Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklaration 2018

Jag vill också ha svar på detta? Måste man vänta även om man tar bort inrapporterad ränta?
Ja du får inte ändra något om du vill ha skatteåterbäringen till påsk. Bara godkänna och skicka in.

Kom ihåg att det inte bara är räntor ni får tillbaka på utan också om er arbetsgivare betalat in för mycket skatt åt er.

Får ni behålla skatten eller tar KFM den?
2: Vad får ni tillbaka om svaret är ja på ovan?
3: Hur stort är ert underskott?
4: Har er inkomst ökat?

Jag blir jätteless om kfm tar min återbäring..
Kanske får tillbaka 8 eller något.
25? Jag har inte kollat kontrolluppgifterna så noga om jag ska vara ärlig.
Nej, sänkts med 50-100 mot 2017s deklaration.
Gissar att betyget blir något sämre pga det.

Lasseman,
50-100.000 lägre inkomst på en statlig tjänst, how come om man får fråga?

Ja du får inte ändra något om du vill ha skatteåterbäringen till påsk. Bara godkänna och skicka in.

Okej men om man tar bort räntor. Får man besked i Kivra senare igen då eller skickas det per ordinaire post? Hur fungerar det?

Ni kommer inom 24 timmar kunna få ert skattebesked på Kivra.
Ringde skatteverket nu.

Okej tack för svaret. Är i behov av återbäringen men vill inte pissa ner min UC med all time high i underskott som är en tredjedel av min årslön. Kommer sätta många käppar i hjulet för eventuellt samlingslån. Hur ska jag göra? Hmm :)

Ni kommer inom 24 timmar kunna få ert skattebesked på Kivra.
Ringde skatteverket nu.

Är det någon idé att logga in på Kivra då och då tror du eller skickas det ett mail samma sekund som det landar där tro?

Du får notifikation ett litet grönt "K" Högst upp när du får ett nytt medelande där så du behöver nog inte logga in, det tror jag inte.

Om jag förstått det hela rätt så om man ska göra ändringar är det väl ingen idé att deklarera nu? Man får väl inte slutgiltiga förrän juni då?

När man får den i Juni får man den i kivra då också?

Nu kom min på kivra

Åh, då kanske de fortsätter att skicka ut under kvällen/natten. Sker det manuellt eller, någon som vet? Tycker inte det borde behöva ta flera dagar att få ut allas annars

Enligt damen på skatteverket bör alla med kivra fått det innan 12.00 imorgon så skriv gärna hur det är för er så man får koll :)

Skriv gärna också svar på :

1: Får ni behålla skatten eller tar KFM den?

Lasseman,
50-100.000 lägre inkomst på en statlig tjänst, how come om man får fråga?

Dels var jag sjuk och vabbade en del, sen tog avslutade jag ett antal IPSsparanden 2016 som drog upp inkomsten bra i förra deklarationen, det är nog största skillnaden.

Så här står det på min Kivra innan jag loggar in:
Deklarationen skickas 7-9 mars. Du kan deklarera hos Skatteverket fr.o.m. 20 mars. Så de har ändrat från 8-9 mars till 7-9 mars.

Loggar in var?
på appen?

Var står den texten?

Tjejen fick just sin via "Min myndighetspost" och jag ser nu att jag fick mina förra dit också. Kanske får hålla koll på båda

Tjejen fick just sin via "Min myndighetspost" och jag ser nu att jag fick mina förra dit också. Kanske får hålla koll på båda

Du får digital myndighetspost hos Kivra

Vill du ha digital post från kommuner och myndigheter i brevlådan Min myndighetspost behöver du byta brevlåda för tjänsten Mina Meddelanden och aktivera en brevlåda i Min myndighetspost

Så står det där på mig Gaston! Så antar att det är Kivra som gäller för mig :D

Du får digital myndighetspost hos Kivra

Vill du ha digital post från kommuner och myndigheter i brevlådan Min myndighetspost behöver du byta brevlåda för tjänsten Mina Meddelanden och aktivera en brevlåda i Min myndighetspost

Så står det där på mig Gaston! Så antar att det är Kivra som gäller för mig :D

Jag får tydligen alla mina UC, Creditsafe osv till Kivra, men deklarationen, från Transportstyrelsen (senast ett körförbud) till "Min myndighetspost".

Skriv ut i takt med att ni får det så att man kan hålla koll!

Inget på min Kivra nu midnatt 00.01 den 8 mars!

Då antar vi att det kommer imorgon under morgonen eller dagen!

Inget på min Kivra nu midnatt 00.01 den 8 mars!

Då antar vi att det kommer imorgon under morgonen eller dagen!
Inget hos mig heller än så hoppas på att den kommer nu under natten eller på förmiddagen.

Lycka till.
Hoppas du får mer än du räknar med :)!

Tack det hoppas jag också

En kille som jobbar med mig var nere i vårt träsk, han hade alltså helt absurda lån/räntor och dylikt, det visade sig att han hade betalat så mycket räntor att han räknade med att få tillbaka 47.000

Kan berätta att han blev duktigt sur när det visade sig att arbetsgivaren betalat in 1500 för lite i månaden och hela räntan åts upp av arbetsgivaren feltaxering...

Jag hoppas också på deklarationen idag! Jag önskar verkligen att de blir ca 20 000 tillbaka, har dessutom rätt att göra avdrag för resor. Men skulle jag få något liknande som din arbetskamrat Terry, då skulle jag bryta ihop :( hehe

Nu har min kommit men jag är totalt lost på deklaration känner Jag, fattar egentligen ingenting :)

1: Får ni behålla skatten eller tar KFM den?
Får behålla

13 867

57438

Ja med ca 40 000

Ska försöka göra avdrag för resor också, vetetusan hur de ska gå

Nu har min kommit också! 78 000 i kvarskatt :(

Hade kvar en gammal jämkning då jag dels hade högre ränteutgifter men också lägre inkomst så det blev en dubbelsmäll i deklarationen då jag både hade för hög inkomst och skattade alldeles för lite pga ränteutgifterna var för låga

Hade kvar en gammal jämkning då jag dels hade högre ränteutgifter men också lägre inkomst så det blev en dubbelsmäll i deklarationen då jag både hade för hög inkomst och skattade alldeles för lite pga ränteutgifterna var för låga

Ok, men förhoppningsvis så visste Du om att denna problematik skulle uppstå, men surt likväl :(

Nja inte riktigt att det skulle bli så illa, men trodde att jag kanske skulle landa på en kvarskatt runt 10 000 men får erkänna att jag hade nog lite svårt att förstå hur stora konsekvenserna blir om man jämkar fel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp