• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Den officiella tråden om Savelend!

L

Linda

Gäst
Poäng: 0
Hej hoppas någon kan hjälp mig! Savelend har äntligen bestämt sig för att skicka mitt lån till inkasso, jag bad om att dom skulle skicka vidare direkt men dom mena på att det går inte! Nu fick jag då brevet från alektum att jag har en skuld på Savelend på 9718kr (lån på 5000kr) med alla jäkla förlängningsavgifter har det blivit så mycket! Är det något man kan göra åt detta?! Ska jag bestrida fakturan eller vad gör man!?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Hej hoppas någon kan hjälp mig! Savelend har äntligen bestämt sig för att skicka mitt lån till inkasso, jag bad om att dom skulle skicka vidare direkt men dom mena på att det går inte! Nu fick jag då brevet från alektum att jag har en skuld på Savelend på 9718kr (lån på 5000kr) med alla jäkla förlängningsavgifter har det blivit så mycket! Är det något man kan göra åt detta?! Ska jag bestrida fakturan eller vad gör man!?

Du kan inte göra någonting åt det tyvärr. Avtalet visar tydligt dessa kostnader. Bestrider ärendet gör man endast när man vill tjäna tid eller tycker att skulden är felaktig.
 
L

Linda

Gäst
Poäng: 0
Du kan inte göra någonting åt det tyvärr. Avtalet visar tydligt dessa kostnader. Bestrider ärendet gör man endast när man vill tjäna tid eller tycker att skulden är felaktig.
Ok! Jag förstår att dom får göra 1 st förlängning, men att göra flera förlängningar av mitt lån är ju inte ok! Är du helt säker på detta?
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 101
Mottagna reaktioner
2 472
Poäng
1 557
Du kan inte göra någonting åt det tyvärr. Avtalet visar tydligt dessa kostnader. Bestrider ärendet gör man endast när man vill tjäna tid eller tycker att skulden är felaktig.
Stämmer tyvärr, finns inga gränser hur mycket en förhållandevis liten skuld kan stiga. Jag har bett flera av mina långivare att verkställa utmätning av skulden hos KFM, men ett par stycken har vägrat, så räntor och avgifter bara rusar iväg.
 
L

Linda

Gäst
Poäng: 0
Stämmer tyvärr, finns inga gränser hur mycket en förhållandevis liten skuld kan stiga. Jag har bett flera av mina långivare att verkställa utmätning av skulden hos KFM, men ett par stycken har vägrat, så räntor och avgifter bara rusar iväg.
Ok men då vet jag! Tack så hemsk mycket för eran expertis! Uppskattas verkligen, ska kontakta alektum nu och hoppas på en bra avbetalning!
 

AW89

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
27 Maj 2015
Meddelanden
637
Mottagna reaktioner
67
Poäng
217
Ok men då vet jag! Tack så hemsk mycket för eran expertis! Uppskattas verkligen, ska kontakta alektum nu och hoppas på en bra avbetalning!
Alektum är lätta att ha å göra m, men man måste ringa de svarar inte på mejl :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp