Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Döende och vill ta lån

Tråkigt att höra din situation. Jag skulle säga ta varenda lån du kan så länge det inte kommer påverka dina barn sen å lev livet!
Haha, ja jo varför inte typ. Mitt dödsbo kommer ju att städa upp efter mig. Tänkte mig ett lån på 100.000 att bränna av en långhelg. Men känslan att göra rätt och rätt för sig ligger och trycker för mig.

Först.. riktigt hemsk och tråkig situation du befinner dig i :(. Svårt att sätta sig in i detta men utifrån hur du skrev i början på tråden så kanske man kan ställa frågan hur lång tid du har kvar att leva? Om du drar på dig massa lån nu på kort tid och bränner på konsumtion så lär det väl bli så att du inte går runt i ekonomin om 3-4 månader? Då har du väl inte råd till mediciner eller att göra saker med dina barn? Tror inte du psykiskt kommer känna dig bättre med ett växande skuldberg på axlarna även fast det förmodligen känns så nu. Innan pengarna bränns. Möjligtvis om det finns en resa eller något som ni velat göra tillsammans att det kan vara värt att låna till just det.. och få en månadsbetalning efter som man kanske ändå klarar av..

För att svara på din fråga.. tror det är svårt att låna om du inte är skriven i Sverigen.

Håller tummarna för dig!

Har du ingen inkomst av tjänst blir det väldigt lite lån

Bättre och snabbare här. Sjukvården i Sverige är inte alltid så bra. Dessutom kallt och jobbigt. Men firar gärna midsommar där.
Lätt att vara efterklok men var det värt 2 miljoner som du kunde använt på annat för att det gick snabbare och det är "kallt" i Sverige?
Inte bättre att flytta hem igen och få medecin och allt gratis igen så kommer du har pengar över till annat istället för att behöva låna till ngt.

När du ansöker om lån måste man ju ofta fylla i om man är frisk eller om det finns några sjukdomar.
Att fylla i att man är frisk när man inte är det borde vara bedrägeri men sen spelar det kanske inte så stor roll i läget du är.
Utan att vara bosatt i Sverige så blir det dessutom svårt att få lån

Avkastning på 47k i månaden.
Vilket betyder väldigt stora tillgångar i värdepapper?
Men ändå behöver man låna 100k för en helg? Istället för att sälja av lite värdepapper?

Luktar surt.

Inte för att jag förstår din situation så bra men med tanke på allt du gått igenom skulle jag anta att du är förbannad att du fick diabetes. Men jag vet inte om du kommer må bättre av att bränna en massa pengar på ett ohederligt sätt. Du skulle nog må bättre av att göra något mer "down to earth" typ laga en god mat med din familj. Eller ta en båttur om det inte kostar för mycket.

Hej, "wall of text"
Svår trådstart det här men det är som rubriken säger.
Men innan ni skriker att jag är självisk och ett j*vla mehä så vet jag det redan.

Jag är 25 år och lider av svår Diabetes typ 1. Med det så kommer det många följdsjukdomar t.ex Neuropati som är så smärtsam.

Bukspottkörteln, Gallblåsan är bortopereade förra året. Jag har tagit så mycket Insulin att jag nu är Insulin resistant.

Jag är bortom hjälp. Jag får så mycket mediciner jag vill, eller rättare vad jag betalar för.

Jag bor inte i Sverige så jag betalar all sjukvård och mediciner själv. Någon försäkring har jag inte eftersom jag haft Diabetes sedan jag var liten.

Jag har 47000sek netto varje månad i avkastning att leva på. Men det är inte bara sjukvård etc som kostar. Jag har 5 munnar att mätta och försörja. Inkl en hund.

Det är här de själviska lånen kommer in. Jag och mina nära vill LEVA den sista tiden jag har kvar. Utan den värsta smärtan och att gråta sig till sömns.

Det är inte alltid pengarna räcker till. Jag vet att jag har mycket pengar men bara mediciner kostar mig 22000sek i månaden. Tillägg läkare och sjuksköterskor.

Mina operationer kostade mig över 1, 2 miljoner förra året.
Nu vill jag kanske ta lån för att bara spendera på shopping och roliga saker.

Skulle jag ta ett lån så går jag ju in med vetskapen att jag inte kommer hinna betala tillbaka. Bedrägeri?

Mitt dödsbo kommer visserligen att ta hand om det.

Men är det lagligt för mig att ta ett eller flera lån i detta läge?

Förlåt för mycket text. Jag försöker alltid att framföra vad Diabetes gör med en. Det finns ingen bot, man äts bokstavligen inifrån.

Tack för att du läste.
/Mulan
Finns det inte insulinpump där och möjlighet till byte av insulin? Är själv typ1 diabetiker sen över 40 år tillbaka och har både diabetesretinopati( som gått från måttlig till lätt efter byte till pump)neuropati i både händer och fötter,bortopererad sköldkörtel så får ta medicin resten av livet.Finns mer följdsjukdomar men det går att hålla i schack.Har också blivit insulinresistent men byte av insulin har hjälpt.Insulinpump kan jag varmt rekommendera.Skulle råda dig att kolla upp det istället för att sätta dig i skiten med lån för att leva lyxigt en helg.Det gör det inte bättre.Med rätt vård har du bättre möjligheter än att skaffa skulder för kortare tids nöjen.

Tycker tyvärr att trådstarters historie känns fejk från början till start. Döende- och fokus ligger på att skaffa ett lån på hundra papp för att bränna av på en helg?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp