• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Credway - kan komma att synas hos UC?

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
* Det stämmer att vi på Credway numera behöver rapportera in våra krediter till UC:s engagemangsregister.

* Andra långivare/aktörer som tar en kreditupplysning på någon som är kund på Credway, kommer inte se att personen i fråga har en kredit hos just Credway. Utan endast se att det finns en kredit och dess volym.

Med vänlig hälsning,
Credway
Nu kunde ha meddelat kunder innan pga att ni kan sätta kunderna i sämre situation!
Krediten och summan kommer synas. Ni säger att det inte kommer synas att det är Credway men det står alltid företagets namn, vilken beviljad och utnyttjad summa, så kommer det stå Northmill då??
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
* Andra långivare/aktörer som tar en kreditupplysning på någon som är kund på Credway, kommer inte se att personen i fråga har en kredit hos just Credway. Utan endast se att det finns en kredit och dess volym.
Så här på rak arm tror ja inte en kreditsumma kan visas på UCn utan att visa vad kreditgivaren heter, så antingen står det Credway el Northmill el så syns inte summan el nåt som tidigare, min gissning. Så fort vi alla ser Credway och skulden på UCn så tror jag på det.
 
D

Dadonof

Gäst
Poäng: 0
Varför inte vänta med att registerera på UC tills alla fått sina nya inkomstuppgifter uppdaterade för förra årets inkomst? och som många andra påpekat VARFÖR inte upplysa om det LÅNGT innan det verkställs????? Uruselt att bara hänvisa till....ja nu måste vi göra såhär men prova gärna vårt supererbjudande med Rebilla. Är det ett skämt eller?
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Ska bli intressant att se om de förlorar massa kunder.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
En av landets mest spännande tjänster? Sorry to say men det finns redan och har under lång tid funnits liknande tjänster. Vem fan vill anlita er när det finns banker med samlingslån som är TYDLIGA mot sina kunder.

Att inte informera era kunder att ni rapporterar till UC är enbart vidrigt och jag hoppas INGEN någonsin ansöker om en kredit hos er.

VARNING FÖR CREDWAY!!


Hejsan,

Vi på Credway noterade att det finns en hel del frågetecken kring vår rapportering av information till UC. Så jag ska nu försöka göra mitt bästa kring att förklara den information vi har kring detta. Vänligen se nedan punkter, vilket jag hoppas rätar ut åtminstone en del av de frågetecken och funderingar som finns.

* Det stämmer att vi på Credway numera behöver rapportera in våra krediter till UC:s engagemangsregister.

* Det stämmer inte att det även gäller våra andra varumärken Easycredit och Credigo. Dessa rapporteras inte in till UC, precis som tidigare alltså.

* När man ansöker om en kredit hos oss på Credway så tar vi fortsatt inte någon kreditupplysning. Man får alltså inte en förfrågan hos UC när man ansöker en kredit hos oss. Precis som tidigare alltså.

* Andra långivare/aktörer som tar en kreditupplysning på någon som är kund på Credway, kommer inte se att personen i fråga har en kredit hos just Credway. Utan endast se att det finns en kredit och dess volym.

Vid mer specifika frågor kring hur UC:s engagemangsregister fungerar eller hur det eventuellt i någon mån skulle kunna drabba ens kreditvärdighet hos UC, hänvisar vi till UC själva då vi inte har någon insyn eller svar på detta. Men vi manar till lugn innan det finns fakta på bordet kring hur mycket detta eventuellt påverkar just er individuella situation.

Vi ber om ursäkt ifall detta orsakat någon form av oro eller irritation hos någon och vi tar självklart gärna emot åsikter och feedback kring hur vi kan förbättra oss och våra tjänster. Bakgrunden till varför vi varit tvungna till att börja göra detta är för att kunna fortsätta utveckla nya spännande produkter, och precis som någon skrev så har vi precis lanserat www.rebilla.se, som i vårt tycke är en av landets mest spännande finansiella tjänster just nu. OBS! ansöker man om sänkt ränta via Rebilla så tas en UC (det blir en förfrågan) och det rapporteras in till engagemangsregistret.

Vi önskar er alla en fortsatt trevlig vecka. Tveka inte på att kontakta vår kundtjänst ifall ni har ytterligare frågor eller funderingar som vi kan hjälpa till med.

Med vänlig hälsning,
Credway
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Kommer också betala av samtliga tre jag har där och berätta för alla överallt att undvika dom.
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
490
Poäng
537
Hör också till dem som för bara någon månad sen tog en kredit hos Credway på 10000 helt baserat på informationen på hemsidan om att krediten inte skulle synas hos UC. Det är ju därför de flesta av oss har lånat där eftersom vi kämpar på för att få ner UCn till vettig nivå för hopbakslån. Nu har jag fått ner min till 4,7 och hade räknat med en ganska rejäl sänkning imorgon. Nu kommer det bli en höjning istället. Credway har säkert skyddat sig i det finstilta men moraliskt är det ett rent avtalsbrott och falsk marknadsföring. Snacka om att skjuta sig själv i foten, de kommer ju på sikt förlora massor av kreditintensiva kunder och sänka ett tidigare högt värderat varumärke inom fältet till bottennivåer. Nåväl, bara kämpa på att betala av Credway så snabbt som möjligt och aldrig återkomma.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp