Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Collector betalkoll UC?

Aouch! Var du sen ofta, eller slutade betala?

Man kan faktiskt säga att jag klantade till det, dom var faktiskt väldigt tålmodiga ändå, och gav mig flera väldigt generösa chanser att komma ikapp och jag hade kunnat undvika situationen. Men när jag misslyckades med att få ett sammlingslån så gav jag upp kan man säga... snart back to KFM igen då...

Jag tror att det är det här forumets absolut vanligaste fråga :D Dom tar inte full UC utan dom tar något som heter "Mini-UC".
Jag tror missbrukad kredit innebär avslag, dom är stenhårda med anmärkningar iallafall.

Jag tror att det är det här forumets absolut vanligaste fråga :D Dom tar inte full UC utan dom tar något som heter "Mini-UC".
Jag tror missbrukad kredit innebär avslag, dom är stenhårda med anmärkningar iallafall.
Collector ser bara betalningsanmärkningar, jag har missbrukad kredit och fick privatlån hos dom. På upplysningen fanns inte min missbrukad kredit med utan enbart att jag inte hade några anmärkningar.

En fråga angående betalkoll, när man söker låt oss säga nu försvinner min anmärkning i januari den 9e rättare sagt
Låt säga den 10e att jag söker då själva betalkoll tjänsten blir jag auto beviljad 50k om jag söker eller vad baseras det på??

Sökte för 2 mån sedan 10k blev avslag pga anmärkningen ... fullt förståelig..

En fråga angående betalkoll, när man söker låt oss säga nu försvinner min anmärkning i januari den 9e rättare sagt
Låt säga den 10e att jag söker då själva betalkoll tjänsten blir jag auto beviljad 50k om jag söker eller vad baseras det på??

Sökte för 2 mån sedan 10k blev avslag pga anmärkningen ... fullt förståelig..
Nu vet jag inte säkert men jag tror att man automatiskt blir beviljad 10k och sen få ansökning om höjning vilket man verkar kunna göra direkt man fått 10k. Ha dock inte för stora förhoppningar på att få betalkoll direkt din anmärkning släpper, min anmärkning försvann 1 november men blir fortfarande nekad betalkoll.. Har ingenting hos något inkassobolag eller så

Har du kanske för många ff anledning till att du blir nekad??
Nu vet jag inte säkert men jag tror att man automatiskt blir beviljad 10k och sen få ansökning om höjning vilket man verkar kunna göra direkt man fått 10k. Ha dock inte för stora förhoppningar på att få betalkoll direkt din anmärkning släpper, min anmärkning försvann 1 november men blir fortfarande nekad betalkoll.. Har ingenting hos något inkassobolag eller så

Hörni, sorry om frågan är uppåt väggarna fel... Men är betalkoll den enda som erbjuder den typen av tjänst eller finns det fler? Kollade efter betalaräkning men dels verkar de inte finnas och de verkade ta full uc..men finns det fler?

Inget hos Inkasso.

Tog dom UC då?

Om man har 10.000 som gräns hos betalkoll och betalar in 50.000, för de då tillbaka 40.000 eller får man det ”tillgodo”?

Om man har 10.000 som gräns hos betalkoll och betalar in 50.000, för de då tillbaka 40.000 eller får man det ”tillgodo”?

jag gjorde liknade med ett lån som hade lösenkrav. Angav 85 tror jag å hade 30 utnyttjat, fick tillgodo och kunde använda de till andra fakturor å på så sätt fick jag ”loss” pengar för ja slapp ju betala dessa fakturor med mina egna pengar. Om du förstår vad jag menar.

Förstod inte heller poängen alls?!

Förlåt att jag är så jäkla okunnig men om jag skaffar betalkoll, innebär det att jag inte kommer få någon kreditupplysning och att det jag använder där inte syns på min uc?

Du kommer att få en kreditupplysning tagen men en mindre sådan som inte påverkar din kreditvärdighet. Beviljad kredit syns inte hos UC. Just nu ska sägas men det kan ju komma att ändras.

Du kommer att få en kreditupplysning tagen men en mindre sådan som inte påverkar din kreditvärdighet. Beviljad kredit syns inte hos UC. Just nu ska sägas men det kan ju komma att ändras.

Nyttjad kredit syns den? Ja nej det kan ändras har jag förstått men detta är tänkt som en kortsiktig nödlösning...

Blev idag beviljad 50.000:- hos Betalkoll.
En stor sten kunde släppas från mina axlar för kan nu betala bort några små men dyra lån och krediter och spara dryga 6000:- i månaden på det!

Har inte fått en kopia på mini UC än så vet inte vad mitt betyg är där.
Annars har jag 16.3% på vanliga UC.
Inga anmärkningar och inga konstigheter. Inte haft en upplysning tagen på mig på 8 månader och har totalt 7 ff.

försökte söka 50.000:- förra månaden också men fick avslag. Samma förutsättningar då som nu så varför det gick nu och inte då är ett mysterium för mig just nu innan jag sett kopian på upplysningen.

Men betalkoll rapporterar i dagsläget inget till UC så din kredit syns inte.

Hej! Jag är nyfiken på betalkoll, jag har dålig uc score nere på svagt och vill inte slösa en uc då jag försöker bli av med dom så jag kan söka samlingslån. Betalkoll hade hjälpt mig en del. Men vad är det som det på mini uc ser de även uc score ? För då tror jag är körd har inga anmärkningar eller liknande. Någon som har svagt uc score som fått beviljat 10 tusen ?

Vad Betalkoll ser är väl ointressant, tar dom fortfarande Micro UC är det bara å testa, skulle tro du får 10 tusen iaf, många kan direkt höja sen. Men var länge sen jag skaffade dessa så inte 100% om de tar ofarlig UC fortfarande.

Ok, tänkte mer om mikro uc visar uc scoren med? För då tror jag att jag inte får något då det är nere på 30 men är på väg upp va värre början av året!

Ok, tänkte mer om mikro uc visar uc scoren med? För då tror jag att jag inte får något då det är nere på 30 men är på väg upp va värre början av året!
Fast Betalkoll e ganska generösa och en Mikro UC påverkar inget även om du nu skulle få avslag.

Ok, då kan man testa iallafall om inte ett sånt påverkar uc så de blir sämre

För betalkoll görs en kreditupplysning som syns på din UC-score.

Vänligen / Regards
Andreas

Contact Center
Fick detta när jag frågade om uc score syns på mikro uc

Hej, jag ansökte om Collector igår. Collector står som:

2 frågor har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen
Datum Belopp kr Frågeställare
2020-03-09 40.000 Collector Bank AB
2020-03-08 10.000 Collector Bank AB

Om någon undrar om dom fortfarande tar mikro.

Senast ändrad:
Ja, då borde det va mikro :) kan ju inte vara olika för alla

För betalkoll görs en kreditupplysning som syns på din UC-score.

Vänligen / Regards
Andreas

Contact Center
Fick detta när jag frågade om uc score syns på mikro uc
Betyget syns men det brukar vara bättre då det är mikro UC. Då lån och krediter inte syns på upplysningen men övriga ff syns (ej betalkolls för andra bolag)

har en fråga ang betalkoll..
Jag la in några räkningar nu och satte förfallodatumen som står på fakturan dvs 27/3.
Betalar dom in fakturan nu idag eller inom dom närmsta dagarna eller betalas det på förfallodagen jag uppgett?

går det att få loss pengarna på något sett? Vill betala amex men de har inte den mottagaren.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp