Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector betalkoll

ja, jag kommer ändå inte åt appstore från min android så ska jag testa så måste jag låna en telefon i några timmar. Tänker att det nog ändå inte är värt jobbet om de ska ta uc för varje faktura....

Nä de fatta ja inte vitsen med. Vem vill ha en uc varje månad?

Om man vill höja sin kreditgräns månaden efter så är det ju en sak, men annars låter det bara knäppt

Collector verkar ha lagt ut ett svar gällande detta på sin web. Se https://collector.se/sv/Privat/Collector-betalkoll/FAQ-Collector-betalkoll för info om kreditupplysningar i tjänsten.

Får jag någon kreditupplysning om jag använder tjänsten?

En kreditpröving görs innan vi beviljar dig att använda Collector betalkoll som betalmedel för dina räkningar.
När kreditupplysningen tas innebär det att Collector gör en förfrågan men den påverkar inte din framtida kreditvärdighet.
Du godkänns och kan nu betala dina räkningar med mobilen och få dem samlade på en faktura. Det tas ingen kreditupplysning för varje faktura du skickar till oss

just. Det var ju lite skillnad det! " men den påverkar inte din framtida kreditvärdighet". Låter ju inte ens som uc tycker jag, men jag kanske fattar fel?

De låter ju bättre än de hon sa till mig igår via chatten!

Detta svar fick ja i chatten på collector.se igår
Chat:
Farnak: vad kan vi hjälpa dig med?
- Hur ser man högsta belo man kan använda sig av för att betala sina fakturor? Det står inget saldo i appen?
Farnak skriver:
Vi tar en uc per belopp när man lägger in fakturor i appen per månad.

I avtalet står det:
Vid godkännandet, öppnas Coll-appens vid var tid erbjudna funktioner och tjänster samt meddelar Kontohavaren vilken Kreditlimit som beviljats. Den slutliga Kreditlimiten är satt med hänsyn tagen till Kontohavarens kreditvärdighet och i övrigt i enlighet med god kreditgivningssed. Om Kontohavaren önskar en annan Kreditlimit än den som slutligt åsatts denne åligger det Kontohavaren att senast inom en månad efter Collectors meddelande om Kreditlimit, ansöka om detta genom Coll-appen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp