- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Vad ska det stå på skattekontot om dom har betalat ut?
Det står under "senast bokförda transaktioner" om man skrollar ner på "skattekonto" sidan...
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Vad ska det stå på skattekontot om dom har betalat ut?
Kan Du inte logga in på Ditt skattekonto och se hur det ser ut... Om någon utbetlning har skett?
Jag tänker att hoppet är det sista som överger en och när jag ringde idag till Skatteverket, så fanns det 350 handläggare som besvarade frågor per telefon och man kan väll bara hoppas att den jag pratade med inte hade koll... dock är väll det naivt av mig att hoppas på...![]()
Men vad ska det stå där om dom har betalat ut nu?
asså lugn nu. Jag har Aasa Kredit och kan bekräfta att jag kommer få mina pengar på fredag jag har loggat in och se på skatteverket och dom har betalat ut min summa imon trots dom var sen.

Och du skickade alltså in din deklaration innan Aasa Bedrägeri skickade in sina ränteuppgifter?asså lugn nu. Jag har Aasa Kredit och kan bekräfta att jag kommer få mina pengar på fredag jag har loggat in och se på skatteverket och dom har betalat ut min summa imon trots dom var sen.
Och du skickade alltså in din deklaration innan Aasa Bedrägeri skickade in sina ränteuppgifter?

Man får ett meddelande på mejlen att det finns ett brev från skatteverket och logga in via kivraVad ska det stå på skattekontot om dom har betalat ut?
För jäkligt att de skickat så sentJapp korrekt jag gjorde inga ändringar även om jag fick assa kredit medeleande förra veckan som du. Kolla på hemsidan imon om det har blivit uppdaterad
Ligger det skuldsaldo hos kfm så ryker den först tyvärr och om sista betalningsdag jag varitTråkigt att höra, lider med dig.
När hade du som sista datum att betala din "Skuld att betala"?
Jag har en skuld som ska vara inbetald imorgon och sedan ytterligare en den 5e. Är sjukt stirrig över återbäringen. Hade så gärna fått den innan utmätning börjar.
Om sista betalningsdag passeratLigger det skuldsaldo hos kfm så ryker den först tyvärr och om sista betalningsdag jag varit
Det brukar inte ta den om inte något beslut om utmätning ska ske och om inte sista betalningsdag passeratTråkigt att höra, lider med dig.
När hade du som sista datum att betala din "Skuld att betala"?
Jag har en skuld som ska vara inbetald imorgon och sedan ytterligare en den 5e. Är sjukt stirrig över återbäringen. Hade så gärna fått den innan utmätning börjar.
Menar du att pengarna kom till ditt privata konto först innan kronofogden tog dem?Det är du inte ensam om.
Jag såg att kfm tog min skatteåterbäring på 13000 kronor, men jag är lika glad ändå eftersom jag hann ta ut pengar från mina två konton i kontanter
Livet fortsätter och skulden minskar för varje månad![]()
Kronofogden och skatteverket samkör sina filer och har man skuld hos kfm går pengar direkt över till domMenar du att pengarna kom till ditt privata konto först innan kronofogden tog dem?
Jag loggade in på skatteverkets hemsida och då stod det att min deklaration inte var inskickad pga av en ändring i deklarationen, var bara att skicka in den igen. För mig innebär väl detta att det inte kommer några pengar i april, ser ingen utbetalning nu iallafall.
Jag hadeMenar du att pengarna kom till ditt privata konto först innan kronofogden tog dem?
Jag hade redan pengar på två konton som jag tömde innan kfm tog mina skattepengar.Menar du att pengarna kom till ditt privata konto först innan kronofogden tog dem?
Jag hade
Jag hade redan pengar på två konton som jag tömde innan kfm tog mina skattepengar.
Jag hade
Jag hade redan pengar på två konton som jag tömde innan kfm tog mina skattepengar.
?Stämmer bra, tog ut mina sparade pengar innan kfm gjorde utmätning på mina konton.Det låter som två saker som inte har med varandra att göra det.
Stämmer precisMen dom pengarna var inte dina skattepengar?
Menar du att du tömde dina bankkonton på "vanliga" pengar?
Eller vad menar du?

Mina skattepengar gick direkt till kfm och jag skriver ner min totala skuld x antal tusen, skönt! Visst hade det vatt gott och få dom på kontot men nu har jag en skuld och den minskade lite till vilket gör mig glad![]()
Jag hade skickat in innan,men när jag läste era inlägg så kollade jag upp och då stod det att den inte var inskickad. Jag har inte gjort någon ändring själv utan det var kontrolluppgiften från aasa som var ändrat.Var det Du själv som hade gjort någon ändring? Hade Du redan skickat in deklarationen tidigare...?
Jag hade skickat in innan,men när jag läste era inlägg så kollade jag upp och då stod det att den inte var inskickad. Jag har inte gjort någon ändring själv utan det var kontrolluppgiften från aasa som var ändrat.
Japp kom i middags beskedetSå Du kan likväl se nu att dom har blivit utbetalda, men att dom istället gick till KF? Imorse skrev Du att Du inte kunde se något...
Stämmer bra, tog ut mina sparade pengar innan kfm gjorde utmätning på mina konton.
För kfm har skickat mig papper om löneutmätning som jag fyllt i förra veckan via deras e-tjänst.Varför hade du fått för dig att kfm skulle göra en koll just precis nu då..?
För kfm har skickat mig papper om löneutmätning som jag fyllt i förra veckan via deras e-tjänst.
Beror på om bankerna vill släppa de tidigare eller ej. Skatteverket har inte med saken att göra då de redan är skickat iväg filerna till bankerna.Kan vi utgå ifrån att skatten kommer tidigare än befarat kanske?
Skatteverket har ju redan skickat iväg pengarna ifrån sig.

Det ser verkligen kört ut för mig pga Aasa Kredit inkom med ränte uppgifterna försent... Ingen utbetalning av skatteåterbäringen för mig i natt heller... OM jag bara hade haft bättre koll... Känner mig verkligen helt knäckt![]()
Ring Skattemyndigheten idag.Det ser verkligen kört ut för mig pga Aasa Kredit inkom med ränte uppgifterna försent... Ingen utbetalning av skatteåterbäringen för mig i natt heller... OM jag bara hade haft bättre koll... Känner mig verkligen helt knäckt![]()
Samma för mig.Nu ser jag skatteåterbetalningen på mitt lönekonto men de är ännu inte disponibla kanske i eftermiddag![]()