• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Den officiella tråden om Loanstep

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Har lovat mig själv att sluta med smslån och har faktiskt inte tagit nått på nästan 2år :) (Har dock lånat via lendo för att lösa gamla synder..)
Hursomhelst är jag nu i stort behov av en tillfällig lösning då kalkylen inte riktigt går ihop vid löning just denna månad..

Och läste då om detta och vill gärna höra om det är någon som har erfarenhet av loanstep och kan rekommendera eller avråda?
Det står ju klart och tydligt på deras sida att för ett lån upp till 5000kr att OM man betalar tillbaka inom 14 dagar så betalar man endast det lånade beloppet och all ränta och avgifter m.m stryks. Dessutom ingen UC.

Kommer att få loss en summa pengar bara nån vecka efter lön och det är därför jag överhuvudtaget överväger detta lån, men annars får jag lösa det på annat vis eller i värsta fall låna via credway men då blir det ju inte kostnadsfritt.

Så är dom krångliga att ha att göra med eller är det så enkelt som det låter??

Jag lånade där för drygt en månad sedan med 11 betalningsanmärkningar.

Lånade 5000, fick pengarna samma dag, ingen UC. Jag betalade tillbaka efter typ 10-12 dagar, och det kostade mig inte ett öre, utan det var exakt 5000 att betala tillbaka. Mycket bra när kortkrediten inte räcker till...
 
C

Cashbun

Gäst
Poäng: 0
Jag har lånat en gång ifrån loanstep för nån månad sen och då var det ingen avgift på 1000kr inom 14 dagar. Lånade 1000kr nu igen och det verkar vara samma sak som gäller, ingen ränta, inga avgifter inom 14 dagar. Hur kan de gå ihop på det? Räknar de med att så stor procent av de som lånar inte betalar inom 14 dagar?

Eller det kanske är nåt jag inte tänkt på?
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Jag har lånat en gång ifrån loanstep för nån månad sen och då var det ingen avgift på 1000kr inom 14 dagar. Lånade 1000kr nu igen och det verkar vara samma sak som gäller, ingen ränta, inga avgifter inom 14 dagar. Hur kan de gå ihop på det? Räknar de med att så stor procent av de som lånar inte betalar inom 14 dagar?

Eller det kanske är nåt jag inte tänkt på?

Tja, de flesta som lånar där ligger antagligen inte jättebra till ekonomiskt, så det kan man väl anta att rätt många inte hinner betala av inom den räntefria tiden. Medelsvensson kan ju gå till sin bank och skaffa ett kreditkort där det går att få mycket längre räntefri kredit än vad Loanstep erbjuder, och framförallt på mycket större summor om man så vill. Jag, som har tio betalningsanmärkningar, får hålla tillgodo med Loanstep.
 
C

cashbun

Gäst
Poäng: 0
Tja, de flesta som lånar där ligger antagligen inte jättebra till ekonomiskt, så det kan man väl anta att rätt många inte hinner betala av inom den räntefria tiden. Medelsvensson kan ju gå till sin bank och skaffa ett kreditkort där det går att få mycket längre räntefri kredit än vad Loanstep erbjuder, och framförallt på mycket större summor om man så vill. Jag, som har tio betalningsanmärkningar, får hålla tillgodo med Loanstep.


Okej du har en poäng. De har inte direkt bäst ränta med 300kr ränta+avgift på 1000kr. Sen gäller det där med gratis i 14 dagar i och försig bara för lån upp till 5000kr.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp