Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Har du mejlat med dom? Påvisa underlag annaes bifoga tid du ringde dom syns ju i din samtalshistorik. Majoritet av inkassobolag noterar alla samtal o många spelas även in.
Jag mejlade dom på mina sidor om uppskovet och fick till svars att dom skulle återkomma. Sen försökte dom hävda att dom inte alls lovat återkomma. Hade skärmdump och då skyllde dom på att jag bett om uppskov till slutet av maj och dom då tagit ett datum som dom menade var sista. Utan att svara så hur skulle jag veta. Men när jag påvisade även det mejlet och att dom hade fel så backade dom och sa att om jag betalar omgående tar dom bort inkassokostnaden.

Jag mejlade dom på mina sidor om uppskovet och fick till svars att dom skulle återkomma. Sen försökte dom hävda att dom inte alls lovat återkomma. Hade skärmdump och då skyllde dom på att jag bett om uppskov till slutet av maj och dom då tagit ett datum som dom menade var sista. Utan att svara så hur skulle jag veta. Men när jag påvisade även det mejlet och att dom hade fel så backade dom och sa att om jag betalar omgående tar dom bort inkassokostnaden.
Då tänker jag det står ju i mejlet som du säkert själv ser på mina sidor? Du har enligt GDPR rätt o begära ut alla noteringar/mejl du skickat till dom. Kan vara till din fördel! :)

Då tänker jag det står ju i mejlet som du säkert själv ser på mina sidor? Du har enligt GDPR rätt o begära ut alla noteringar/mejl du skickat till dom. Kan vara till din fördel! :)
Jag skrev ju att jag hade påvisat mejlet, så då backade dom. Jag tar alltid viktiga frågor skriftligt med folk eller bolag man inte kan lita på helt :facejoy:

Jag skrev ju att jag hade påvisat mejlet, så då backade dom. Jag tar alltid viktiga frågor skriftligt med folk eller bolag man inte kan lita på helt :facejoy:
Missade att dom backat. Men skönt, skriftligen är det bästa :) Då kan dom säga vad dom vill..

Nån som har erfarenhet av Kommunal A-kassa? Tog 8 veckor för vännen att få beslut då dom hanterar alla ärenden i turordning. Nu ska vännen omprova en sak i ärendet. Tar det ytterligare 8 veckor nu? Stod bara att det hamnar i kö och tas efter turordning. Kan ju inte hamna i samma kö och ta 8 veckor till?

Nån som har erfarenhet av Kommunal A-kassa? Tog 8 veckor för vännen att få beslut då dom hanterar alla ärenden i turordning. Nu ska vännen omprova en sak i ärendet. Tar det ytterligare 8 veckor nu? Stod bara att det hamnar i kö och tas efter turordning. Kan ju inte hamna i samma kö och ta 8 veckor till?
Jag vet inte men det kan ju vara som hos skuldsanering, en annan kö för omprövning och den är ännu längre.

På tal om jobb... har haft 3 extrajobb under året (jobbar redan heltid), målet var att komma upp i 100 000 kr inkomst från extrajobben. Kollade mina lönespec idag och ser att jag är uppe i 145 427 kr brutto, har inte kunnat jobba så mkt i december men kommer antagligen att avsluta året med ca 150 000 kr fr extrajobben. Hade jag inte fått de pengarna hade situationen varit betydligt värre. Visst är det tufft ibland att sluta på sitt vanliga jobb kl 18 och sen åka direkt och jobba flera timmar till.... jobbar mån - sön, har på sin höjd haft max 15 lediga söndagar på hela året och 3 veckors semester men för mig är det SÅ VÄRT!!!! Klappar mig själv på axeln.
Hej, får jag fråga vad är för extra jobb? Behöver verkligen jobbar extra.

Ok, ska kolla. Har kollat på AF men svårt där med extra jobb. Tack!
Jag tror att chanserna att få extrajobb via AF är minimala, Bättre kolla andra kanaler. Även Facebook har olika jobbgrupper. Fick jättetrevligt café jobb via Facebook en gång.

Har en skuld på Visma som bara består av påminnelseavgifter. Några av påminnelseavgifterna har höjts några kronor i ränta men dom flesta står still. Någon som vet hur det kommer sig? Får dom ta ränta på påminnelseavgifter?

Har en skuld på Visma som bara består av påminnelseavgifter. Några av påminnelseavgifterna har höjts några kronor i ränta men dom flesta står still. Någon som vet hur det kommer sig? Får dom ta ränta på påminnelseavgifter?
Man får inte ta ut ränta på påminnelse avgifter.

Man får inte ta ut ränta på påminnelse avgifter.
Dom tar ränta på inkassokostnaden på 180 kr och på påminnelseavgifter. Är det bara påminnelseavgifter dom ej går ta ränta på? Inkassokostnaden på 180 kr, får dom ta ränta på den?

Dom tar ränta på inkassokostnaden på 180 kr och på påminnelseavgifter. Är det bara påminnelseavgifter dom ej går ta ränta på? Inkassokostnaden på 180 kr, får dom ta ränta på den?
Ja dom får ta ränta på Inkassokostnaden tyvärr.

Ja dom får ta ränta på Inkassokostnaden tyvärr.
Tack Patron för svar. Kan du hjälpa mig med en fråga. Inkassokostnaderna är elräkningar. Vissa är på 180 kr. Vissa är på 180 kr plus 200 kr övriga avgifter. Står så på fakturorna. Vad är det för 200 kr?

Tack Patron för svar. Kan du hjälpa mig med en fråga. Inkassokostnaderna är elräkningar. Vissa är på 180 kr. Vissa är på 180 kr plus 200 kr övriga avgifter. Står så på fakturorna. Vad är det för 200 kr?
Jag tror det är en uppmaningskostnad som tas ut enligt ellagens 11kap för privatpersoner vid inkassokrav.

Att upprätthålla en god statsförvaltning är oerhört viktigt, ännu ett exempel på när det inte lyckas.

Undrar vad som faktiskt hänt där, vad slarvet består i. Jag är inte jätteförvånad. på FK verkar det verkligen ska gå undan med det mesta.

Udda vecka. Fick första inkassokravet på typ 20 år eller något.

Välkommen i klubben ;)

Väntar bara på Lassemans tråd om det inkassobolaget går att förhandla med eller inte. Eller om man ska svara på en senare delgivning direkt, eller vänta tills sista dagen. ;)

Väntar bara på Lassemans tråd om det inkassobolaget går att förhandla med eller inte. Eller om man ska svara på en senare delgivning direkt, eller vänta tills sista dagen. ;)
Haha, ja bli uppsökt hos arbetsgivaren vore smidigt, det är inte många meter till delgivarna.

Inkassot är i grunden felaktigt, det som ska betalas är betalt, något har inte gått som det ska i bokföringen hos bolaget som vill ha betalt.

Fick ett meddelande privat från en på forumet. Inget illa eller så. Men meddelandet står som att konversationen är låst, alltså privat meddelande. Vad kan det bero på?

Fick ett meddelande privat från en på forumet. Inget illa eller så. Men meddelandet står som att konversationen är låst, alltså privat meddelande. Vad kan det bero på?
Det betyder att avsändaren kryssat i låst konversation och att inga svar kan skickas.

Lasseman kan absolut inte räkna med att få en avbetalningsplan för det är ingen rättighet. Men vi får hoppas att det löser sig ;)

Lasseman kan absolut inte räkna med att få en avbetalningsplan för det är ingen rättighet. Men vi får hoppas att det löser sig ;)
Nej det är ingen rättighet, jag behöver ingen heller eftersom det är betalt redan.

En fråga, hade totalt glömt namn/lösen till mitt gamla konto, så jag öppnade ett nytt, finns det möjlighet att länka ihop gamla och nya kontot på något vis.

En fråga, hade totalt glömt namn/lösen till mitt gamla konto, så jag öppnade ett nytt, finns det möjlighet att länka ihop gamla och nya kontot på något vis.
Kommer du inte i på mailen som du registrerade det gamla kontot med? I så fall kan du göra en lösenordsåterställning.

Men du kan heta samma som förut och om du får meddelande att användarnamnet redan är upptaget så lägg till en siffra bara. Borde funka

Kreditbetyg 35.8. För 1 1/2 år sedan låg det på 74.2. Tycker jag legat länge på 35.8 nu. En förfrågning och en betalningsanmärkning försvinner nu i juni. Gör det någon skillnad?

Mitt deklaration är inte klar än men tjänar 30.000 kr mindre år 2023 än 2022 så det lär väl försämra mitt kreditbetyg?

Jag har löst två skulder nu i maj/juni på totalt 48000 kr (betalde mindre än så tack vare ackorduppgörelse). Kommer det förbättra mitt betyg?

Hur är kopplingen mellan Entercard/Remember/Swedbank? Finns det en koppling mellan dessa tre?

Hur är kopplingen mellan Entercard/Remember/Swedbank? Finns det en koppling mellan dessa tre?
Swedbank är kortutgivare för EnterCard vad jag vet. Koppling till Remember tror jag inte det finns.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp