Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Credigo börja rapportera in till uc efter den 16 mars.

Fick Mail idag från Easycredit jag trodde verkligen den var avslutad hos dem. Hade ingen skuld men Krediten var fortfarande aktiv sa dem. Dem skulle avsluta den men skulle ta 7 dagar ? Låter märkligt tycker jag...

Hoppas den inte hinner komma upp på UC även om jag inte har nån skuld.

jag tycker det är så jävla komisk att när man väl vill avsluta sitt konto tar det 7-9 dagar vilket skämt fan.

Haha verkligen å att du inte kan avsluta via chatten att du måste ringa in

Haha verkligen å att du inte kan avsluta via chatten att du måste ringa in

första personen jag snackade med i chatten sa att jag var tvungen att ringa. Nästa person jag snackade med i chatten erbjöd sig att avsluta krediten åt mig när jag frågade om en annan sak.

Tror att Klarna kommer att hamna på uc! Qliro och Escter är redan där. Även Ikeas delbetalningskort.
En tids fråga

Det skulle vara intressant om klarna skulle hamna på UC,då äntligen kanske man får" se" och "veta" vilken kreditgräns man har.
Jag har klarna,inbetald helt nu,men det skiftar jättemycket med kreditgränsen.
Ser att många fler här har så också.
Tror inte att dom börjar rapportera än,då måste dom få ordning i kreditgränserna.
Eller vad tror ni?.

Det skulle vara intressant om klarna skulle hamna på UC,då äntligen kanske man får" se" och "veta" vilken kreditgräns man har.
Tror inte att dom börjar rapportera än,då måste dom få ordning i kreditgränserna.
Eller vad tror ni?.

Tror jag inte, börjar de rapportera till UC blir det säkert bara använt belopp som rapporteras in som kredit.

Klara prövar varje köp på kort/faktura som en ansökan om kredit. Kreditgränsen är en formel.

Tror inte klarna kommer rapportera in överhuvudtaget.

Härligt. Fy fan. Det positiva är att man knappt kan ta ett lån nu för tiden utan att riskera att det syns på UC..

Härligt. Fy fan. Det positiva är att man knappt kan ta ett lån nu för tiden utan att riskera att det syns på UC..
Det är faktiskt positivt i längden. Tänker på alla unga som förhindras att tidigt i livet skuldsätta sig och försätta sig i det helvete många av oss gjort. Vi hade inte den "hjälpen"... och det ledde till fritt fall ner i låneträsket.

Hej! Läser just nu på Easycredits hemsida... Det bör ju betyda att man inte måste betala in och avsluta kontot nu innan den 29feb ellerhur?

Inrapportering av ditt kreditengagemang till UC avslutas senast30 dagar efter att krediten har avslutats. Avslutar du din kreditföre 16:e mars kommer den inte att rapporteras in till UC.

Eller vad tror ni?.
:facejoy::facejoy::facejoy::facejoy:
hahaha det tänkte jag inte på. Men visst är det så... de måste bestämma sig först för vad som ska gälla :facejoy:

Nu har Easy höjt till 30.000 noterar jag... Jag har ingenting hos dessa själv men en fråga. Säg att man har 10.000 nyttjat av 10.000 - är det då sämre än att ha 10.000 nyttjat av 20.000? I så fall kan ju de som har maxat just nu alltid försöka att höja gränsen, OM det är bra för betyget (dvs, om det är bättre att ha 50 procent nyttjat än 100 procent).

Nån som vet vad man ska ha för Creditsafe betyg för att få en höjning ?

Nån som vet vad man ska ha för Creditsafe betyg för att få en höjning ?
Jag testade att utöka min kredit innan jag fick reda på att de skulle börja rapportera in till uc. Hade iallafall 5000 kr från början men kunde inte öka till 7500 ens en gång och då har jag betyg Hög på creditsafe.

Kan informera att jag slutbetalade mina krediter hos Easycredit och Credigo i 2019 och förklarade då att jag hade ett spelmissbruk och tagit flera återfall och hamnat i skuldträsket upprepade gånger och ville nu spärrade mig permanent. Kollade idag, mina konton var fortfarande öppna, var tvungen att ringa in och avsluta.

Säger detta med tanke på att de kommer börja rapportera till UC, så ni vet. Trippelkolla!

Senast ändrad:
Nu har Easy höjt till 30.000 noterar jag... Jag har ingenting hos dessa själv men en fråga. Säg att man har 10.000 nyttjat av 10.000 - är det då sämre än att ha 10.000 nyttjat av 20.000? I så fall kan ju de som har maxat just nu alltid försöka att höja gränsen, OM det är bra för betyget (dvs, om det är bättre att ha 50 procent nyttjat än 100 procent).

Bra fråga!

Nu heter de "privatlån" o inte högkostnadskredit på deras sidor 😛

Försökte höja gränsen från 10.000 till 15.000 på easycredit men blev nekad...
Betalade bort credigo, men har ingen möjlighet att betala bort easycredit. Suck.... Förra året pajades mitt uc score av credway, nu blir det paj av easycredit.... F U Northmill.

En grej med både Credigo och Easycredit är att de tar 295 kronor i uttagsavgift vilket är sjukt! Dock ok ränta för denna typ av lån 21 resp. 22 %. De måste bort, får se var man får lån...

Det kanske nämnts här tidigare men lån hos Credigo och Easycredit kommer att synas på UC-uppdateringen i April. Enligt deras egen kundtjänst.

Stämmer detta verkligen? Fick svar från easycredit.
upload_2020-3-10_12-33-8.webp

Kan inte tänka mig att så är fallet. Aldrig varit med om en kredit som syns mitt i månaden.

Nu har jag pratat med Credigos kundtjänst som dubbelkollade med UC. Det ÄR så att krediter hos Credigo (tänker att det även gäller Easycredit) kommer att synas hos UC den 16/3 eller någon/några dagar senare. UC väntar inte med inrapporteringen. Bra att veta för er som dragit på att betala bort dessa. Tack Wigge94 för infon!!

Kan inte tänka mig att så är fallet. Aldrig varit med om en kredit som syns mitt i månaden.

Det kan dock gå för Euroloans kredit försvann innan det var den vanliga körningen hos mig. EUroloan hade gjort fel.

Hata [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/62 sa:
Credigo[/URL], post: 186632"]Om jag betalar in credigo idag.

Syns det den 16 mars? Eller hinner inbetalning förhindra ?

Min uppfattning är väll att det fortfarande är slutet av februaris summa som visas...Men detta vågar jag inte lova 100%.

10/10 nick föresten :)

tänker släppa båda mina krediter hos credigo och easycredit till inkasso, vilket inkassobolag har dem vet ni det ?
Och går de med på avbetalningsplaner?
Det är förödande för mig om dessa syns på UC efter 16/3

Gothia.
Räkna med minst minst minst ett par tusen i månaden. Jag fick 5000 i månaden och det var efter jävligt många om och men.

Gothia.
Räkna med minst minst minst ett par tusen i månaden. Jag fick 5000 i månaden och det var efter jävligt många om och men.

Om inte skulden bara är 5000 som för mig xD
Tror du det blir missbrukad kredit om credigo och easycredit hamnar hos inkasso nu när det är ska bli på uc, förut var det ju grönt...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp