20 000, och Avida på hela beloppet men med högre ränta.

Någon som har fort den nya fakturan för aprill månad? har kollat via appen men ej sett något.

Nopp, väntar också. Brukar ju komma runt den 12e. Får på mail.

Enligt kundtjänsten på collector så tas en micro UC när man skaffar betalkoll men om man väljer o försöka höja kreditnivån så tas en riktig UC...
jag fick från Kivra idag att collector tagit en upplysning men kan inte se det på minuc.se så kanske var det en micro UC ändå men kan va bra och kolla upp så någon inte drar på sig en UC i onödan :)

Senast ändrad:
Jag har betalkoll och det har inte tagits nån UC när jag höjde krediten. Förfrågan står med men som att de inte kan se den .

Enligt kundtjänsten på collector så tas en micro UC när man skaffar betalkoll men om man väljer o försöka höja kreditnivån så tas en riktig UC...
jag fick från Kivra idag att collector tagit en upplysning men kan inte se det på minuc.se så kanske var det en micro UC ändå men kan va bra och kolla upp så någon inte drar på sig en UC i onödan :)
Dem tar en micro uc som är ganska lik en vanlig full uc så då kanske dem inte vet skillnaden
Fast ff syns ej för andra och lån/krediter syns ej (betalkolls micro uc)

Senast ändrad:
När får man egentligen deras faktura?

Per post dvs.

Fick fakturan idag också (mail och appen)

Har kollat upp detta med Ferratum. Enligt tjejen i chatten där så syns krediten hos UC. Någon som har erfarenhet av detta?

Nej, Ferratum. Var någon i tråden som nämnde att Ferratum rapporterar till UC.
Kollade upp detta med Ferratum och den slutsats man kan dra är att de i kundtjänst inte har någon kunskap om UC etc.
Frågade om de rapporterar skulden till UC. Svaret blev, "vi använder oss av Creditsafe vid ansökan men skulden syns hos UC" Frågade då, är det något nytt ni börjat med? "Nej, skulden har alltid synts hos UC"
Väldigt konstigt tänkte jag, min skuld har då aldrig synts hos UC och drog slutsatsen att de i kundtjänst som vanligt på dessa företag inte vet vad de pratar om.

Är det någon här på forumet som ser sin skuld hos Ferratum (Om ni nu har någon vill säga)?

Uppdatering: Kollade även med ett till Bolag som använder sig av Creditsafe. Enligt nya regler från finansinspektionen så kommer tydligen alla bolag, oavsett vilken upplysning de gör, att rapportera skulden till UC.
Kan man lita på detta?

Uppdatering: Kollade även med ett till Bolag som använder sig av Creditsafe. Enligt nya regler från finansinspektionen så kommer tydligen alla bolag, oavsett vilken upplysning de gör, att rapportera skulden till UC.
Kan man lita på detta?

UC är väl ett fristående bolag, varför skulle dom få "patent" utav staten att tvinga alla aktörer rapportera just till dom och inte till exempel till Bisnode,Sergel eller Creditsafe?

Hur nära i tiden ligger detta?

Till saken hör troligen att de där som sitter i kundtjänsten hos dessa bolag inte vet vad de pratar om. Hos ett av bolagen var det en person som sa att det var på detta viset, den andre sa att så är det inte. Vem kan man lita på?

Till saken hör troligen att de där som sitter i kundtjänsten hos dessa bolag inte vet vad de pratar om. Hos ett av bolagen var det en person som sa att det var på detta viset, den andre sa att så är det inte. Vem kan man lita på?

www.minuc.se :D

hör här vilket jävla svar:; "Det kommer som sagt inte framgå vart krediten är då vi inte använder UC som kreditupplysningsföretag, krediten rapporteras till UC där beloppet syns men som sagt inte framgår vart krediten har tagits."

Vilken kundtjänst är det du pratar med egentligen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp