- Blev medlem
- 16 Oktober 2019
- Meddelanden
- 1 806
- Mottagna reaktioner
- 598
- Poäng
- 627
Jag vill starkt VARNA er för dessa skurkar och samtidigt fråga om någon av er vet någonting eller har samma erfarenhet?
Jag har sedan 7-8 månader tillbaka ett lån hos Creditstar. Jag betalar 952 kronor i månaden och är för det mesta sen (räntan är väldigt låg så det är OK). Dvs 1 kr om dagen...
Dessa typer ringer dig dock från olika nummer i landet fram tills det att du betalat din faktura. Första månaderna ringde de mig kanske 200 gånger och har väl totalt ringt mig 500 gånger under dess 7-8 månader. Jag tycker det är helt sjukt, vad som är än mer sjukt är att deras kundtjänst är otrevlig och dessutom ljuger för att du ska betala dina pengar i tid.
För några månader sedan hotade deras kundtjänst med att om jag inte betalade illa kvickt skulle mitt ärende skickas direkt till Kronofogden, vilket är helt sjukt att hota med och jag vet ju att de skickar till inkasso innan (jag har meddelandet kvar för den som vill se). Jag hotade själv med att ringa Kronofogden och fråga om man fick gå tillväga så och vad jag vet så skickades inte ärendet vidare ändå, förvisso betalade jag. Nästa i kundtjänsten sa att det är först efter 60 dagar som inkassoprocessen dras igång. Jag har två förfallna fakturor varav den längst bak i tiden är från 11:e Mars, dvs att jag per dagens datum har 6 dagar på mig att betala, jag skulle bara se med dem hur ärliga dessa är och frågade hur många dagar jag har på mig. Till min stora förvåning sa de att de redan skickat mitt ärende till sin (egen inkassoavdelning) som jag aldrig hört att de har då jag sett och läst på andra sidor att de skickar till andra inkassobolag. De sa att de försökt nå mig över telefon men att jag inte svarat (och det stämmer ju eftersom de alltid ringer för att påminna om fakturorna). Ingenting står att det skickats till inkasso på hemsidan, jag har heller inte fått någon påminnelse heller via mejl eller på sms. Vad jag vet är de enligt lag skyldiga att upplysa mig när någonting går vidare, man kan ju inte skylla på att man ringt och jag bara ska anta att det handlar om att de skickar vidare till inkasso (när de annars alltid ringer för att påminna en). Helt plötsligt sa de också att 60 dagars regeln är borttagen och då undrar man ju sen när....? Jag tror att de försöker hitta anledningar så att jag ska betala in min skuld. För inte hade någon hört av sig till mig och berättat om inkasso, det sa dem ju bara för att jag hörde av mig. Jag provade att göra en mindre inbetalning via trustly till dem och det gick, vilket inte borde gå om deras inkassoavdelning har ärendet. Vad vet ni om Creditstar? Försöker läsa mig till att de tagit bort 60 dagarsregeln...men finner det ingenstans. Detta företag är apvidrigt! Jag avskyr dem från botten av mitt hjärta!
Jag har sedan 7-8 månader tillbaka ett lån hos Creditstar. Jag betalar 952 kronor i månaden och är för det mesta sen (räntan är väldigt låg så det är OK). Dvs 1 kr om dagen...
Dessa typer ringer dig dock från olika nummer i landet fram tills det att du betalat din faktura. Första månaderna ringde de mig kanske 200 gånger och har väl totalt ringt mig 500 gånger under dess 7-8 månader. Jag tycker det är helt sjukt, vad som är än mer sjukt är att deras kundtjänst är otrevlig och dessutom ljuger för att du ska betala dina pengar i tid.
För några månader sedan hotade deras kundtjänst med att om jag inte betalade illa kvickt skulle mitt ärende skickas direkt till Kronofogden, vilket är helt sjukt att hota med och jag vet ju att de skickar till inkasso innan (jag har meddelandet kvar för den som vill se). Jag hotade själv med att ringa Kronofogden och fråga om man fick gå tillväga så och vad jag vet så skickades inte ärendet vidare ändå, förvisso betalade jag. Nästa i kundtjänsten sa att det är först efter 60 dagar som inkassoprocessen dras igång. Jag har två förfallna fakturor varav den längst bak i tiden är från 11:e Mars, dvs att jag per dagens datum har 6 dagar på mig att betala, jag skulle bara se med dem hur ärliga dessa är och frågade hur många dagar jag har på mig. Till min stora förvåning sa de att de redan skickat mitt ärende till sin (egen inkassoavdelning) som jag aldrig hört att de har då jag sett och läst på andra sidor att de skickar till andra inkassobolag. De sa att de försökt nå mig över telefon men att jag inte svarat (och det stämmer ju eftersom de alltid ringer för att påminna om fakturorna). Ingenting står att det skickats till inkasso på hemsidan, jag har heller inte fått någon påminnelse heller via mejl eller på sms. Vad jag vet är de enligt lag skyldiga att upplysa mig när någonting går vidare, man kan ju inte skylla på att man ringt och jag bara ska anta att det handlar om att de skickar vidare till inkasso (när de annars alltid ringer för att påminna en). Helt plötsligt sa de också att 60 dagars regeln är borttagen och då undrar man ju sen när....? Jag tror att de försöker hitta anledningar så att jag ska betala in min skuld. För inte hade någon hört av sig till mig och berättat om inkasso, det sa dem ju bara för att jag hörde av mig. Jag provade att göra en mindre inbetalning via trustly till dem och det gick, vilket inte borde gå om deras inkassoavdelning har ärendet. Vad vet ni om Creditstar? Försöker läsa mig till att de tagit bort 60 dagarsregeln...men finner det ingenstans. Detta företag är apvidrigt! Jag avskyr dem från botten av mitt hjärta!