Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Egentligen är allt politikernas fel, man skulle ta tag i det för 15 år sedan istället för att soppa under mattan som dem gjorde, nu har det minst sagt eskalerat. Polisen ska ha mer befogenheter, lagen ska vara mycket hårdare (ett straff ska vara avskräckande också).Nu håller man på med det men det kommer att ta tid.
Politik kan vi inte diskutera här, så det släpper vi direkt.

Egentligen är allt politikernas fel, man skulle ta tag i det för 15 år sedan istället för att soppa under mattan som dem gjorde, nu har det minst sagt eskalerat. Polisen ska ha mer befogenheter, lagen ska vara mycket hårdare (ett straff ska vara avskräckande också).Nu håller man på med det men det kommer att ta tid.
Det är sanningen som så många inte vill befinna sig med. Sätt in mer resurser för barnen som går i skolan nu och för framtiden.En bra skolgång stärker barn och ungas framtidsutsikter och är en av de viktigaste skyddsfaktorerna för att förebygga utanförskap, kriminalitet, missbruk och ohälsa det finns det forskning på.Men för alla övriga är det hårt mot hårt som gäller måste sluta daltas med individer som helt saknar uppfostran,moral och respekt mot andra.

Det brukar lösa sig, det har varit så när väst åkt på och dom tyckt att vi ska ha hjälm.
Sällsynta ärenden dock
Precis det är inte direkt riskfritt men det är väl oftast bara ord som iof kan vara väldigt obehagliga för stunden.Men det är nog tänkt att ni kommer ha stöd, en patrullbil som möter er på platsen i början av avhysningen iom den nya lagen. Sen om det finns resurser tillgängliga är ju en annan sak.

Precis det är inte direkt riskfritt men det är väl oftast bara ord som iof kan vara väldigt obehagliga för stunden.Men det är nog tänkt att ni kommer ha stöd, en patrullbil som möter er på platsen i början av avhysningen iom den nya lagen. Sen om det finns resurser tillgängliga är ju en annan sak.

Ingen aning om det står nåt sånt i hyreslagen, det vore ett udda ställe att skriva det på. KFM har redan stöd att begära polisens hjälp när man tror det kan bli gruff eller så. 3 § 3 kap Utsökningsförordningen.

Ingen aning om det står nåt sånt i hyreslagen, det vore ett udda ställe att skriva det på. KFM har redan stöd att begära polisens hjälp när man tror det kan bli gruff eller så. 3 § 3 kap Utsökningsförordningen.
Ja det har du rätt i att det redan gör. :)

Ska åka och kika på husvagn i helgen, har någon några tips förutom klassikern fukt?

Ska åka och kika på husvagn i helgen, har någon några tips förutom klassikern fukt?
Om det är säkerhetskoppling så kolla att det inte är fett på friktionsplattorna i den, dragkulan måste vara helt ren från fett. Lite halvdyr historia att byta plattorna i säkerhetskopplingen…

Och självklart skall gasolen vara besiktigad och provtryckt. Även att gasolslangarna inte gått ur datum (dom är trycka med tillverkningsdatum på slangen), max 10 år gamla.

Om det är säkerhetskoppling så kolla att det inte är fett på friktionsplattorna i den, dragkulan måste vara helt ren från fett. Lite halvdyr historia att byta plattorna i säkerhetskopplingen…

Och självklart skall gasolen vara besiktigad och provtryckt. Även att gasolslangarna inte gått ur datum (dom är trycka med tillverkningsdatum på slangen), max 10 år gamla.
Smart det där med säkerhetskopplingen.

Tänkte mer tips på vad man ska undvika/tråna efter för märkte och så också.

Om man ska utgå ifrån vilka märken vi på min tid hade minst problem med är det Kabe.

Då skulle jag kolla på Hobby, bra kvalite för priset. Ganska stora vagnar i förhållande till vikten.
Och dessutom trevliga inredningar.

Men annars är det ju Kabe och Polar som är i mitt tycke bäst för vintercamping.

Golvvärme att föredra oavsett fabrikat.

Då skulle jag kolla på Hobby, bra kvalite för priset. Ganska stora vagnar i förhållande till vikten.
Och dessutom trevliga inredningar.

Men annars är det ju Kabe och Polar som är i mitt tycke bäst för vintercamping.

Golvvärme att föredra oavsett fabrikat.
Kikade på ett par hobbyvagnar. Trevliga men insåg att det eventuellt måste bytas bil också..

Skulle kika på en idag i Malmö men den såldes framför ögonen på mig.
Köpte bra mjukglass i stället
Glass förvisso väldigt gott också.

Var det en nyare modell? Klarade Du dig på vikten med befintlig bil?
Men surt sa räven när det blir så, när man hittat något som passar.

Glass förvisso väldigt gott också.

Var det en nyare modell? Klarade Du dig på vikten med befintlig bil?
Men surt sa räven när det blir så, när man hittat något som passar.
Gott. Och billigare än husvagn.
Jag har inte kvar annonsen, en cabby i alla fall, den fick jag dra men inte lasta fullt ut, 30 kg för tungt om jag maxar.

Att de värsta låne-aktörerna försvinner borde ju bara vara av godo. Men varför skulle till exempel Lendo drabbas (utöver att inte ha med de som försvunnit i sitt utbud), de är ju bara en förmedlare? Någon som förstår?
De driver väl på överskuldsättningen mer än enskilda banker gör genom sin aggresiva marknadsföring.

Men det kan vara så enkelt att de styrande inte förstår skillnaden..

Jag kom att tänka på att minns någon förr när en UC-förfrågan låg kvar i 36 månader!!! (Känns ju orimligt länge nu)

Jag kom att tänka på att minns någon förr när en UC-förfrågan låg kvar i 36 månader!!! (Känns ju orimligt länge nu)
Det minns jag. Hade fått en väldig massa upplysningar i samband med byte av bostad, jag hade efter det problem med kreditvärdighet, bestämde mig för att vänta ut de 3 åren. Efter typ 2år och 10 månader märkte jag att man ändrat till 12 månader strax efter jag blev nekad något pga massa upplysningar. Hade väntat nästan 3 år i onödan, men det gick ju bra ändå.

Collectia, ännu ett bolag som gör som dom vill. Dom lovade att återkomma om en förfrågan om uppskov på en räkning till slutet av maj. Det var i april och dom har inte återkommit som utlovat. Sen plötsligt dimper det ner en ny räkning från deras egna inkasso som är dubbelt så dyr som den första pga kostnader. Har givetvis kontaktat dom men förväntar mig inget svar.

Det minns jag. Hade fått en väldig massa upplysningar i samband med byte av bostad, jag hade efter det problem med kreditvärdighet, bestämde mig för att vänta ut de 3 åren. Efter typ 2år och 10 månader märkte jag att man ändrat till 12 månader strax efter jag blev nekad något pga massa upplysningar. Hade väntat nästan 3 år i onödan, men det gick ju bra ändå.
Haha, men så drygt!

Collectia, ännu ett bolag som gör som dom vill. Dom lovade att återkomma om en förfrågan om uppskov på en räkning till slutet av maj. Det var i april och dom har inte återkommit som utlovat. Sen plötsligt dimper det ner en ny räkning från deras egna inkasso som är dubbelt så dyr som den första pga kostnader. Har givetvis kontaktat dom men förväntar mig inget svar.
Har du mejlat med dom? Påvisa underlag annaes bifoga tid du ringde dom syns ju i din samtalshistorik. Majoritet av inkassobolag noterar alla samtal o många spelas även in.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp