• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Credway UC, hur länge kommer den finnas med på min upplysning?

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Det är nog en oerhört komplicerad process för Credway att ta bort en kredit. För mig lyckades de aldrig, men efter kontakt med UC så löste det sig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Blancoblanco

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
1 Januari 2019
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
77
Poäng
217
Det är nog en oerhört komplicerad process för Credway att ta bort en kredit. För mig lyckades de aldrig, men efter kontakt med UC så löste det sig.
Berätta gärna mer om hur du fick bort den! Känns så onödigt att den är där eftersom jag inte använder krediten längre och inte tänkt att göra det heller, även om det är så som någon svarade tidigare i tråden att det inte syns för bankerna så vill jag att den ska väck :)
 

HC8000

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
15 April 2018
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Betalade och avslutade min kredit hos Credway i maj och den är fortfarande inte avslutad.
Har kontaktat dom flera ggr, men det verkar omöjligt att få dom att avsluta den.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Betalade och avslutade min kredit hos Credway i maj och den är fortfarande inte avslutad.
Har kontaktat dom flera ggr, men det verkar omöjligt att få dom att avsluta den.
Ojoj. Credway rapporterar till UC och dem kan inte ens avsluta en kredit ordentligt!?! Fy Credway! :mad::(
 

HC8000

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
15 April 2018
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Vad säger de när du ber dem att avsluta?
Dom säger att dom följer sitt protokoll och att dom avslutat det.
Även fått höra att det måste vara uc som gjort något fel osv, dom är även ganska otrevliga när man säger att man vill avsluta sin kredit.
Dom spärrade mig i 3 år när jag gjorde det.
Så nu har jag en kredit som inte är avslutad, men jag är spärrad så jag kan inte använda den.
Credway är riktiga grisar enligt mig.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp