• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Credway UC, hur länge kommer den finnas med på min upplysning?

Blancoblanco

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
1 Januari 2019
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
77
Poäng
217
Hej! Jag sade upp min kredit hos credway när det blev känt att dom skulle börja rapportera till UC i april. Men nu när jag kollar min upplysning så ligger den med där som en kredit men står dock att det är 0 kr utnyttjat. Är det korrekt att den fortfarande ska stå med även fast jag sagt upp krediten och om det är korrekt, hur länge kommer den finnas med på min upplysning? @Terry_ @Lasseman har ni koll? Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
Du ser avslutade krediter på minuc 1 år efter de avslutats, men det är bara du som ser dem (syns ej i nya förfrågningar).

Kolla bara att den står som avslutad och inte ”uppdaterad 31 juli”. Är den inte avslutad måste du kontakta Credway och begära att de gör det.
 

Blancoblanco

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
1 Januari 2019
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
77
Poäng
217
Du ser avslutade krediter på minuc 1 år efter de avslutats, men det är bara du som ser dem (syns ej i nya förfrågningar).

Kolla bara att den står som avslutad och inte ”uppdaterad 31 juli”. Är den inte avslutad måste du kontakta Credway och begära att de gör det.
På min upplysning så står det ”Reg senast på UC 2019-07-31 innebär det att den inte är avslutad? Jag är helt 100% säker på att jag avslutade den i samband med att nyheten kom ut.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
På min upplysning så står det ”Reg senast på UC 2019-07-31 innebär det att den inte är avslutad? Jag är helt 100% säker på att jag avslutade den i samband med att nyheten kom ut.

”Minupplysning” är ju Bisnode?

”Minuc” är UC. På Minuc har alla krediter dels ett datum för skapad och dels ett datum för antingen avslutad eller uppdaterad.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 428
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Har ditt betyg förbättrats när du avslutade krediten där?
 

Blancoblanco

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
1 Januari 2019
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
77
Poäng
217
Du ser avslutade krediter på minuc 1 år efter de avslutats, men det är bara du som ser dem (syns ej i nya förfrågningar).

Kolla bara att den står som avslutad och inte ”uppdaterad 31 juli”. Är den inte avslutad måste du kontakta Credway och begära att de gör det.
Den står som Reg senast 2019-07-31. Avslutad eller ej, vad tror du? Får ringa fanskapen imorgon annars och kolla :D
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 428
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Ta för säkerhets skull kontakt med deras kundtjänst och be dom avsluta den. Det verkar vara en cirkus på det bolaget om man ska vara helt ärlig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp