Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration 2018

Först och främst vill jag bara skriva att jag är inte så kunnig när det gäller KF och vad dem går efter för riktlinjer osv.. men jag blev så besviken..
Jag skulle få min skatteåterbäring nu på Tors eller fre.. jag har ännu inte fått något utmätningsbrev från KF och jag hoppades att jag skulle få mina pengar.
Men det såg jag idag på min slutgiltiga skatt att det hade gått direkt till kfm..
Jag blev så ledsen :,( trodde verkligen att jag skulle få pengarna innan dem började dra på min lön.. tycker man iaf kunde fått någon information att pengarna kommer gå till KF, detta slog undan benen på mig rejält.. :,(

Ni som har elaka kommentarer att skriva om hur dum jag är som tror jag skulle få min skatteåterbäring och att jag får skylla mig själv osv.. jag vet redan detta.
Jag blev bara så besviken.. :(

Tråkigt att höra, lider med dig.

När hade du som sista datum att betala din "Skuld att betala"?

Jag har en skuld som ska vara inbetald imorgon och sedan ytterligare en den 5e. Är sjukt stirrig över återbäringen. Hade så gärna fått den innan utmätning börjar.

Mina pengar som gick till KF automatiskt trots att min skuldsanering vunnit laga kraft, kommer troligen utbetalas till mig från KF med automatik enligt min handläggare som jag nyss pratat med.. Nån som vet ungefär hur lång tid det kan ta.?? Blir så ledsen for jag behöver verkligen pengarna denna vecka :-/

Har också fått skattebeskedet i Kivra och ser på Skatteverket (skattekonto) att pengarna är utbetalda till KFM, vilket är helt i sin ordning. Ni som inte fått besked ännu får nog det inom de närmsta dagarna, tror att Skatteverket måste "pytsa" ut beskeden efter någon bestämd ordning eftersom datasystemen skulle braka samman annars.

...men Lize, om jag loggar in på mitt skattekonto så står där likväl "Saldo 0kr", vilket känns lite märkligt. Känns ju som att Skatteverket inte ämnar betala ut min återbäring vid detta tillfälle. :(

Det innebär Kimsan72 att skatteverket "släppt" pengarna och att dom är på väg antingen till dig eller till KFm om man har skulder där.

Det står nämligen likadant hos mig :)

...men Lize, om jag loggar in på mitt skattekonto så står där likväl "Saldo 0kr", vilket känns lite märkligt. Känns ju som att Skatteverket inte ämnar betala ut min återbäring vid detta tillfälle. :(
Det står saldo 0 kr på mitt också men under saldot står ”senast bokförda transaktioner” där det finns mer info om utbetalning.

Saldo står också 0 för mej, titta under "senast bokförda transaktioner" längre ner; där står det för mej "2018-04-01 utbetalning" och så belopp.

Saldo står också 0 för mej, titta under "senast bokförda transaktioner" längre ner; där står det för mej "2018-04-01 utbetalning" och så belopp.

...men precis, men hos mig står det den senaste bokförda transaktionen var 2017-04-01, dvs. förra årets utbetlning... :(

Dum fråga men har du gjort några ändringar i deklarationen, reseavdrag eller så?

Inga ändringar... Jag godkände deklarationen den 20:e... Jag har hela tiden sett i appen att deklarationen var mottagen av Skatteverket den dagen...

Jag trodde att dom enbart gjorde EN körning gällande de som skall få utbetalt nu i april, dvs. den körning som uppenbarligen gjordes i natt...
Jag vet ju inte men som Lize skrev så borde det ju nästan låsa systemen om allt skickas på samma gång. Tyvärr har jag inget bättre svar eller kunskap.

Jag vet ju inte men som Lize skrev så borde det ju nästan låsa systemen om allt skickas på samma gång. Tyvärr har jag inget bättre svar eller kunskap.

Jag tror att Lize menade utskicket till kivra...att just det skulle ske i omgångar precis som när själva deklarationen skickades ut...
men självklart kan ingen veta 100%... ´just därför undrade jag om fler inte hade fått utbetalt när man loggade in i själva appen. Tack likväl för Dina svar :)

...men precis, men hos mig står det den senaste bokförda transaktionen var 2017-04-01, dvs. förra årets utbetlning... :(
Ok, då är de nog inte klara med dina uppgifter ännu, du får kolla imorgon igen (de har körningar varje vardagsnatt).

Jag tror att Lize menade utskicket till kivra...att just det skulle ske i omgångar precis som när själva deklarationen skickades ut...
men självklart kan ingen veta 100%... ´just därför undrade jag om fler inte hade fått utbetalt när man loggade in i själva appen. Tack likväl för Dina svar :)
Jag menade alltsammans, inte bara Kivra, utan även utbetalningarna.

Om Ni har lån hos Aasa Kredit, så pga. att dom INTE skickade in kontroll uppgifter till Skatteverket förrän nu den 22:a mars, så kommer vi INTE att få vår skatteåterbäring nu i början av april... Detta meddelade Skatteverket mig JUST NU...
Jag är verkligen HELT förtvivlad !!!!!!

Senast ändrad:
Jag menade alltsammans, inte bara Kivra, utan även utbetalningarna.

Helt förtvivlad är bara förnamnet !!! Fick precis veta av Skatteverkaet att pga. Aasa Kredit som jag har lån hos inte skickade in kontrolluppgifter för 2017 förrän nu 2018-03-22, så kommer jag inte få utbetalning av min återbäring förrän i juni... :(

Helt förtvivlad är bara förnamnet !!! Fick precis veta av Skatteverkaet att pga. Aasa Kredit som jag har lån hos inte skickade in kontrolluppgifter för 2017 förrän nu 2018-03-22, så kommer jag inte få utbetalning av min återbäring förrän i juni... :(
Då har Du väldigt dålig koll. När man får deklarationen så kollar man väl om alla har skickat in kontrolluppgifterna

Det var väl ett jävla onödigt inlägg. På detta forumet stöttar och hjälper vi varandra!

Tack finaste "Släpptallt"... men visst har han väll rätt i sakfrågan, men nä, det hjälper inte att sparka på någon som redan "ligger"... :( för just nu rinner bara mina tårar och här sitter jag på jobb...

Tack finaste "Släpptallt"... men visst har han väll rätt i sakfrågan, men nä, det hjälper inte att sparka på någon som redan "ligger"... :( för just nu rinner bara mina tårar och här sitter jag på jobb...
Det är inte så lätt att hålla reda på alla om man har många lån, kan undertecknad instämma med. Tycker verkligen synd om dej.

Man får bortse från sakfrågan ibland och ge stöd. Vi behöver ingen som sparkar nedåt i den situation vi sitter i.

Då har Du väldigt dålig koll. När man får deklarationen så kollar man väl om alla har skickat in kontrolluppgifterna
Nu är det ju faktiskt Aasa kredit som inte följt reglerna och lämnat uppgifterna i tid. Tyvärr blir det bara sämre och sämre på denna front. Resultatet för Kimsan72 hade väl blivit detsamma om hen ändrat själv i sin deklaration?

Då gäller det samma sak för mig. Skickade in min deklaration den 20e mars. Såg förra veckan att Aasa kredit lagt till någon fjantsumma till ränta och att det gjorts ändringar i min deklaration.
Stämmer detta att man inte får återbäringen nu trots att man skickade in det den 20e vet jag inte vad jag tar mig till.

Nu är det ju faktiskt Aasa kredit som inte följt reglerna och lämnat uppgifterna i tid. Tyvärr blir det bara sämre och sämre på denna front. Resultatet för Kimsan72 hade väl blivit detsamma om hen ändrat själv i sin deklaration?

Ja, dessvärre är det ju så... och man har ju hela tiden utgått från att så länge man inte "själv" gör några ändringar/tillägg i deklarationen och den inte tas ut för särskild genomgång, så ska man kunna känna sig rätt säker på att få utbetalt nu i april. Inte någonstans har jag kunnat utläsa att utbetalningen stoppas om nya ränte uppgifter inkommer, men det kanske jag borde förstå... Själv arbetar jag med fastigheter inte deklarationer, så jag har inte varit insatt i detta... :(

Fått höra samma sak, detta hände min sambo.
Helt jävla sanslöst.

Då gäller det samma sak för mig. Skickade in min deklaration den 20e mars. Såg förra veckan att Aasa kredit lagt till någon fjantsumma till ränta och att det gjorts ändringar i min deklaration.
Stämmer detta att man inte får återbäringen nu trots att man skickade in det den 20e vet jag inte vad jag tar mig till.

Jag ringde Skatteverket i förmiddags för att jag inte såg någon utbetalning utförd från mitt skattekonto och det var dessvärre svaret jag fick att eftersom Aasa Kredit inkommit med ränte uppgifter så här sent, så sker ingen utbetalning av skatteåterbäringen nu i april... :( Jag är oxå helt förtvivlad... :(

Detta är det värsta jag har varit med om. Katastrof.

Det var väl ett jävla onödigt inlägg. På detta forumet stöttar och hjälper vi varandra!
Må så vara, men var och en har ett eget ansvar att kolla så att allt står med i deklarationen. Är man så ”hungrig” på återbäringen så bör man ha kollat så att allt är med. Hade personen i fråga gjort det och bett kreditföretaget göra det innan 28:e mars hade de varit lugnt.

Må så vara, men var och en har ett eget ansvar att kolla så att allt står med i deklarationen. Är man så ”hungrig” på återbäringen så bör man ha kollat så att allt är med. Hade personen i fråga gjort det och bett kreditföretaget göra det innan 28:e mars hade de varit lugnt.

Jag hör vad Du säger och jag förstår Ditt tänk... Aasa rapporterade in dessa uppgifter den 22:a mars, dvs. efter jag hade deklarerat. Hade jag fått vetskap om detta, så hade jag säkert kunna gått in och godkänt deklarationen igen innan den 28:e, men dessvärre hade jag ingen vetskap om denna ändring av ränteuppgifter... :(

Jag hör vad Du säger och jag förstår Ditt tänk... Aasa rapporterade in dessa uppgifter den 22:a mars, dvs. efter jag hade deklarerat. Hade jag fått vetskap om detta, så hade jag säkert kunna gått in och godkänt deklarationen igen innan den 28:e, men dessvärre hade jag ingen vetskap om denna ändring av ränteuppgifter... :(
Jag lider med dig och hoppas att det reder ut sig på så bra sätt som möjligt.

Kan Du inte logga in på Ditt skattekonto och se hur det ser ut... Om någon utbetlning har skett?
Jag tänker att hoppet är det sista som överger en och när jag ringde idag till Skatteverket, så fanns det 350 handläggare som besvarade frågor per telefon och man kan väll bara hoppas att den jag pratade med inte hade koll... dock är väll det naivt av mig att hoppas på... :(

Synd att skatteverket inte meddelade de.

Vad ska det stå på skattekontot om dom har betalat ut?

Synd att skatteverket inte meddelade de.

Ja, sen har Du helt rätt i att man bör ha koll på vilka som skall inkomma med ränte uppgifter, men även om jag så hade vetat, vad hade det spelat för roll...? Jag ser andra här ute som hade noterat att dom inte hade rapporterat in räntan och som hade påpekat det för lånegivaren, men utan resultat/gehör från dom ... :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp