Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Lumify - Ny, ingen UC. Upp till 20 000 kr
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Credway - kan komma att synas hos UC?

Diskussion i 'Smslån' startad av Streetspirit78, 14 maj 2019.

1. Blancoblanco

Blancoblanco Viktig medlem - Trofépoäng: 126

Mottagna gillanden:
    30
    Trofépoäng:
    126
    Hej alla! Tänker nu betala av min skuld hos credway , kommer mitt kreditbetyg försämras om jag betalar av krediten och stänger den helt? Mvh

2. MsTake

MsTake Viktig medlem - Trofépoäng: 126

Mottagna gillanden:
    32
    Trofépoäng:
    126
    Vad hade du för förutsättningar? Jag får också ok på deras låndindikator men där ser ju inte dom mina 7 ff och 16,9 i risk.

3. Blancoblanco

Mottagna gillanden:
    30
    Trofépoäng:
    126
    @Terry_ har du koll på det?

4. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 2 147

Mottagna gillanden:
    4 710
    Trofépoäng:
    2 147
    Vi får nog vänta in imorgon när kreditengagemanget uppdateras så vi får se om Credway verkligen kommer att registrera skulden...

5. Blancoblanco

Mottagna gillanden:
    30
    Trofépoäng:
    126
    Men tänkte rent allmänt om du visste, om jag betalar av min skuld, försämras mitt betyg av att jag betalar av den och är nollad i skuld?

6. Terry_

Mottagna gillanden:
    4 710
    Trofépoäng:
    2 147
    Om du betalar av den och avslutar den nu så syns det först i juni och spontant verkar bankerna mer gilla att man har en liten buffert. Men verkar variera det också...

Blancoblanco gillar detta.
  7. Blancoblanco

Mottagna gillanden:
    30
    Trofépoäng:
    126
    Okej, OM nu credway visas på UC, tror du då också att det visas på UC även om skulden är betald men att man har krediten kvar där fast den är nollad?

8. Credway

Credway Ny medlem - Trofépoäng: 1

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Hejsan,

Vi på Credway noterade att det finns en hel del frågetecken kring vår rapportering av information till UC. Så jag ska nu försöka göra mitt bästa kring att förklara den information vi har kring detta. Vänligen se nedan punkter, vilket jag hoppas rätar ut åtminstone en del av de frågetecken och funderingar som finns.

* Det stämmer att vi på Credway numera behöver rapportera in våra krediter till UC:s engagemangsregister.

* Det stämmer inte att det även gäller våra andra varumärken Easycredit och Credigo. Dessa rapporteras inte in till UC, precis som tidigare alltså.

* När man ansöker om en kredit hos oss på Credway så tar vi fortsatt inte någon kreditupplysning. Man får alltså inte en förfrågan hos UC när man ansöker en kredit hos oss. Precis som tidigare alltså.

* Andra långivare/aktörer som tar en kreditupplysning på någon som är kund på Credway, kommer inte se att personen i fråga har en kredit hos just Credway. Utan endast se att det finns en kredit och dess volym.

Vid mer specifika frågor kring hur UC:s engagemangsregister fungerar eller hur det eventuellt i någon mån skulle kunna drabba ens kreditvärdighet hos UC, hänvisar vi till UC själva då vi inte har någon insyn eller svar på detta. Men vi manar till lugn innan det finns fakta på bordet kring hur mycket detta eventuellt påverkar just er individuella situation.

Vi ber om ursäkt ifall detta orsakat någon form av oro eller irritation hos någon och vi tar självklart gärna emot åsikter och feedback kring hur vi kan förbättra oss och våra tjänster. Bakgrunden till varför vi varit tvungna till att börja göra detta är för att kunna fortsätta utveckla nya spännande produkter, och precis som någon skrev så har vi precis lanserat www.rebilla.se, som i vårt tycke är en av landets mest spännande finansiella tjänster just nu. OBS! ansöker man om sänkt ränta via Rebilla så tas en UC (det blir en förfrågan) och det rapporteras in till engagemangsregistret.

Vi önskar er alla en fortsatt trevlig vecka. Tveka inte på att kontakta vår kundtjänst ifall ni har ytterligare frågor eller funderingar som vi kan hjälpa till med.

Med vänlig hälsning,
    Credway

9. Terry_

Mottagna gillanden:
    4 710
    Trofépoäng:
    2 147
    Hur ni kan förbättra? Ja ni kunde ju mailat alla era kunder för ett par veckor sedan och skrivit "Tjena vi kommer att börja rapportera in skulden till UC".
    Nu ställde ni till det för MÄNGDER med kunder som har anlitat era tjänster enbart för att er kredit INTE varit synlig på våra respektive UC-rapporter.

Detta agerande ni gjorde må vara korrekt rent sakligt,villkorsmässigt och allt annat men jag anser att det är ett utav dom vidrigaste ageranden något bolag har gjort någonsin. Samma gäller Vivus och dom andra som gjorde exakt likadant som er fast för någon vecka sedan.

Jag hoppas att kunder som vill ansöka utav lån hädanefter vänder sig till bolag som inte rapporterar in krediten till UC exemplevis Fairlo och dylika.

Lize, Bob231, Streetspirit78 och 4 andra gillar detta.
  10. Kluring

Kluring Viktig medlem - Trofépoäng: 136

Mottagna gillanden:
    47
    Trofépoäng:
    136
    Får man fråga varför enbart Credway och inte de andra två? Är ju i samma koncern? Tvungna att rapportera? Är ni inte alls...helt och hållet ert egna beslut. Spännande...absolut! Låna av Credway och du vet aldrig vad som händer!!! Hoppas ni aldrig kommer att få nya kunder igen. Så oseriöst att man knappt hittar orden. Vem fan vill låna till era räntor om det syns på UC? Lika bra att ta en riktig bank

Lize, Mollymunter, Trias och 3 andra gillar detta.

Dela sidan