Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Credigo börja rapportera in till uc efter den 16 mars.

Så skönt att jag blivit av med de värsta krediterna...

Jag tror Northmill försöker bli ”seriösa”. Gissar att om 3 år finns max 1 av dessa 3 varumärken kvar

Jag betalade mina easycredit och credigo sista gången i augusti, fick uppsägningsbrev i slutet av december att krediterna upphör 9 januari om jag inte betalar. 17 januari fick jag brev från inkasso. Fick avbetalningsplan med början av betalning 27 februari. Så from 1 februari avslutades mina konton på credigo och easycredit. Så lång tid tar det om man släpper till inkasso tills kontona blir avslutade och försvinner.

Om ni ska söka samlingslån passa på innan 15 mars då dessa kommer synas på UC...
Yes ska söka idag efter jag fått en Uc-förfrågan borttagen från Payex tog UC sen plötsligt upphörde deras lån- verksamhet från en dag till en annan ehhh....

Fan dessa kommer gör att mitt UC-betyg sjunker som en sten...måste betalas bort omgående. Någon som vet en långivare som beviljar 20K med en 3:a i betyg hos Bisnode? :/

Ja, har mailat Slantar men vad jag förstått från tidigare tråd behövs bättre betyg än 3...Fairlo kanske? Är ”lojal” kund och har några tusen kvar att betala bort. Betala bort dessa, ansöka på nytt och kanske beviljas mer än 10K som senast...:/

Hur mycket påverkar det ens betyg tror man nu när credigo syns? Kommer inte hinna betala av det så snabbt

Hur mycket påverkar det ens betyg tror man nu när credigo syns? Kommer inte hinna betala av det så snabbt

Beror på hur mycket du nyttjat den, är den maxanvänd kommer det vara en fullständig katastrof betygmässigt.

När Credway rapporterade in sitt gick mitt betyg från 16,4 till 36,9.. men som sagt det beror väl också på hur mycket krediten är nyttjad och hur många krediter man har innan å så

Kan dom rapportera in nya skulder till UC om man har bedrägerispärren aktiverat? Förstår om befintliga lån-innehavare har rätt att göra det.
Men om man har bedrägerispärren på kan väll inte nya skulder komma in till UC? Eller är det bara att nya upplysningar inte fås ta?

Det tror jag, men det räddar en samtidigt temporärt då spärren varar 14 dagar.
Inkasso är nog bästa lösningen.

Oj..har nästan maxat den..har nån hundra kvar..men då e de väl maxat eller måste de va övertrasserat? Kanske bra o söka samlingslån före då..?? Har 7,8 i uc..lite rädd att misslyckas här..kämpat med detta i två år o få till ucn..

Jag vågar garantera dig att din UC kommer skjuta i höjden. Har följt min UC slaviskt, vågar nästan sätta högerhanden på över 20% så naturligtvis ska du söka innan.
Försvinner någon förfrågning innan 10 mars? Har du anmärkning?

En förfrågan försvinner..har 8 nu..
Nej inga anmärkningar..men högt underskott o dålig årsinkomst..endast ca 300k..å 400k i lån redan..satt mig i skiten för ett år sedan..slutade spela ock börjat komma tillbaka..ucn var jag såå stolt över..legat på ca 70 i uc förr

Så som jag ser det har du 2 alternativ.
1: Lös alla krediter som är synliga inklusive Credigo + Easycredit innan 30e denna månaden.
2: Sök ditt nya lån när du är på 7 förfrågningar.

Väntar du in månadsskiftet med dessa jävlar på väg springer ditt betyg iväg.

Tack för svar..
Men dom börjar rapportera först den 16e mars..eller ? Tänker så jag har fram till drss o minska krediterna??

Tack för svar..
Men dom börjar rapportera först den 16e mars..eller ? Tänker så jag har fram till drss o minska krediterna??

De krediter du har vid månadsskiftet är de som syns på UC runt den 16e mars. Så du har fram till månadsskiftet (28 feb) på dig att minska dem.

Fan vad jag avskyr dessa idioter! Börjar få riktig panik nu. Beviljat och utnyttjat 10K hos båda som MÅSTE bort innan den 28:e :(

Fan vad jag avskyr dessa idioter! Börjar få riktig panik nu. Beviljat och utnyttjat 10K hos båda som MÅSTE bort innan den 28:e :(

I ditt fall hade jag plockat ut Telia-produkter och sålt. Köp Iphone den för 17.000 och sälj den för 8.000. Det är ju en förlustaffär som heter duga men det är dyrt att vara fattig & en stor kuk är en klen tröst i en fattig familj. Vi får ju göra så när läget är som det är. Både du och jag får trösta oss med att vi är nära slutmålet!

Jag var i kontakt med easycredit genom deras chat funktion nyss och enligt dem så har man fram tills den 16 Mars på sig att betala om man inte vill att det redovisas på UC. Hur mycket sanning det finns i det törs jag inte svara på..

Då är det i april det syns på UC.

Jag var i kontakt med easycredit genom deras chat funktion nyss och enligt dem så har man fram tills den 16 Mars på sig att betala om man inte vill att det redovisas på UC. Hur mycket sanning det finns i det törs jag inte svara på..
Det är så jag också förstått det. Och borde inte synas på uc förens i april? Med tanke på att det inte uppdateras hos uc förens sista varje månad?

Men en undran, om man har säg 10000 på Easycredit + 10000 på Credigo, som nu ska redovisas till UC. Säg att du har Blanco 300000 i lån / krediter.
Förändras UC betyget nämvärt då din totala skuld ökar marginellt med 20000 kr den 16 mars ? Någon med erfarenheter ?

Men en undran, om man har säg 10000 på Easycredit + 10000 på Credigo, som nu ska redovisas till UC. Säg att du har Blanco 300000 i lån / krediter.
Förändras UC betyget nämvärt då din totala skuld ökar marginellt med 20000 kr den 16 mars ? Någon med erfarenheter ?

Summan gör kanske inte så mycket, däremot blir det ju ytterligare två poster vilket väl inte är så bra.

Jag måste fråga. Tror ni att det kommer att synas som 2 olika krediter eller om jag redan ha credyway på Uc så kanske bli det bara högre kreditgrans? Eftersom alla 3 är Northmill???

Jag måste fråga. Tror ni att det kommer att synas som 2 olika krediter eller om jag redan ha credyway på Uc så kanske bli det bara högre kreditgrans? Eftersom alla 3 är Northmill???
Det blir en post för varje. Precis som brixo

Haha, en stor kuk ger ju tyvärr inga förbättrade betyg hos varken Bisnode eller UC :D

Har begränsad kredit kvar hos Telia men får plocka ut några Apple Watch och Airpods att kränga...tack för ditt stöd :)

I ditt fall hade jag plockat ut Telia-produkter och sålt. Köp Iphone den för 17.000 och sälj den för 8.000. Det är ju en förlustaffär som heter duga men det är dyrt att vara fattig & en stor kuk är en klen tröst i en fattig familj. Vi får ju göra så när läget är som det är. Både du och jag får trösta oss med att vi är nära slutmålet!

Jag skulle ta det med ett badkar salt och avsluta krediterna hos dessa innan den sista februari. Helt enkelt för att erfarenheten säger att många av dessa företag inte har en jävla aning om vad de pratar om...

Betalade in till Fairlo, ansökte på nytt och fick erbjudande om 5K. Detta trots att jag prövades som ”lojal kund”. Hade tidigare 10K beviljat och med likvärdiga och t.om bättre förrättningar idag. Trodde jag skulle beviljas åtminstone 10K och kunna betala bort Credigo men icke. Bisnode slår så jävla hårt..

Vilket betyg sökte du på?

Exakt, vem bryr sej hur dom fungerar för dom med bra Bisnodebetyg när man varit lojal betalande kund där länge å nu blir nekad efter man skött sej. Nu funkar dom inte alls ju.

Vad har du för betyg på Bisnode?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp